Gry

Wiedźmin 2 - następny gameplay dostępny

opublikowano przez Damian Szymański w dniu 2011-03-05

Do sieci trafił kolejny gameplay pochodzący z gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów. Zaprezentowany filmik wideo prezentuje możliwości silnika graficznego, nowy styl walki, lokację oraz mini gry.

Nadchodząca część Wiedźmina jest z całą pewnością jednym z najbardziej wyczekiwanych RPG na świecie, po dużym sukcesie pierwszej części cały świat gier komputerowych wpatruje się w powstające dzieło polskiego studia CDProjekt RED. Sequel Wiedźmina dzięki "wybiciu" się części pierwszej ma szansę odnieść wielki rynkowy sukces nie widzi więc fakt, powolnego podgrzewania atmosfery przez twórców na niespełna miesiąc przed jego premierą. Jak do tej pory mogliśmy się już dowiedzieć, gra będzie zawierała szereg zmian do których będzie należał m.in zupełnie nowy i autorski silnik graficzny Red Engine - stworzony przez CDProjekt RED na potrzeby gry. Według twórców Wiedźmin 2 ma szansę stać się najładniejszym "rpegiem" 2011 roku.

  Warto przeczytać:
 

Pierwszy trailer Call of Juarez: The Cartel

W grze uświadczymy również zupełnie nowego systemu walki, który będzie teraz bardziej realistyczny i opierał się głównie na zdobytych umiejętnościach niż jak w poprzedniej części - refleksie. Co jeszcze ma zaskakiwać? Otóż według twórców w grze będziemy mogli przemierzać otwarty świat i nie uświadczymy w nim tak zwanego doczytywania terenu, a ku uciesze posiadaczy nie najnowszych już komputerów gra nie będzie posiadała wielkich wymagań sprzętowych. Brzmi niemalże idealnie? Jednak jak będzie naprawdę?

Wracając jednak do tematu zaprezentowanego gameplaya, na którym to możemy zobaczyć jak piękną oprawę graficzną zaprezentowali nam twórcy, możemy podziwiać pierwsze według programistów w pełni realistyczne miasto krasnoludów, zalesione tereny, wygląd skał, wody, ognia, nieba za dnia i w trakcie nocy. Sam muszę przyznać, iż wspomniane elementy zrobiły na mnie duże wrażenie. W dalszej części możemy podziwiać system walki, który został zupełnie przebudowany - od teraz walki będą znacznie bardziej atrakcyjniejsze, częściej również będziemy używali elementów magicznych w tym wypadku wiedźmińskich "znaków". Materiał wideo prezentuje również nowe oblicze tzw. mini gier które cieszyły się dużą renomą w pierwszej odsłonie gry, a mianowicie gra w kości (kościany poker) i walka na pięści, dodatkowo twórcy przygotowali "siłowanie się na rękę".

Oprócz tych elementów w filmie zobaczymy nowy system medytacji. Warto również dodać, iż według producenta w porównaniu do pierwszej odsłony cyklu w grze uświadczmy więcej różnych rodzai broni czy też opancerzenia. Nie przeciągając dłużej zapraszamy do obejrzenia dziesięciominutowego materiału wideo z beta wersji gry.

 Źródło: YT, Własne

 

