• benchmark.pl
  • Gry
  • StarCraft II - zamieszanie wokół wymagań sprzętowych
Gry

StarCraft II - zamieszanie wokół wymagań sprzętowych

z dnia 2010-01-30
Maciej Piotrowski | Redaktor serwisu benchmark.pl
26 komentarzy Dyskutuj z nami

Za  sprawą wielu znakomitych produkcji Blizzard ma olbrzymi kredyt zaufania wśród graczy, którzy przymykają oko na ciągłe opóźnienia premier kolejnych tytułów. Wiele wskazuje jednak na to, że kredyt ten powoli wystawiony zostaje na olbrzymią próbę.

StarCraft II to obecnie jedna z najgorętszych produkcji twórców kultowego Diablo. Trudno więc dziwić się olbrzymiemu zainteresowaniu tym tytułem i niecierpliwemu oczekiwaniu graczy na zapowiedzianą jeszcze w zeszłym roku jego sieciową wersję beta.

Jak donosi serwis IncGamers wczoraj bez żadnego uprzedzenia na europejskich stronach serwisu Blizzarda opublikowane zostały wymagania sprzętowe beta wersji gry StarCraft II: Wings of Liberty. Łatwo domyślić się jak wielką burzę rozpętało to w Sieci. Tymczasem parę godzin później Blizzard usunął obie ujawnione specyfikacje sprzętowe ze swoich stron podając jedynie do publicznej wiadomości, że były one nieprawidłowe, a właściwych danych należy spodziewać się dopiero po starcie bety.

Poniżej możecie dokładnie przyjrzeć się opublikowanym wymaganiom sprzętowym i samemu ocenić ich realność. Co ciekawe społeczność graczy doszukała się już podobieństw przedstawionych specyfikacji z tymi dotyczącymi leciwego już World of Warcraft. Czyżby więc ktoś w Blizzardzie popełnił aż tak wielki błąd?

Ten artykuł pochodzi ze strony benchmark.pl

Minimalne wymagania sprzętowe:

  • System operacyjny: Windows XP / XP64 (Service Pack 3), Windows Vista / Vista64 (Service Pack 1), Windows 7 Home Premium
  • Procesor: Intel Pentium IV 1.3GHz/ AMD XP 1500+
  • Pamięć RAM: 512MB dla Windows XP, 1GB dla Windows Vista i Windows
  • Karta graficzna: z pełną obsługą technologii T&L i  32 MB pamięci VRAM na pokładzie takie jak ATI Radeon 7200 lub NVIDIA GeForce 2 albo lepsze
  • Dysk twardy: 15GB wolnego miejsca
  • Wersja DirectX: 9.0c

Zalecane wymagania sprzętowe:

  • System operacyjny: Windows XP / XP64 (Service Pack 3), Windows Vista / Vista64 (Service Pack 1), Windows 7 Home Premium
  • Procesor: Intel Pentium D/ AMD 64 X2
  • Pamięć RAM: 1GB  dla Windows XP, 2GB dla Widnows Vista i Windows 7
  • Karta graficzna: z pełną kompatybilnością technologii Vertex i Pixel Shader i 128 MB pamięci VRAM na pokładzie takie jak ATI Radeon X1600 lub NVIDIA GeForce 7600 GT albo lepsze
  • Dysk twardy: 15GB wolnego miejsca
  • Wersja DirectX: 9.0c

Źródło: IncGamers.com; Shacknews.com

marketplace

Komentarze

26
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Małe wymagania...
  • avatar
    No. Spodziewałem się w minimalnych karty z co najmniej 256/512 pamięci i procek X3/X4 lub odpowiedniki intela
  • avatar
    Heh, no niech teraz nikt nie mowi, ze na netbooku nie da sie pograc w nowe gry:D heheheh, niezlego babola dali
  • avatar
    Zalecane powinny być minimalnymi ale poczekamy zobaczymy
  • avatar
    "Powyższe wymagania nie są prawdziwe. Bob Colayco z Blizzarda szybko wyjaśnił, że upublicznione dane są błędne, a bliżsi poznania prawdy powinniśmy być po rozpoczęciu beta-testów StarCrafta II."

