• benchmark.pl
  • Gry
  • Star Wars: The Old Republic: gra ma ponad 1,7 mln subskrybentów
Gry

Star Wars: The Old Republic: gra ma ponad 1,7 mln subskrybentów

z dnia 2012-02-04
Andrzej Sitek  | Redaktor serwisu benchmark.pl
17 komentarzy Dyskutuj z nami

Stara Republika rządzi?

Niedawno pisaliśmy o tym, że Star Wars: The Old Republic - gra ma rekord Guinnessa. Okazuje się, że to nie koniec dobrych wieści dla twórców i wydawców.

Przypomnijmy, że budżet wybitego przez BioWare hitu z rodziny MMO wyniósł prawie 200 milionów dolarów. Wychodzi na to, że ta suma szybko się zwróci bowiem od czasu grudniowej premiery gry aż 1,7 miliona użytkowników wykupiło abonament.

Star Wars: The Old Republic 1
BioWare i EA nie spodziewały się tak szybkiego wzrostu zainteresowania swoim MMO

Sprzedano ponad dwa miliony egzemplarzy MMO z uniwersum Gwiezdnych Wojen. Electronic Arts obwieściło, że The Old Republic jest najszybciej zdobywającym subskrybentów tytułem w historii. Rozbieżność pomiędzy ilością sprzedanych gier a liczbą użytkowników wynika z tego, że 300-tysięczna rzesza graczy wciąż używa 30-dniowego, bezpłatnego okresu gry albo doładowania kont z kart zdrapek.

Star Wars: The Old Republic 2
Tam pod ścianą niech się ustawią wszyscy, którzy nie wierzyli w sukces SW: The Old Republic

Warto podkreślić znaczy, 40% udział sprzedaży na Origin - platformie cyfrowej dystrybucji EA. Okazał się również, że na Origin zarejestrowanych jest już 9 milionów użytkowników, a od premiery platformy osiągnęła ona 100 milionów dolarów przychodu.

Ten artykuł pochodzi ze strony benchmark.pl

Dodajmy, że największa konkurencja Origin, czyli Steam, ma aktualnie 40 milionów użytkowników. Electronic Arts podało również dochód z tytułu cyfrowej dystrybucji, który wzrósł o 79% względem analogicznego okresu ubiegłego roku i wyniósł 377 milionów dolarów.

John Riccitiello, dyrektor wydawniczy EA zdradził także nieco statystyk dotyczących SW: The Old Republic. Okazuje się, że każdy z graczy przebywa w świecie Star Wars średnio 4 godziny dziennie, zaś każdego dnia Stara Republika przyciąga około miliona użytkowników.

Dane dotyczące przychodów z gry zostaną zaprezentowane dopiero pod koniec bieżącego roku i wówczas dowiemy się, jaki wynik finansowy osiągnęło najpopularniejsze MMO ostatnich tygodni. Przypomnijmy jeszcze, że wcześniejsze, ostrożne wyliczenie producenta na temat rentowności całego projektu mówiły o liczbie pół miliona subskrybentów. Jak widać, panowie z BioWare i EA mogą już ze spokojem spoglądać w przyszłość.

strona WWW Star Wars: The Old Republic
Kliknij obrazek by przejść na stronę SW: The Old Republic

 

Więcej o Star Wars:

Źródło: pcgamer

marketplace

Komentarze

17
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Prawdziwym wyzwaniem dla produkcji będzie to ile osób za rok czasu przedłuży abonament
  • avatar
    Ta liczba szybko spadnie bo ta gra ma tragiczny endgame. Po prostu nic tam nie ma. Po wbiciu 50 poziomu praktycznie nie ma co robić. PvE jest bardzo mizerne zarówno w ilości jak i jakości, PvP praktycznie kona z racji dysproporcji populacji imperium/republika. Ogólnie cała para poszła w misje i ktoś po drodze zapomniał że trzeba dorobić resztę mmo
    Zaloguj się
  • avatar
    no chyba dzisiaj nie lałeś mówiąc ze to nie jest dobry wynik
    Zaloguj się
  • avatar
    Nie jestem fanem SWTOR, nie jestem też fanem WOW i nie interesuje mnie, która gra pobije którą. Interesuje mnie tylko to by na runku MMO istniała rywalizacja, która podniesie standard gatunku.

    GW2 oto gra, na którą moim skromnym zdaniem warto czekać.
    Zaloguj się
  • avatar
    Daleko od rewelacji, to nie jest dobry wynik.
  • avatar
    Jednak nic WOW nie pobije :)
    Zaloguj się
  • avatar
    1 700 001 :)
  • avatar
    Hmmm a nikt nie zwraca uwagi na fakt, że żeby wykorzystać te 30 darmowych dni z podstawy, EA wymusza na użytkownikach użycie karty lub prepaid'u bo inaczej mamy 29 dni ale nie możemy wejść...
  • avatar
    Mam tą grę od premiery. Niestety po dwóch miesiącach grania mogę z dużą pewnością przewidzieć los tej produkcji. Smutny los. SWTOR ma świetną linię tzw questów klasowych - ciekawe historie, oprawione "filmowymi" dialogami, w pełni udźwiękowione, nie nużące. Jednak już teraz widać wiele wad. Po pierwsze - serwery świecą pustkami, większośc ma obciążenie light lub standard. Na olbrzymich planetach bardzo często widuję licznik graczy 5-20 - to uniemożliwia właściwie zebranie grupy, żeby zrobić quest wymagający wsparcia. Wybrałem serwer PVP, ale tzw openPVP całkowicie leży i kwiczy - dziwny design linii questów separujący graczy imperium i republiki - np planeta Tatooin - spotkać gracza przeciwnej frakcji to nie lada wydarzenie! Kolejna sprawa Galactic Market - kompletnie pusty sklep z dramatycznym sposobem przeszukiwania. Nic dziwnego, w końcu nagrody z questów zwykłych są na tyle mocne, że inwestowanie w crafting i wytwarzanie tylko ciut lepszych itemów mija się z celem - nikt tego po prostu nie kupi. Warzony PVP nudne i monotonne! Walki w kosmosie infantylne, brak pełnej swobody ruchu, statek leci "po sznurku", można nim trochę "potrząsnąć" ruszając myszką. Jak ktoś wyżej słusznie zauważył, producenci gry będa się mogli cieszyć co najmniej po pół roku od premiery. Moim zdaniem nie zostanie nawet jedna trzecia graczy, którzy ciągle jeszcze grają na czasie zakupionym wraz z grą + pierwszy game time card (60dni). Gra jest niedopracowana i już robi się baaardzo pusta.