marketplace

Komentarze

50
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Chyba kolejny 'gameplay'. Widać, że ciekawie będzie
  • avatar
    Niech lepiej demo wypuszczą .
  • avatar
    PS. (...) nie 'dziwi' więc fakt (...) Jak na ostatki to niezły news :)
    Zaloguj się
  • avatar
    Graficznie super chociaż tekstury mi się takie średnie wydają(może to być wina kompresji na yt) no i widać otocznie i postacie składją się z duej ilości polygonów(nie wiem czy tego się przez i nie powinno pisać) a duża szczegółowość geometri daje lepsze efekty moim zdaniem niż napakowanie gry shaderami. Grywalność ocenie sam jak już gra wyjdzie i ją kupie.
  • avatar
    wyglada fajnie, widac ze robia dobry uzytek z teselacji... ale podczas walki widac bylo tyle niedorobek, ze jakos narazie mnie to nie porywa...
    Zaloguj się
  • avatar
    Walkę widzę rozbudowali i dobrze, bo schematyczna strasznie w jedynce była. Coś te moce trochę dziwne, co to Igni już nie odpycha przy podpaleniu? Eee... Świat bardzo nierówno wykreowany, są miejsca ładnie odpicowane (patrz kamienne ściany w mieście) i elementy niezbyt ciekawe (wystawione rybki itp. na targu, później parę momentów też nie porywa szczegółowość otoczenia). No, ale pre-beta więc i tak jest dobrze. Mam nadzieję, że nie będzie przy walce takiej muzy, może poza wiedźminem jest do posłuchania, ale do wieśmaka jednak nie pasuje wcale.
  • avatar
    W walce to koles jak dla mnie za często robił fikołki, wyglądało to jak walki Jedi z tym małym gnomem na czele...

    Jeszcze jedna rzecz mi nie podpasowała, a mianowicie gra w kości, zamiast 1, 2, 3, 4, 5, 6... gdzie łatwo określało się wartość kości, dali obrazki :P Teraz trzeba będzie rozkminiać co ważniejsze. Choć generalnie fajnie zrobili. Szkoda, że dodatkową mini grą jest tylko siłowanie się na rękę... można jeszcze rzuty sztyletem zrobić, czy coś... karty.
  • avatar
    Puk, puk. Ten gameplay już się pojawił wcześniej na Benchmarku.
  • avatar
    8 minut temu przeszedlem po raz pierwszy wiedzmina :) Czekam na 2 :D
  • avatar
    Gameplay jak najbardziej na plus ale:

    Zabrakło tu mimiki twarzy. To trzeba obowiązkowo jeszcze dodać bo bez grymasów ciosy zadawane wrogom, siłowanie się na pięści etc. jest strasznie nierealistyczne.

    Nie wiem czy gdy Wiedźmin wpadł do wody to czy był mokry, za duża kompresja by określić. Mam nadzieję że poprawią te efekty (choćby tak jak w "Just Cause 2") oraz i samą wodę bo wygląda jak "przedOblivionowa"

    Wie ktoś czy ta gra ma korzystać z teselacji w DX11? Skały, brama, zabudowania wyglądają świetnie, jak w Unique Heaven 2. Zastanawia mnie czy twórcy osiągnęli tą przestrzenność shaderami czy teselacją. Jak teselacją to chyba będę musiał zacząć kręcić kartę do tej gry ;)

