Gry komputerowe

PUBG - 3 mln graczy w jednym momencie

opublikowano przez Wojciech Kulik w dniu 2017-12-29

Udało się osiągnąć kolejny fantastyczny wynik. W pewnej chwili w grę PlayerUnknown’s Battlegrounds grało ponad 10 proc. jej nabywców.

PlayerUnknown’s Battlegrounds bije kolejne rekordy popularności. Jeszcze przed Świętami pisaliśmy o 30 milionach sprzedanych egzemplarzy, a teraz ekipa PUBG Corporation ma powód, by nie czekać z otwarciem szampana na Sylwestra – przekroczona została bowiem kolejna magiczna bariera graczy bawiących się równocześnie.

W pewnym momencie chłodnego w naszym kraju 29 grudnia na serwerach PlayerUnknown’s Battlegrounds równocześnie bawiły się 3 miliony graczy, a nawet nieco więcej, bo w najtłoczniejszej chwili licznik zatrzymał się na liczbie 3 105 063. To wynik, który tak po prostu robi wrażenie, a jest ono jeszcze większe, jeśli weźmie się pod uwagę, że rekord zajmującej drugie miejsce gry Dota 2 to… 1,29 mln.

Gra, która znalazła ponad 20 milionów nabywców w programie wczesnego dostępu, reprezentująca zupełnie nową markę (i to o niezbyt atrakcyjnej nazwie), a do tego niemająca żadnej konkretnej kampanii promocyjnej, bije wszystkie możliwe rekordy w tym roku i bez wątpienia jest największą – pozytywną, dodajmy – niespodzianką. Jedyne pytanie brzmi: jak dużo rekordów może jeszcze ustanowić.

(Tak na marginesie: w kwestii rekordów warto wspomnieć o innej liczbie, mianowicie: zbanowanych użytkowników, którzy dopuszczali się oszustw. Aktualnie w tym gronie znajduje się ich już 1,5 miliona).

Na koniec dodajmy jeszcze kilka słów na temat nowej aktualizacji – pierwszej od momentu premiery wersji 1.0. Łatka poprawia wydajność, infrastrukturę sieciową i mechanizm losowania map, eliminuje sporą część błędów związaną z lokalizacją Miramar oraz udoskonala system powtórek.

Źródło: Dark Side of Gaming, SteamDB, Eurogamer

marketplace

Komentarze

28
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Gra na i5 6600 i gtx działa dobrze na średnio wysokich ponad 70 fps
  • avatar
    Dajcie sobie już z tą optymalizacją spokój bo tym nowym update mam teraz 60-80 fps na wysokich ustawieniach ,a wcześniej miałem 40 fps na minimum optymalizacja jest spoko gorzej z serwerami bo tu jest teraz tragedia lagi po 10 pod rząd , gram na i3 6100 1x8gb ram i gtx 1060 w full hd .Można powiedzieć że twórcy tej gry to kretyni z jednej skrajności w drugą idą jak poczuli przypływ kasy olali tą grę i zaczęli produkować drugą grę
    Zaloguj się
  • avatar
    Ta gra ma jeszcze sporo do poprawy i z błędami które ja napotkałem:
    - lagi na początku rozrywki,
    - zdarzyło mi się powrócić do rozrywki po ówczesnym dead na
    mape rozgrzewki ( wszyscy się tłukli a ja byłem na mapie z
    rozgrzewki sam i nie mogłem się poruszać),
    - spadki fps np. z 90 do 34 bez żadnego powodu,
    - zdażyło się raz, by podczas początkowego lotu wywaliło
    wszystkich z samulotu ( słychac było WTF ;D ),
    - zawieszanie się gry podczas rozrywki (oczywiście da się
    czasami powrócić, chyba ze byłeś daleko po za strefą),
    - jak dla mnie dużym błędem jest brak możliwości wyboru
    mapy,
    - zbyt powolne zbieranie przedmiotów i jeszcze gorzej w
    początkowej fazie rozgrywki,

    Błedów jest owiele więcej, może napraią to w przyszłości.
    A tak w ogóle Put Your Hands Up! ;D
    https://www.youtube.com/watch?v=sWoPo5Mhk_I

    Zaloguj się
  • avatar
    Netkod tej gry to jest dno a cziterstwo to jest drugie dno.
    Owszem pobiegac i gdzies sie przyczaic to gdzies moge, ale jak ja strzelam nawet z bliska to polowa kul nie wchodzi - potem ogladam replay - 1 strzal z bliska na wdechu, z luneta i kule gdzies 'ponosi' a odwrotna sytacja to gdy jade samochodem 90km/h a gosc z drugiej strony planszy strzela do mnie z uzi i wszsytkie strzaly wchodza...
  • avatar
    szkoda tylko że ta gra to optymalizacyjne ścierwo i serwery battlefielda w dniu premiery lepiej chodzą
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    Dość Early Access - fantazja twórców kończy się w momencie napływu gotówki np.: ARK Survive/Lego Worlds/Conan Exile. Wczesny dostęp powinien być za symboliczną opłatą z gratyfikacją przy dostępnej pełnej wersji.
  • avatar
    biedaki gonna hate
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    Czytam, czytam i aż się płakać ze śmiechu chce :)

    Ci co bronia tej gry chyba mają za to płacone, albo nie grali w nią.

    PUBG ma więcej bugów niż jaka kolwiek gra wypuszczona [mówimy o grach po premierze] w latach 2015-2017.

    Patrzenie na licznik FPS o niczym nie świadczy. Wieczne lagi, mikro przycięcia, w/w problemy z ładowaniem, silnikiem gry i wieloma innymi problemami nie łatanymi od wczesnych Alpha Testów, to przykład dlaczego ta gra nadal mentalnie uznawana jest za Alphę [nawet nie betę], a producent chwali się tym że wyszli z EA [chyba tylko na pokaz].

    Każdy szanujący się gtracz Q3A, CS:Go czy innych sieciowych strzelanek PUBG będzie omijał, bo za dużo przypadkowości związanej z niedoróbkami w tej grze jest.
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    To prawda jak się gra na INTELWOSKIM CPU z wbudowaną grafiką to później ludzie narzekają ale patrząc na grafikę tego cuda ,które po za grywalnością nic nie wnosi tylko dowodzi ,że na takie gry jest zapotrzebowanie.
    Już wiadome ,że jak pojawi się kolejna gra ,która będzie podobna do tego załóżmy dodatkowo z tunelami pod ziemią czy jakimiś kanałami ale lepszą oprawą graficzną wykorzystującą dzisiejsze nowinki techniczne oparte na niskopoziomowych API to będzie wtedy prawdziwy rarytas.
    Zaloguj się
    -2
  • avatar
    Proponuję przenieść się na Escape From Tarkov. Gra jest również na etapie rozwoju ale sama grywalność jest bez porównania lepsza. Ogólnie gra już bije PUBG na głowę. U mnie na dysku PUBG już nigdy się nie pojawi - mogę komuś odsprzedać konto steam za połowę ceny gry ;)