• benchmark.pl
  • Gry
  • Tom Clancy's The Division - testy wydajności kart graficznych
Tom Clancy's The Division - testy wydajności kart graficznych
Gry

Tom Clancy's The Division - testy wydajności kart graficznych

przeczytasz w 2 min.

Kolejna z dużych premier tego roku już za nami. Sprawdzamy, jakie karty graficzne mają wystarczającą ilość "mocy", aby zapewnić płynną animację w The Division.

Ocena benchmark.pl
  • 4,5/5
Plusy

- świetnie przedstawiony opustoszały Manhattan,; - stosunkowo dużo zabawy w trybie dla pojedynczego gracza,; - nieźle zaprojektowane elementy RPG,; - klimat budowany przez liczne drobne szczegóły,; - miejscami genialnie wyglądające lokacje,; - niezła oprawa audiowizualna,; - planowane dodatki mogą uatrakcyjnić rozgrywkę.

Minusy

- bardzo małe zróżnicowanie rozgrywki,; - ciężko grać razem z osobami na innym poziomie,; - jak na razie niewiele wspólnych aktywności dla grupy graczy,; - mało porywająca i dość przewidywalna historia.

The Division już na wczesnym etapie produkcyjnym zapowiadano jako kolejny cud świata. Wszelkie prezentacje, zapowiedzili tylko podgrzewały prezentację. W końcu przyszedł czas na premierę i weryfikację obietnic producenta. Jest jeszcze zdecydowanie za wcześnie aby wyrokować czy gra osiągnie sukces rynkowy i co ważniejsze utrzyma większą ilość graczy przez dłuższy czas. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby przyjrzeć się optymalizacji najnowszego dziecka Ubisfotu.

The Division

Produkcja napędzana jest silnikiem o nazwie Snowdrop i trzeba przyznać, że jego możliwości są całkiem spore. Wszyscy chyba pamiętają pierwsze zwiastuny tej gry, które na większości zrobiły piorunujące wrażenie. Niestety jak to zwykle bywa w takich przypadkach, ostatecznie oprawa wizualna została nieco uproszczona względem zapowiedzi. I choć trudno mówić tutaj o jakiś większym rozczarowaniu, to jednak pewien niesmak pozostaje.

The Division

Dodatkowe obawy, jeszcze przed premierą budziła wiadomość, że gra została włączona do programu Nvidia GameWorks. W ustawieniach graficznych znajdziemy więc takie technologie jak HBAO+ (okluzja otoczenia), PCSS (miekkie cienie) oraz HFTS (poprawia jakość cieni). Na całe szczęście tym razem obyło się bez totalnego zabicia wydajności. Pod tym względem jest znacznie lepiej niż choćby w jeszcze świeżym Assassins Creed: Syndicate. Nie zrozumcie nas źle, optymalizacja The Division pozostawia sporo do życzenia, ot można powiedzieć, że spodziewaliśmy się gorszej.

Wymagania sprzętowe

Patrząc na podane przez producenta konfiguracje nic szczególnie się nie wyróżnia. Jednak jak pokazały nasze testy, szczególnie minimalne wymagania można wsadzić między bajki. Zabawa na takiej konfiguracji w zasadzie nie będzie możliwa. Znacznie lepiej sytuacja wygląda w przypadku zalecanych wymagań. Na takiej maszynie rozgrywka będzie całkiem przyjemna w rozdzielczości FullHD przy wysokich ustawieniach detali.

Minimalne wymagania:

  • OS: Windows 7 64-bit
  • procesor: Intel Core i5-2400 / AMD FX 6100
  • RAM: 6GB
  • karta graficzna: NVIDIA GTX 560 2GB lub AMD Radeon HD7770 2 GB
  • wolne miejsce na dysku twardym: 40 GB
  • DirectX: DirectX 11

Zalecane wymagania:

  • OS: Windows 7/10 64-bit
  • procesor: Intel Core i7-3770 3,4 GHz lub AMD FX-8350 4,0 GHz
  • RAM: 8 GB
  • karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 970 lub AMD Radeon R9 290
  • wolne miejsce na dysku twardym: 40 GB
  • DirectX: DirectX 11

Warto w tym miejscu dodać, że nawet po wybraniu ultra wysokich ustawień graficznych pewne efekty dodatkowe jak wspomniane HBAO+ czy PCSS trzeba włączyć ręcznie pod warunkiem oczywiście, że posiadamy odpowiednio mocną konfigurację. I mamy tutaj raczej na myśli posiadaczy kart graficznych pokroju GeForce GTX 980 Ti / Radeon FuryX lub niewiele słabszych.

The Division

Założenia testowe

W naszych testach wykorzystaliśmy gotowe szablony ustawień. Zrezygnowaliśmy natomiast z testowania wydajności kart graficznych we wbudowanych benchmarku, choć należy dodać, że wyniki z niego nie różniły się znacząco od tego co zaobserwowaliśmy w trakcie rozgrywki. Na miejsce testowe obraliśmy Brooklyn, a cała procedura sprowadzała się przejścia określonej trasy z punktu A do punktu B oraz zabiciu 5 przeciwników (misja poboczna). Margines błędu pomiarowego wynosi 1 kl/s.