    Dziękuję, dobranoc.
    Zaloguj się
  • avatar
    A ja właśnie bym chciał, żeby zamiast podnietą "jak bardzo mój kom zostanie obciążony" twórcy gier w końcu zaczęli przykładać się do jakości tych gier.

    Wiem, że dorosłem, i już nie podchodzę tak do gier jak kiedyś. Ale ciągle pamiętam SCREEMERA i po dzień dzisiejszy jest to najlepsza ściganka jaką znam. Teraz co z tego że jest DX11 i 4GB ramu i proce ze 40 razy szybsze od Pentium 100Mhz, jak gry teraz to jakaś parodia miodnych gierek z przed lat.

    StarCraft to gra która zapadła mi w pamięci po wsze czasy. Nie chcę się rozczarować tak jak to było z RED ALERTEM i C&C. Wiem że EA potrafił nawet swoje produkcje upodlić do granic przyzwoitości - patrz kultowe NFS.

    Mam nadzieje że BLLIZARD nie będzie walił kaszany i zrobi StarCrafta II i Diablo III na miodnym poziomie, dzięki czemu pozostaną kultowe po wsze czasy. I nie będzie patrzył się tylko na grafe która będzie wymagała i9 8GB i kartę X6774785476 z PS9.
    Zaloguj się
  • avatar
    Zalecane wyglądają na minimalne, bardziej realne....
  • avatar
    Mniejsze rozsądne wymagania, niezła grafika, wyśmienita grywalność = więcej graczy - pójdzie prawie u każdego, a i notebookiem grą niepogardzi. Chłopaki niezłą kasę zbiją - wolę kupić orginał SCII niż wydawać kasę na modyfikację kompa aby mi gierka poszła. W SCI gram do dzisiaj i wczasie rozgrywki grafika wcale nie przeszkadza po kilku minutach nie zwraca się na to juz takiej uwagi - wciąga rozgrywka.
  • avatar
    MINIMALNE?
    * Procesor: Intel Pentium IV 1.3GHz/ AMD XP 1500+
    * Pamięć RAM: 512MB dla Windows XP, 1GB dla Windows Vista i Windows
    * Karta graficzna: z pełną obsługą technologii T&L i 32 MB pamięci VRAM na pokładzie takie jak ATI Radeon 7200 lub NVIDIA GeForce 2 albo lepsze
    * Dysk twardy: 15GB wolnego miejsca
    * Wersja DirectX: 9.0c

    te wymagania są CO NAJWYŻEJ do uruchomienia gry(chociaż po zobaczeniu screanów radze zapomniec), o graniu na tej cfg radze zapomnieć.Sam mam podobnegp kompa w domu i ledwo q3 na maxa uruchomie:)))) fake jak nic
    Zaloguj się
  • avatar
    "leciwego już World of Warcraft"
    kto tak myśli niech pójdzie na max ustawieniach do instancji w 25 os lub wpadnie do Orgrimmaru gdzie jest 100 os.. zobaczymy ile będzie miał fpsów ;]
    Zaloguj się
  • avatar
    Zauważ, że Vista ma znacznie większe wymagania niż Q3 :P Może czas przeinstalować system?

    Kiedyś komputery były wielokrotnie wolniejsze, a dało się na nich pograć. Także w gry z trójwymiarową grafiką. Czas przywrócić ten trend, zamiast na siłę upychać w silniku jakieś groteskowe bloomy i inne badziewie.
    Zaloguj się
  • avatar
    Zauważ, że teraz da się pograć w nowe gry nawet na stosunkowo starym sprzęcie (np. nowy CoD na 7600 GT, Dragon Age...). Kiedyś po dwóch latach niczego nie dało się już odpalić. Wydaje mi się, że producenci gier trochę przystopowali z wymaganiami (na szczęście).