Technologie i Firma

Z Allegro do 8000 punktów odbioru

przeczytasz w 2 min.

Umowa Allegro i Poczty Polskiej to korzyść dla przedsiębiorców sprzedających na Allegro, jak również dla ich klientów. Paczki będą mogły być wysyłane do 8 tysięcy punktów na mapie Polski.

Przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż na Allegro otrzymali właśnie potężną broń do walki z tradycyjnymi sklepami internetowymi. Dzięki umowie popularnej platformy e-commerce z Pocztą Polską, mogą teraz oferować klientom około 8 tysięcy punktów odbioru samodzielnego. Konsumenci zaś zyskują możliwość wygodnego odebrania paczki bez konieczności czekania na kuriera.

Jeśli mieszka się w miarę blisko centrum, jest wysoce prawdopodobne, że nie ma się daleko do placówki Poczty Polskiej, saloniku lub kiosku RUCHu, stacji benzynowej Orlenu czy też sklepu Żabka lub Freshmarket. A właśnie w tych punktach sprzedający na Allegro będą mogli oferować swoim klientom odbiór przesyłek.

Dla klientów oznacza to większy komfort (choćby ze względu na brak konieczności pozostawania w domu w oczekiwaniu na kuriera) oraz niższe ceny transportu (średnio od 25 do nawet 40 proc.). W wielu przypadkach będzie można również liczyć na elastyczne godziny odbioru (jest dużo całodobowych stacji, a Żabki najczęściej są otwarte w godzinach 6.00-23.00).

Takie korzyści mogą więc zachęcić ich do zrobienia zakupów na Allegro, tym bardziej że opcja „Odbiór w PUNKCIE” jest coraz chętniej wybierana. To zaś bezpośrednio przekłada się na korzyść dla samych przedsiębiorców. Na walce Poczty Polskiej z InPostem zyskają więc zarówno sprzedający, jak i ich klienci. 

„Kiedy wprowadzaliśmy na rynek usługę odbioru w punkcie, ta forma dostawy zamówień internetowych dopiero raczkowała. Dzisiaj jesteśmy liderem tego obszaru w Polsce” – skomentował Grzegorz Kurdziel z Poczty Polskiej. Dodał on również, że aktualnie obserwowane są „kilkudziesięcioprocentowe wzrosty wolumenów i wzrost udziału tej formy dostawy w całym wolumenie KEP”.

Z kolei Grzegorz Czapski, który w Allegro jest odpowiedzialny za rozwój biznesu, podkreśla, że „pierwsze miesiące 2018 roku pokazały wzrost udziału liczby paczek kierowanych do punktu odbioru o prawie 80%. Jest to zgodne z trendem obserwowanym w Europie, gdzie popularność odbiorów w punkcie gwałtownie rośnie”.

Aktualnie trwają prace nad wdrożeniem tej nowej usługi, które powinny zakończyć się jeszcze w tym miesiącu. Wiadomo już, że nadanie przesyłki do 30 kg będzie kosztowało przedsiębiorców 8 zł brutto. Więcej informacji można znaleźć na stronie Allegro.

Źródło: Allegro, Poczta Polska. Foto: Poczta Polska

Komentarze

16
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Finear
    6
    dziekuje nie skorzystam
    ostatnio poczta dostarczała mi paczke 30km przez 5dni
    • avatar
      mutissj
      5
      U mnie w Zgorzelcu również patola z pocztą polską, kolejki po 30 minut aby nadać paczkę, i duże problemy z dostarczaniem przez listonosza - opóźnienia nawet 7 dni, jednym słowem nie ma komu robić za najniższą krajową, się zwalniają, tutaj news z mojego miasta na temat braku listonoszy:

      http://www.zinfo.pl/artykuly/25620

      Co do allegro:

      ~23 maja,
      podnieśli prowizję na laptopach z 1,5% na 2,0% (do 1000 zł)

      ~1 czerwca,
      podnieśli prowizję w dziale telefonów z 3% na 4%

      czyli, Monopol Mode [ON] - robimy co chcemy ;)
      btw. inpost w sumie też z allegro współpracuję
      • avatar
        raffal81
        2
        Nie kupuję na allegro jeżeli nie muszę, tragedia z tym allegro się zrobiła.
        • avatar
          Vendeur
          1
          PP to jeden wielki syf, niech upada.
          Przedwczoraj przyszła do mnie przesyłka z Chin z Aliexpress, po 9 dniach... W takim tempie to nasza poczta często się nie wyrabia.

          Swoją drogą niezła reklama... Ale nigdy ta oferta nie dorówna paczkomatom.
          • avatar
            Zent78
            1
            Ja jakimś fanem Poczty nie jestem, myslalem ze jak wprowadzą te kurierskie 48 usługi to się zmieni, 48- u mnie 4 dni, dlatego wole zdecydowanie z innych dostawców korzystać, sama usługua "odbierasz gdzie chcesz" jest przydatna i wygodna nie zawsze ma się jak czekać pod danym adresem na przyjazd kuriera a mają przedzialy wielogodzinne kiedy można się ich spodziewać. Przymierzam się, ale ile to kosztuje od strony odbiorcy? Jakoś dostaje się sms'a typu " można odebrać paczkę"..?
            • avatar
              RAQ73
              0
              PP to tragedia, obsługa rodem z prl'u

              Osobiście nie korzystam, niech pada...
              • avatar
                david_89
                0
                Ludzie, narzekacie że musicie czekać na paczki po 5-7 dni...
                U mnie list polecony priorytetowy idzie 3-4 tygodnie, paczka priorytetowa 2-3 tygodni. To jest standard!
                Miejscowość 5km od wrocławia
                • avatar
                  shakal84
                  0
                  U mnie Poczta Polska działa jak należy na 50 paczek jedna miała 5 dni opóźnienia. Ja tam nie narzekam hehe
                  • avatar
                    Geriavit
                    -4
                    8 Ziko brutto, a Janusze i tak dorzucą swoją prowizje, cło i akcyzę :D
                    • avatar
                      Geriavit
                      -4
                      8 Ziko brutto, a Janusze i tak dorzucą swoją prowizje, cło i akcyzę :D
                      • avatar
                        Koyotek
                        0
                        Niestety jakość PP zależy głównie od pracowników w jej oddziałach. W moim mieście jest kilka z czego ja podpadam pod najgorszy. Czas ok 7 dni, dodatkowo przesyłki nigdy nie docierają do klienta (zawsze awizo i odbiór osobisty bo nikogo nie ma w domu :)) W oddziale kolejka co najmniej 30 min stania bo szybkość obsługi rodem z PRL zresztą obsługa tak samo. W innych oddziałach problem nie występuje. Dlatego jak tylko mam możliwość wybieram inne metody bo szkoda zdrowia za parę złotych.