Gry

Ewolucja gier na przestrzeni ostatnich lat

opublikowano przez Łukasz Sołtysiak w dniu 2013-10-06

Zapraszamy do galerii przedstawiającej ewolucje gier na przestrzeni ostatnich 20 lat.

Ewolucja gier na przestrzeni ostatnich lat | zdjecie 1

Gry komputerowe w ciągu ostatnich 20 lat przeszły niesamowitą ewolucję. Oczywiście ich rozwój napędzany jest głównie postępem technologicznym jaki zachodzi w branży komputerowej. Dzięki zwiększaniu wydajności procesorów, polepszaniu parametrów i mocy kart graficznych twórcom gier łatwiej generować trójwymiarową grafikę z coraz to większą ilością szczegółów. W naszej galerii porównaliśmy gry, które robiły furorę kiedy byliśmy dziećmi z tymi, które obecnie dostępne są na rynku.

Ewolucja gier na przestrzeni ostatnich lat | zdjecie 2

Fifa International Soccer - 1994 r.

 

Producent: EA Sports

Wydawca: Electronic Arts

Wersje na platformy: DOS, 3DO, Amiga, Sega Game Gear, Sega Mega Drive, Sega CD, Sega Master System

Ewolucja gier na przestrzeni ostatnich lat | zdjecie 3

Fifa 14 - 2013 r.

 

Producent: EA Sports

Wydawca: Electronic Arts

Wersje na platformy: Android, iOS, Nintendo 3DS, PlayStation 2, PlayStation 3, PlayStation 4, PlayStation Portable, PlayStation Vita, Wii, PC, Xbox 360, Xbox One

Ewolucja gier na przestrzeni ostatnich lat | zdjecie 4

Diablo - 1996 r.

 

Producent: Blizzard North

Wydawcy: Blizzard Entertainment, Electronic Arts, Ubisoft

Wersje na platformy: PlayStation, PC, Mac OS

Ewolucja gier na przestrzeni ostatnich lat | zdjecie 5

Diablo III - 2012 r.

 

Producent: Blizzard Entertainment

Wydawca: Blizzard Entertainment

Wersje na platformy: PlayStation 3, PlayStation 4, PC, OS X, Xbox 360

Ewolucja gier na przestrzeni ostatnich lat | zdjecie 6

Wolfenstein 3D -1992 r.

 

Producenci: id Software, Raven Software, Splash Damage

Wydawcy: Apogee Software, Activision

Wersje na platformy: SNES, Jaguar, 3DO, GBA, MS-DOS, Mac, Apple IIGS

Ewolucja gier na przestrzeni ostatnich lat | zdjecie 7

Wolfenstein: The new order - 2014 r.

 

Producenci: id Software, Raven Software, Splash Damage

Wydawcy: Apogee Software, Activision

Wersje na platformy: PC, PS4, Xbox One

Ewolucja gier na przestrzeni ostatnich lat | zdjecie 8

Final Fantasy I - 1994 r.

 

Producent: Square Enix

Wydawca: Square Enix

Wersje na platformy: Nintendo Entertainment System, MSX2, WonderSwan Color, Game Boy Advance, PC

Ewolucja gier na przestrzeni ostatnich lat | zdjecie 9

Final Fantasy XIV - 2013 r.

 

Producent: Square Enix Product Development Division 3

Wydawca: Square Enix

Wersje na platformy: PC, Playstation 3

Ewolucja gier na przestrzeni ostatnich lat | zdjecie 10

Need for Speed III Hot Pursuit - 1998 r.

 

Producenci: EA Canada (PS), EA Seattle (PC)

Wydawca: Electronic Arts

Wersje na platformy: PC, Playstation

Ewolucja gier na przestrzeni ostatnich lat | zdjecie 11

Need for Speed Rivals - 2013 r.

 

Producenci: Ghost Games, Criterion Games

Wydawca: Electronic Arts

Wersje na platformy: PC, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One

Ewolucja gier na przestrzeni ostatnich lat | zdjecie 12

Battlefield 1942 - 2002 r.

