Gry

Nowa łatka do GTA IV

z dnia 2009-01-25
Hubert Morawski | Redaktor serwisu benchmark.pl
19 komentarzy Dyskutuj z nami

Kilka dni temu ukazał się nowy patch do GTA IV PC - drugi (o nazwie 1.0.2.0). Wprowadza wiele zmian / poprawek:

Poprawki i dodatki graficzne:

  • dodano przełączniki: "Definition" i "VSync";
  • zoptymalizowano renderowanie oraz VSync;
  • poprawiono lustra (dotyczy to kart Nvidia GeForce z serii 7000);
  • w ustawieniach graficznych dodano nowe przełączniki: "Water Quality", "Shadow Quality" oraz "Reflection Resolution" (odpowiedzialne za (kolejno): jakość wody, jakość cieni oraz rozdzielczość odbić).

Obsługa nowych kontrolerów:
Korzystanie z dodatkowych urządzeń jest teraz domyślnie zablokowane. Należy dodać argument "-usedirectinput", aby odblokować.

  • gamepady:

- Logitech Dual Action
- Logitech RumblePad 2
- Logitech Cordless RumblePad 2
- Saitek P2500

  • kierownice:

- Logitech G25 Racing Wheel
- Logitech Wingman Formula GP Wheel
- Logitech MOMO Racing
- MOMO Force
- Driving Force Pro
- Driving Force
- Formula Force

Poprawki dotyczące gry: 

Ten artykuł pochodzi ze strony benchmark.pl

  • pozbyto się błędu, który powodował niekończące się zapętlanie dźwięku;
  • dodano nowy argument - "-notimefix", który pomoże graczom doświadczającym przyspieszenia lub spowolnienia rozgrywki po instalacji pierwszej łatki;
  • co było bardzo uciążliwym, uruchomienie benchmarka nie będzie powodowało już zaniku dźwięku.

Usunięte crashe:

  • pewne przyczyny błędu, który wymuszał zamknięcie aplikacji, zostały naprawione;
  • zanikanie DOS-owego okienka od razu po jego wyświetleniu (powodowało to niemożność uruchomienia gry);
  • niekończące się pierwsze ładowanie gry (to z artworkami postaci);
  • niektóre przyczyny błędu RESC10 zostały wyeliminowane.

Inne:

  • uczciwi gracze nie będą już wyrzucani z serwerów (multiplayer);
  • nadawanie nazw klipom jest teraz obowiązkowe podczas eksportu (edytor wideo);
  • naprawiono obsługę bezprzewodowych padów Xbox 360;
  • dodano możliwość wyłączenia lub włączenia opcji nagrywania klipów już w menu startowym (Options -> Game -> Clip capture).

Instalacja łatki może wyłączyć wszystkie modyfikacje w grze. Na niektórych komputerach może spowodować niemożność korzystania z kafejki internetowej i / lub telewizora.

Na koniec, zainteresowanych odsyłamy na stronę producenta, skąd możemy pobrać patch 1.0.2.0: http://www.rockstargames.com/support/IV/PC/patch/. Można go oczywiście zainstalować za pomocą usługi Games for Windows LIVE.

 

marketplace

Komentarze

19
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Na niektórych komputerach może spowodować niemożność korzystania z kafejki internetowej - to jak grać bez tego? parę misji jest o to opartych. LOL
    Zaloguj się
  • avatar
    Ja mam jeden z tych "niektórych" komputerów, niestety...

  • avatar
    Ja nie wiem co oni sobie myślą. ALe PC dysponuje teraz większą mocą od konsol, a do tego ma pare bajerów które mogą poprawić wydajność.

