• benchmark.pl
  • Gry
  • Sony zakupiło serwis Gaikai - granie w chmurze to przyszłość
Gry

Sony zakupiło serwis Gaikai - granie w chmurze to przyszłość

opublikowano przez Mateusz Tomczak w dniu 2012-07-03

A co z PlayStation 4?

Mówiło się o tym już jakiś czas, ale dopiero teraz przejęcie Gaikai przez firmę Sony stało się faktem.

Kwota transakcji może robić wrażenie, gdyż wyniosła ona 380 milionów dolarów. Sony liczy jednak na to, że suma ta szybko się zwróci, a gracze otrzymają niespotykane dotąd możliwości i rozrywkę na najwyższym poziomie.

"Łącząc bogate zasoby Gaikai z rozległą wiedzą i doświadczeniem Sony możliwe będzie zapewnienie użytkownikom niespotykanych dotąd emocji związanych z rozrywką w chmurach. Sony będzie dostarczać światowej klasy usługę, która pozwala użytkownikom na natychmiastowe cieszenie się szerokim wachlarzem treści w dowolnym miejscu na różnych urządzeniach podłączonych do Internetu." - Andrew House, prezes Sony

Sony Gaikai kupno przejęcie platforma do gier online

Dokładne plany Sony związane z rozwojem i inwestycjami w Gaikai poznamy pewnie wkrótce i nie będzie zaskoczeniem, jeśli dotyczyć będą one konsoli PlayStation 4. Na Google I/O mówiło się jednak głównie o PC oraz o tym, że łatwiejsze życie czeka osoby korzystające z systemu Linux. Również na tym systemie możliwa będzie bowiem bezproblemowa gra przez przeglądarkę.

Gaikai przestanie wymagać wtyczki Java. Nie powinno to jednak odbić się na jakości oferowanych gier, czego najlepszym przykładem jest pokaz gry Bulletstorm.

Czy zakup Gaikai to dobry ruch Sony?
 

Więcej o grach:

Źródło: ubergizmo, nerdjunkies

marketplace

Komentarze

43
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    mam na wsi internet z netii 2mb, co i tak jest fartem bo mojemu wujkowi pól kilometra dalej nie chcieli dać 1mb............ na tym łączu na pewno sobie pogram w chmurkach..... nie w polsce
  • avatar
    to już jest koniec...NWO itp. itd. totalna kontrola i obowiązkowe szczepienia :(
    Zaloguj się
  • avatar
    Nie widzi mi się to, gdyż ja osobiście wolę mieć gre na komputerze, większy komfort i dzięki temu komputer jest odpowiedzialny za jakość gry a nie łącze internetowe, które może być w każdej chwili odłączone.
    Zobaczymy jak to będzie, "technologia TAK MA"!
    Zaloguj się
  • avatar
    Żeby się Sony nie przeliczyło. Teksty typu "granie w chmurze to przyszłość" włóżcie między bajki i ciekawe co na to Nvidia, Intel czy Amd? Mocny Pc ma racje bytu i nie mówię tu tylko o grach.
    Zaloguj się
  • avatar
    Jesli to jest jeden z tych serwisow gdzie strumieniuje sie sam obraz/dzwiek.To porazka.To nigdy nie zastapi pcta.
    Opoznienia, mnie wkurza input lag w monitorze ,co dopiero ping przez neta.Pewnych rzeczy sie nie przeskoczy, no chyba ze beda serwery na kazde miasto po laczach optycznych, ale tez bedzie lag zauwazalny.
    Zaloguj się
  • avatar
    Hahaha. Tak wlasnie wyglada wstep do placenia nie tylko za gre ale i za CZAS GRANIA. Bo chyba nikomu nie przyszlo do glowy ze kupisz sobie jedna gierke i bedziesz im przez 2 lata za friko lacza zapychal. Dzieki postoje.
  • avatar
    skoro wprowadzą granie w chmurze to po co komu będzie PS4 ?
    Zaloguj się
  • avatar
    Czyli jak był limit 30 minut na grę to teraz będzie wynosił 5 minut + dopłata 10€/$ za kolejne 5 minut.
  • avatar
    Dziwne zagranie, do takich rzeczy potrzeba dobrego internetu gdzie w Polsce o taki ciężko, dzisiaj zmieniałem router i okazało się, że zamiast normalnego gniazda wychodzi tylko kabel połączony z drugim za pomocą "ręcznej" roboty, poprawiłem to i zaizolowałem taśmą, normalnie porażka, nie dziwie się, że u mnie 6Mb/s to max:/
  • avatar
    Wszystko by bylo pieknie i fajnie gdyby nie te LAGI, niektorzy gracze w CS'a to narzekaja na lagi myszki bezprzewodowej, a co powiedziec w tym przypadku ???

    Ale sa tez plusy, nie musimy nic instalowac, nie trzeba silnego kompa, do tego dochodzi mniejszy pobor pradu :)))

    A tak np przy tworzeniu grafiki 3d, renderfarmy sprawdzaja sie znakomicie :)) no ale tam lagi nie maja znaczenia :)

    Pomysl dobry ale jeszcze troche lat minie zanim faktycznie kazdy bedzie mial naprawde dobre lacze, chyba ze wymysla jakas nie wiem kompresje danych itp to tylko takie moje gdybanie :)
    Zaloguj się
  • avatar
    Owszem w przypadku takiej technologii wydatki gracza na sprzęt będą znikome, ale dochodzi sprawa abonamentów a przede wszystkim koszt internetu. W takiej sytuacji limity jakie by nie były ulegną szybkiemu wyczerpaniu - i chyba właśnie o to chodzi w tej technologii - o czerpanie zysków z łączy i pakietów.
  • avatar
    isiejszy to porazka wszyscy tu mowicie o slabejakosi obrazu co jest oczywiscie racją ale czemu nikt nie wspomnie o jakosi dzwieku czyli skompresowane stereo ?
  • avatar
    jak granie w chmurze stanie się obowiązkiem no to ja już skończę z tym ( tak myślę na dzień dzisiejszy ) Ale czy można porzucić granie ?
  • avatar
    Korzystam z Onlive i nie mam żadnych zauważalnych lagów nawet w trybie MP, szybkość mojego łącza to 10 MB/s. Gaikai też daje radę, chociaż jakość grafiki jest sporo gorsza od Onlive, ale tu również nie ma widocznych lagów.
  • avatar
    No ale jak tak pewnego wieczoru padnie kilka takich serwerów to sobie nie pogramy. A niech coś odbije naszemu dostawcy internetu to też nie pogramy. W takim wypadku pozostaje nam konsola lub PC. Czyż nie?