 

Producent: Digital Illusions CE

Wydawcy: Electronic Arts (Windows), Aspyr Media (Mac)

Wersje na platformy: PC, OS X

Ewolucja gier na przestrzeni ostatnich lat | zdjecie 13

Battlefield 4 - 2013 r.

 

Producent: EA Digital Illusions CE

Wydawca: Electronic Arts

Wersje na platformy: PC, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One

Ewolucja gier na przestrzeni ostatnich lat | zdjecie 14

Tomb Raider - 1996 r.

 

Producent: Core Design

Wydawca: Eidos Interactive

Wersje na platformy: Dreamcast, Game Boy Advance, Macintosh, Mac OS X, MS-DOS, PC, N-Gage, GameCube, Nintendo DS, PlayStation, Sega Saturn,

Ewolucja gier na przestrzeni ostatnich lat | zdjecie 15

Tomb Raider 2013

 

Producenci: Crystal Dynamics, Eidos Montreal (multiplayer)

Wydawca: Square Enix

Wersje na platformy: PC, PlayStation 3, Xbox 360

Ewolucja gier na przestrzeni ostatnich lat | zdjecie 16

The Settlers - 1993 r.

 

Producent: Blue Byte Software

Wydawca: Blue Byte Software

Wersje na platformy: Amiga, PC, DOS

Ewolucja gier na przestrzeni ostatnich lat | zdjecie 17

The Settlers 7: Droga do Królestwa - 2010 r.

 

Producent: Blue Byte Software

Wydawca: Ubisoft

Wersje na platformy: PC, OS X

Ewolucja gier na przestrzeni ostatnich lat | zdjecie 18

Call of duty - 2003 r.

 

Producenci: Infinity Ward (PC, Mac, XBLA & PSN), Nokia (NGE)

Wydawca: Activision

Wersje na platformy: PC, OS X, N-Gage, Xbox Live Arcade

Ewolucja gier na przestrzeni ostatnich lat | zdjecie 19

Call of duty Ghosts - 2013 r.

 

Producenci: Infinity Ward, Treyarch (Wii U)

Wydawca: Activision

Wersje na platformy: PC, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One, Wii U

Ewolucja gier na przestrzeni ostatnich lat | zdjecie 20

Grand Theft Auto - 1997 r.

 

Producenci: DMA Design, Tarantula Studios (Game Boy), Visual Sciences (PS)

Wydawcy: BMG Interactive, ASC Games (PC)

Wersje na platformy: MS-DOS, Microsoft Windows, PlayStation, Game Boy Color

Ewolucja gier na przestrzeni ostatnich lat | zdjecie 21

Grand Theft Auto V - 2013 r.

 

Producent: Rockstar North

Wydawca: Rockstar Games

Wersje na platformy: PlayStation 3, Xbox 360

Ewolucja gier na przestrzeni ostatnich lat | zdjecie 22

Medal of Honor - 1999 r.

 

Producent: DreamWorks Interactive

Wydawca: Electronic Arts

Wersje na platformy: PlayStation

Ewolucja gier na przestrzeni ostatnich lat | zdjecie 23

Medal of Honor Warfighter - 2012 r.

 

Producent: Danger Close

Wydawca: Electronic Arts

Wersje na platformy: PC, PlayStation 3, Xbox 360, WiiU, Playstation Vita

Ewolucja gier na przestrzeni ostatnich lat | zdjecie 24

Civilization II - 1996 r.

 

Producent: MicroProse

Wydawca: MicroProse

Wersje na platformy: Amiga, Atari ST, MS-DOS, Super Nintendo, Macintosh

Ewolucja gier na przestrzeni ostatnich lat | zdjecie 25

Civilization V: Brave New World - 2013 r.