    Powiem szczerze, gra zapowiada się świetnie, byleby wszystko zapięli na ostatni guzik i nie zmarnowali okazji do wypromowania się na świecie.
  • avatar
    trochę spóźniony, ale i tak miło, że mniej zainteresowani Wiedźminem o nim usłyszą;)
  • avatar
    Teselacja kacja animacja grafika efekty blablabla ...
    Gracie dla grafiki czy też dla prawdziwej rozrywki ?
    Zaloguj się
  • avatar
    Jaka teselacja?jakie dx11 ?;D Jak na 2011 to wygląda to dobrze i nic więcej.Las wygląda lepiej niz miasto ale to tez raczej zasługa zwyczajnych shaderów i HDR.Na teselacje z prawdziwego zdarzenia,jak z benchmarka Heaven to jeszcze dlugo sobie poczekamy:) Ktoś tam up napisał że to wygląda jak wspomniany benchmark,bez przesady...
    Zaloguj się
  • avatar
    A jak ma wyglądać woda w lesie ? Być krystalicznie czysta ?, według mnie woda jest dobrze zrobiona, i o jakiej tesalacji mówicie ? Przecież to DX 9 jest, naoglądali się niektórzy unigine heaven w dx 11 i myślą, że schody tylko przy pomocy tesalacji można zrobić.
    Zaloguj się
  • avatar
    wg. mnie to będzie najbardziej zaawansowana technologicznie gra bo np. czy w crysisie będzie można latać F16? :) tam to tylko dobra grafika i wszystkim znana fabuła
    Zaloguj się
  • avatar
    Gameplay z przed prawie tygodnia. Brawo za reflex...
  • avatar
    A ja pokochałem tą muzykę. Mam nadzieję, że będzie w grze. Jak zapodali ten riff podczas walki, to mnie ciarki przeszły ;)
    Taplanie w wodzie wyglądało słabo i brak mimiki twarzy też trochę psuło efekt.
    Podsumowując - dla mnie rewelacja!
  • avatar
    Mieszane uczucia po obejrzeniu tegoż gamaplaya. Z jednej strony graficznie naprawdę obiecująco, z drugiej strony są niedoróbki. Oczywiście pytanie jak zmieni się wersja przedstawiona do finalnej. Oby dopracowali szczegółowość (szczególnie mimika) oraz animację.
    Mam nadzieję, że świat będzie bardziej interaktywny niż w jedynce :)
    Ostrzejsza muzyka nieźle przypasiła do sceny walki ;p A jak będzie w finalnej wersji to się okaże :)
  • avatar
    Jest OK, ale nadal nie do konca:
    1) dlaczego po uzyciu ognia nawet nie ma przypalonych/pobrudzonych pieknych lic i kaftanow przecinikow?
    2) brak mimiki twarzy i plecy jak z kijem zamiast kregoslupa
    3) walka wyglada chaotycznie przy duzej ilosci przecinikow.
    Zaloguj się
  • avatar
    nie ma czegos takiego jak "pre-beta". "Alpha", "beta", "release candidate" i "gold master". "Alpha" najczesciej jest jedna, "beta" czasami ma numeracje, "release candidate" najczesciej ma pare wersji.
    Jezeli "gold master" wymaga poprawek - to raczej nikt sie tym chwialic nie chce.
    Czasem jest jeszcze "pre-release" ale w praktyce jest to to samo co "beta"
    Zaloguj się
  • avatar
    Hmm... w przeciwienstwie do wiekszosci komentarzy tutaj, walka mi sie nie podoba. Teoretycznie ciekawa, ale tak naprawde nudna i schematyczna. Przyklad z Arcanii, czyli hit i skok w tyl, ewentualnie dla urozmaicenia w bok. Zero refleksu, ewentualnie wyczucie dystansu. Jak jest za duzo przeciwnikow to dwa, trzy fikoly w tyl za ktorymi przeciwnik nie nadarzy, jakas flacha do wypicia, strzal z magi itd i wracamy do boju. Toz to schemat jakich wiele. Chyba juz oryginalniejszy byl stary styl walki, ktory tez byl nudny, ale jak dla mnie bardziej realny, bardziej pasujacy do wiedzmina i jego ponad ludzkich zdolnosci, szybkosci, a nie zawodnik ktory wiekszosc czasu spedza na ogladaniu sobie przyrodzenia w sklonie.
  • avatar
    Trochę mało krwi podczas walki jak na 18+ np w 5:32 podczas przepijania gardła, poza tym gra "idzie w dobrą stronę"
  • avatar
    Gameplay jest zachęcający, grafika ładna.Chciałbym, żeby był wciągający jak pierwsza część, którą chyba przeszedłem chyba 8 razy ;-p Oby wymagania systemowe były znośne, tzn wiem jakie są, ale żeby można było na spokojnie grac na wyższych ustawieniach te 30kl./s. Wg mnie nie gra będzie równie ładnie wyglądała pod DX9 jak i DX11 z tesalacją. Gre już zamówiłem i tylko czekam do premiery.
  • avatar
    zdecydowanie nie podoba mi sie walka. chaotyczna, za duzo skakania i znakow a za malo np parowania ciosow. graficznie bardzo ladna tylko przesadzili z troche cukierkowymi kolorami pod amerykanow. kosciany poker z obrazkami na kosciach to jakies nieporozumienie :/ silowanie na reke wyglada dretwo a walka na piesci wyglada smiesznie z tymi wygibasami. interface tez mi sie nie podoba. w pierwszej czesci byl bardzo ladnie zaprojektowany (swietny medalion i jego drgania, fajnie rozmieszczone znaki i style walki) a ten przypomina bardziej Assasins Creed co do Wieska raczej nie pasuje bo jest zbyt taki prosty jakby to byl fps czy cos. ciezko to okreslic ale po prostu nie pasuje. minimapa nieczytelna. jako ze to pre beta to mam nadzieje ze do premiery uporaja sie ze wszystkim. na pierwszej czesci sie nie zawiodlem ale cos mam przeczucie ze 2 juz nie bedzie taka fajna :(
  • avatar
    Świetna muza. Ponownie nie zawiedli.
    Pzdr
  • avatar
    + grafika
    + walka i znaki
    + minigry (kości, siłowanie na rękę)