    Mam 2 procesory xeon 3,6ghz, 2gb ramu, 4850....
    benchmark pokazuje mi że mam 12 FPS, obciązenie procesora 80%, ramu 90%, GPU 60%. Jak będę miał czas to w weekedn zainstaluje patch, ale ta gra to jakiś syf.
    Zaloguj się
  • avatar
    Nie wiem czy to jakaś prawidłowość, ale czytając różne komentarze użytkowników na różnych forach i ich konfiguracje sprzętowe, można dojść do wniosku że na kartach GeForce gra działa duże lepiej (płynniej) niż na AMD/ATI. Czyli np. na czterordzeniowcu i 8800gt gra działa ładnie, a na tej samej konfiguracji z radeonem 4850 uzyskuje wyraźnie poniżej 20 klatek. I to nie tylko za przykładem powyższych komentarzy.
    Zaloguj się
  • avatar
    Patch poprawia wydajność, dodaje nowe ustawienia graficzne, naprawia błedy z poprzedniego patcha. Osobiście nie mam problemów z TV ani komputerami w kafejce ;] Niestety zdażylo mi się 2 razy że gra zawiesza się na filmiku ;/

    Mówicie że grafa jest słaba? Po ustawieniu textur na high grafa jest bardzo ładna. A co do Crysisa, co za problem zrobić dżungle gdzie wszystko sie powtarza a kazdy poziom to 2-3 kilometry kwadratowe.

    Wymagania? Wcale nie są takie wielkie, wystaczy komputer za 2000zł

    Mój komputer: Core2Duo E6600 @ 3,0GHz , Geforce 8800GT 512MB , 4GB ram, GTA IV chodzi mi prawie na maxymalnych i wygląda rewelacyjnie ;]
    [URL=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e64b71be52eb4d2e.html][IMG]http://images25.fotosik.pl/317/e64b71be52eb4d2em.jpg[/IMG][/URL]
    [URL=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cffde3ccd35e262d.html][IMG]http://images43.fotosik.pl/53/cffde3ccd35e262dm.jpg[/IMG][/URL]
    [URL=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/939709d597566bd0.html][IMG]http://images47.fotosik.pl/53/939709d597566bd0m.jpg[/IMG][/URL]
    [URL=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b633cfe90ae9441b.html][IMG]http://images30.fotosik.pl/317/b633cfe90ae9441bm.jpg[/IMG][/URL]
    Zaloguj się
  • avatar
    No fakt. Na GF gra działa sporo lepiej. sercem jestem za AMD/ATi bo dzięki nim ceny GF chociaż trochę swego czasu spadły, ale kurcze. HD4850 teoretycznie jest sporo wydajniejszy od nawet 9800GTX+, a tu pokonuje go 9600GT??.

    Przykro mi to pisać, ale uważam GeForce'a za lepszy zakup... wciąż:/
  • avatar
    Problem z kafejką jest chyba tylko na piratach... U mnie wszystko działa ok i wreszcie przestało haczyć a kompa mam dobrego...
  • avatar
    badziewie jak ich mało zanikają tekstury gratuluje naprawili jedno zniszczyli resztę
  • avatar
    Dokladnie tak jest. Po wymianie c2d 2,0 na c2d XE 2,8 dostalem ok 10-15 fps wiecej i gra zaczela wyraznie przyspieszac po podkreceniu GPU. Wczesniej overclocking GPU dawal jedynie minimalne efekty.
  • avatar
    Już wyszły cracki do GTA IV w wersji 1.0.2.0. Sam używam cracka od Razora, nie mam problemów ani z TV, ani z internetem, z niczym.

    Za to sam patch.. :D Kawał dobrej roboty. Fakt, że mam również zainstalowane sterowniki 181.22, oraz wsparcie PhysX, ale i tak sam patch daje poprawę.

    Na DualCore 2x3GHz 3GB DDR2 900MHz oraz 8600GT (760MHz na rdzeniu oraz 2GHz na pamięciach)

    Video Mode - 1280x960
    Texture Quality - Medium
    Reflection Resolution - Low
    Water Quality - Medium
    Shadow Quality - High
    Render Quality - High
    View Distance - 33
    Detail Distance - 33
    Vehicle Density - 33

    Gra nie spada poniżej 24 klatek na sekundę! Najczęściej mam 26-32!