 

Producent: Firaxis Games

Wydawca: 2K Games

Wersje na platformy: PC, OS X

marketplace

Komentarze

64
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    COD zmienił się najmniej :)
    Zaloguj się
    27
  • avatar
    niektórzy narzekają że nie ma czasem tekstur full hd, a kiedyś się cieszyli że wgl mogą sobie pograć :]
    Zaloguj się
    20
  • avatar
    to nie jest nfs rivals tylko most wanted na androida
    Zaloguj się
    19
  • avatar
    Unreala brakuje
    Zaloguj się
    15
  • avatar
    z grami to jest jak z benchmarkiem.pl, stanął w rozwoju. Liczy się marketing.
  • avatar
    Ppierwsze dwie części Call of Duty wymiatały, a te nowsze to już jakaś profanacja ;)
  • avatar
    Brak gier takich jak duke nukem, quake, doom, driver, colin mcrae, resident evil, total war, heroes, age of empires i jeszcze wiecej..
    Zaloguj się
  • avatar
    A dlaczego daliście NFS 3 a nie 1 ? Sreena nie znaleźliście? Prosze bardzo:
  • avatar
    Ja tutaj jakiegoś ogromnego skoku nie widzę. Jezeli nfs 3 potrafił tak realistycznie wyglądać w tamtych czasach, to teraz powinnismy mieć slabej jakości film interaktywny.

    Ten zastój zawdzięczamy źle przemyslanemu rynkowi gier, ktorych jakość ustalają konsole...
    Zaloguj się
  • avatar
    a Gothic? Chociaz ta gra niepotrzebuje dobrej grafiki fabula ja nadgania:D
    Zaloguj się
  • avatar
    Dla mnie grafika w grach z 6 lat temu przestała być istotna, to coś podrzędnego. Obecnie największą uwagę skupiam na animacjach i moim zdaniem czas się za nie wziąć na serio bo braki są nazbyt powszechne.
  • avatar
    Jakiś czas temu grałem w Diablo i muszę przyznać, że gra w nią sprawiała mi dużo większą frajdę niż drugą i trzecią cześć. Może to kwestia przywiązania i przyjemnych wspomnień ale patrząc obiektywnie jedynka ma klimat dużo lepszy niż następne części.
  • avatar
    Np PS ONE i Resident Evil 3 NEMESIS o 2 w nocy to byly emocje :) moze gry sa teraz ladne ale w wielu nie ma tego klimaciku i kazdy skupia sie na grafice PC-towcy kłuca sie z konsolowcami tylko o grafike...a w zasadzie grafika nie jest najwazniejsza kiedys sie gralo w gry teraz zostala tylko bitwa pc vs konsole...
  • avatar
    Za 10 lat w takim razie powinnismy byc juz na skali geniuszu elektronicznej rozrywki :)
  • avatar
    Nfs rivals ? to chyba się obrazki wam pomyliły :P
  • avatar
    Tak patrząc na te screeny odnoszę jedno wrażenie - stare gry musiały być cholernie grywalne w porównaniu z nowymi. No, były :)
  • avatar
    Stare Call Of Duty najlepsze, klasyk. :)
  • avatar
    Najmniejsze różnice są między pierwszą i ostatnią odsłoną CoDa :V
  • avatar
    Czemu przy "Civilization - 1991 r." jest screen z Civilization II ?? Civilization I inaczej wyglądało.
    Zaloguj się
  • avatar
    dupa cie boli ze ludzie sie smieja z twojej sUPER gry?
  • avatar
    Brakuje World of Warcraft - można by było go porównać z World of Warcraft. xD
  • avatar
    odpowiedzi na komenty jak zwykle działaja....
  • avatar
    Jak dla mnie gry skończyły się jakieś 10 lat temu. Wtedy widziałem ostatnią grę, w którą można było sobie pograć. Od tamtej pory nie tknąłem żadnej.

    Gry to ma być przede wszystkim dobra zabawa, a nie pogoń za rozdzielczością. Kiedyś w motogp na Commodore motocykl składał się z pięciu prostokątów w trzech kolorach i zabawa była dla całej rodziny, a dziś można dojrzeć paproch na oponie, ale co z tego jak te gry są nudne i banalnie proste.