    - pusto w tym mieście nawet na targu
    - walka na pięści strasznie sztywna
    - prawdziwa walka tez będzie przerywana "cut scenami" z tzw. fatality?
  • avatar
    "- pusto w tym mieście nawet na targu", w porównaniu do Dragon Age to miasta w Wiedźminie tętnią życiem.
    Zaloguj się
  • avatar
    Autor newsa uwielbia słowo "uświadczyć" i o ile w przeczeniu wypada to jeszcze OK -"nie uświadczymy" to w twierdzeniu należałoby użyć "doświadczyć". Zamiast "W grze uświadczymy również zupełnie nowego systemu walki" należałoby napisać "W grze doświadczymy również zupełnie nowego systemu walki".
  • avatar
    A mnie dziwi jedno, Czemu cały czas raczą nas filmikami z pre-alfy pre-bety a nie pokażą jakiś aktualny gameplay. Przecież gra ma zaraz wyjść to chyba coś mają. Chyba ze to co mają nie jest takie wspaniałe jak opisują i się boją pokazać przed premierą.
  • avatar
    Skały wyglądają dość ładnie i to jedyny element przyciągający wzrok. Za mocno rozmycie dalszego planu, drzewa i krzewy jakości tego co w Risen. Efekty świtlne na poziomie Call of Juarez. Całość za mocno kolorowa. Główny bohater rusza się za drętwo jak na 2011 rok ;)
    W dzisiejszych grach jak dla mnie brakuje wyniesienia animacji postaci na nowy poziom. Mam wrażenie, że od lat nic się nie dzieje w tej kwestii. Do tego dodatkowe efekty, priorytetowe w budowaniu relizmu, typu kurz wzbijajacy się po upuszczeniu czegoś na ziemię, przy podmuchach wiatru itp. Będę już teraz ciągiem leciał...owady latające, realistyczne zachowanie wody przy wchodzeniu do niej i wychodzeniu, fizyka na poziomie crysis, roślinność zdolna do bezproblemowego wycinania mieczem (Gerald też z pewnością ma czasem doła) itp.

    Do tego system walki w tego typu grach. On leży. Nikt nie zrobił jeszcze niczego lepszego i ambitniejszego niż to co było w Severance: Blade of darkness.

    Acha, czy mi się zdaje czy AI przeciwników jest drętwe? ;)

    Ehmmm, to tyle w kwestii pracy domowej.
    Zaloguj się
  • avatar
    Wszystko prezętuje sie świetnie. Gra ma zadatki na RPG roku. Tylko te pustki na ulicach. Do zatłoczonych ulic z Assasins Creed daleka droga. Troszke wiecej postaci na ulicach, bo miasto wygląda na opuszczone.
  • avatar
    Ten co sterował tą postacią w czasie walki musi być totalnym laikiem w grach , strach patrzeć :-))))
  • avatar
    Ślicznie wygląda. Podejrzewam, że będzie kolejny światowy hit. Chyba będzie trzeba sobie przypomnieć sagę o wiedźminie...