Na topie

Ruszają beta testy nowego 3DMarka - w tym testu VR

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Benchmarki

Zainteresowani już mogą testować nową wersję pakietu 3DMark. Oprócz nowego menu, producent wprowadził także test VR.

Futuremark 3DMark - Holiday beta

AA

Jakiś czas temu zapowiadaliśmy benchmark VRMark, który sprawdzi wydajność komputera pod kątem obsługi gogli wirtualnej rzeczywistości (VR). Wygląda na to, że projekt będzie funkcjonować jako jeden z testów w pakiecie 3DMark – producent właśnie udostępnił jego wersję testową. Przy okazji poznaliśmy nowości, które zadebiutują w przyszłorocznej aktualizacji.

Na początku zacznijmy od menu, gdyż nawet tutaj szykują się nowości – producent wprowadził nowy interfejs, który nie tylko lepiej wygląda, ale też szybciej działa i jest bardziej intuicyjny. Główny screen ma przedstawiać test rekomendowany dla naszej konfiguracji sprzętowej.

Przy okazji zmieniono sposób aktualizowania testów, bo każdy z testów można pobrać i aktualizować niezależnie od siebie. Rozwiązanie to pozwala lepiej spersonalizować benchmark do naszych wymagań i zmniejszyć ilość pobieranych danych. Dostępne testy mają kolorowe ikony, natomiast niedostępne czarno-białe.

Futuremark 3DMark - nowe menu

Jednym z nowych testów ma być właśnie zapowiadany VRMark – benchmark korzysta ze scen Fire Strike, ale jest od niego jeszcze bardziej wymagający. Nowy tryb wspiera gogle Oculus Rift i HTC Vive, lecz nie są one niezbędne do uruchomienia testu i nie wpływają na wynik konfiguracji (po prostu można przez nie podziwiać animację).

Futuremark 3DMark - test VRMark

Testy nowej aktualizacji (3DMark 2.0) niestety nie są dostępne dla wszystkich – mogą z nich skorzystać tylko posiadacze wykupionej licencji benchmarka na platformie Steam. Warto jednak zauważyć, że aktualizacja jeszcze nie radzi sobie z konfiguracjami SLI/CrossFire i ma problem działaniem na niektórych kartach graficznych AMD Radeon. Gogli wirtualnej rzeczywistości natomiast nie uruchomimy pod obsługą systemu operacyjnego Windows 7.

Źródło: Steam

Odsłon: 5511 Skomentuj newsa
Komentarze

12

Udostępnij
  1. Orlyyyy
    Oceń komentarz:

    7    

    Opublikowano: 2015-12-22 00:41

    Brakuje opcji - Nie bo olewam win10?

    Skomentuj

    1. mutissj
      Oceń komentarz:

      -4    

      Opublikowano: 2015-12-22 01:43

      Pod gwiazdkę kup sobie Windows 10, wspomóż korporację microsoft ;)

      Skomentuj

    2. koloalien
      Oceń komentarz:

      6    

      Opublikowano: 2015-12-22 05:11

      Raczej opcji - Nie gram w 3DMarki.

      Skomentuj

  2. solasoft
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-12-22 03:04

    Kazdy może użyć benchmark kto ma płatna wersje 3 dmarka wystarczy podać kod na steam wpisać kod bety i działa.

    Skomentuj

    1. raffal81
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2015-12-22 07:33

      Poważnie jest tutaj ktoś kto kupił to coś ???

      Skomentuj

    2. randallandhopkirk
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2015-12-22 12:25

      Ktoś się jeszcze w ogóle jara 3Dmarkami ??? Rozumiem edycje do 06 jeszcze były w miarę interesujące bo wybiegały do przodu (chociaż edycje 05 i 06 już były dyskusyjne) i pokazywały jak mogą wyglądać gry, ale teraz kiedy ich wydajność i wygląd jest 100 lat za murzynami jaki one mają sens, bo ja go kompletnie nie widzę.

      Skomentuj

  3. Marucins
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-12-22 07:11

    Wspaniała wiadomość. Kolejny wysyp cyferek nijak mający się z realną wydajnością sprzętu! Ale co tam frajda na maksa że jest się w 99% najwydajniejszych maszyn a i tak jak przychodzi do grania to dostajemy babola z kinowym doświadczeniem.

    Nie zmienia to faktu że sugerując się wynikiem tego wspaniałego syntetyku podczas zakupu GPU trzeba mieć ograniczone pojęcia o prawdziwej wydajności GPU albo zblazowany mózg kampaniami marketingowymi.

    Skomentuj

  4. pokey
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2015-12-22 12:40

    Od 30 lat producenci próbują wcisnąć graczom VR, ale nic z tego nie wychodzi z powodu choroby morskiej i innych zaburzeń percepcji.

    Skomentuj

      1. pokey
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2015-12-22 23:41

        Nie ma to jak inteligentna wypowiedź....

        Wiesz co to jest choroba morska? To takie zaburzenie, które pojawia się między innymi na statku (takim prawdziwym), a jak myślisz ile jest FPS na każde oko na statku i jak dobrze wszechświat monitoruje położenie głowy? Może od razu dodam, że pojawia się to na skutek sprzeczności pomiędzy informacjami docierającymi do mózgu z błędnika i oka.

        Tak, oczywiście PCet miał wystarczająco koni by pociągnąć nawet i 120 fps, bo wszystko zależy od stopnia złożoności grafiki. Takie gry jak Blockout czy Tempest, chociaż są 3D to zasuwały na sprzęcie prawdopodobnie starszym od ciebie.

        Skomentuj Historia edycji

          1. pokey
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2015-12-25 02:55

            Nie ma to jak p...ć nie na temat. Hełmy VR pojawiły się prawie 30 lat temu i to jest fakt. Nie przyjęły się z różnych powodów, ale między innymi z powodu zaburzenia zmysłu równowagi i żadna rozdzielczość czy ilość klatek na sekundę tu nie pomoże. To nie FPSy stanowią problem, zwłaszcza jak masz dwa wyświetlacze na każde oko i brak migotania obrazu. Niestety gadać z tobą to prawie jak gadać ze ścianą, tylko, że ściana przynajmniej głupio nie odpowiada.

            Skomentuj Historia edycji

      2. randallandhopkirk
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2015-12-23 10:58

        Zanim w ogóle zadomowiły się akceleratory 3D (directX, OpenGL) na rynku konsumenckim można było odpalić Descenta w 3DVR na goglach VR - problemy z zaburzeniami od tamtego czasu pozostały te same.

        Skomentuj

          1. randallandhopkirk
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2015-12-23 12:26

            W przeciwieństwie do Ciebie używałem tych gogli VR z Descentem i działało to bardzo dobrze, pomijając niewielką rozdzielczości ekranów w goglach, ale jak na tamte czasy było to jak najbardziej do przyjęcia. Procesory Pentium były dostępne u nas od początku 1993 roku, gogle pojawiły się w 1994 roku. Sam silnik Descenta był dużo mniej wymagający od silnika np. Quake 1 - to co piszesz mogłoby się odnosić do Quake'a ale nie do Descenta, który na tym samym sprzęcie hulał znośnie nawet w 800x600.

            Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!