  • avatar
    Ech..... blacharze zobaczę taką grę na blaszanym złomie :)

    Dajcie spokój stara generacja ośmieszyła prowizorę pc-tową

    Beyond Two Souls

    http://www.youtube.com/watch?v=Xj-sxlxW3kA

    Gdzie te wasze tytany pytam się gdzie ta wasza grafika? Cieniasie jakie złomy tylko zobacz grę pętaku blaszany :))

    O prowizorce blaszanej możecie poczytać tutaj

    http://restinpc.blogspot.com/
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    Tak, The Settlers wyszło w 1998, ale to była część III, screen jest z I wydanej w 1993.
  • avatar
    a gdzie medal of honor o ile pamietam wyszla przed cod. co tam grafika grywalnosc najwazniejsza a tego dzisiejszym grą brakuje , kiedys w gre tego typu gralo sie kilkanaście godzin a teraz można przejść w 4 h i krócej.
  • avatar
    Screen Cywilizacji pochodzi z drugiej części gry.
  • avatar
    ten obrazek z rozwijająca sie postórą człowieka nazwiązującą do rozwoju gier powininen kolejnosc zmienić bo jest wprost przeciwnie teraz...
  • avatar
    Diablo 3 jest już od dawna na PC... Gta V niedługo do niego dołączy... a ja tam nie pisze o grywalnośći gier konsolowych tylko o ich wyglądzie... i o tym że producenci ograniczają się podczas robienia gier tak aby działały one jeszcze na konsolach, KASA KASA KASA i jeszcze raz KASA... im tylko na tym zależy... Konsole takie jak xbox 360 czy ps3 robiły wrażenie grafiką jak wyszły, to prawda, ale taki xbox one czy ps4 nie zaimponują grafiką... bo jak czytam w niektórych opisach tych konsol że muszą je wzmacniać jeszcze bo się okazuje że nie uciągną niektórych gier to mnie coś trafia po prostu, a na koniec wywalą sb cenę 1600 zł żebym grał w gry wyglądające jak w kompie na średnich...
    Zaloguj się
  • avatar
    Tytuł naprawdę logiczny jak 2+2=3 :d. Ewolucja? Chyba autor tytułu nie wie czym jest ewolucja i nie słyszał również o nagrodach rzędu tysięcy dolarów w zamian za udowodnienie istnienia czegoś takiego jak ewolucja (do dziś nikt nie skorzystał).Iście "uczciwy złodziej" albo "głuchy audiofil". Postęp, panie to jest postęp tworzony przez człowieka dla konsumenta przy pomocy kapitalizmu a nie przypadku. Ludzie zarabiają i wdają na zabawę, dlatego gry mogą wyglądać jak wyglądają. Nie ma w tym cząstki ewolucji.
  • avatar
    Screen z d3 jakiś taki nieaktualny ....
  • avatar
    Screen z MOH nie jest screenem z wersji na PSX, a "Medal of Honor: Frontline".
  • avatar
    na początku się walczyło w 640x480 i po zarwanej nocce do szkoły a mama krzyczała :D
  • avatar
    Ale mi szczęka opadła jak grałem u znajomego w FIFĘ 2006 i był komentarz Włodka i Darka... Wówczas pierwszy raz widziałem FIFĘ z komentatorami
  • avatar
    Pierwszy final fantasy powstał na konsolę Nintendo w 1987 roku, tu pokazano akurat zdjęcie z reedycji na playstation 1 z 2003 roku.
    Co do grywalności jest tak, że gra się najlepiej, gdy indentyfikujemy się z głównym bohaterem(dla mnie seria Baldurs Gate's króluje niepodzielnie).
    Dzieciom przychodzi to bardzo łatwo, niestety z wiekiem mamy mnóstwo ważniejszych spraw na głowie i ciężko się zatracić w grze.
    Dlatego nie ma znaczenia super wypasiona grafika. Jeśli nie ma bohatera z którym się nie zżyjemy, gra zostanie bardzo szybko zapomniana.
    I dlatego gry które graficznie dziś bardzo odstają od dzisiejszych standardów, wciąż wywołują ciepłe uczucia wśród graczy, którzy przeżyli intensywne chwile, w ich świecie.
  • avatar
    Pierwszy Tomb Rider z akceleratorem 3Dfx wyglądał dużo lepiej niż na tych screenach.