Internet

Apple Music lepsze od Spotify. Oto 20 milionów powodów dlaczego

przeczytasz w 2 min.

Wśród muzycznych usług streamingowych prym wiedzie Spotify - przynajmniej w kwestii popularności. Apple Music jest jednak lepsze pod innym względem - i wymienia 20 milionów powodów dlaczego tak właśnie jest.

Biblioteka Apple Music ma już ponad 100 milionów utworów

Zdarzyło się Wam, że szukaliście jakiegoś kawałka na Spotify i mimo długich poszukiwań - nie udało się go znaleźć, a Apple Music miało go w swojej bibliotece? Jeśli nie, to nie jesteście jedyni.

Jak natomiast wynika z ostatniego ogłoszenia opublikowanego przez Apple - to właśnie usługa giganta z Cupertino ma największą bazę utworów muzycznych. Apple Music przekroczyło właśnie ważny kamień milowy - okrągłe 100 milionów piosenek możliwych do przesłuchania. I choć życia nie starczy, aby każdą z nich przesłuchać choć raz (zakładając, że każdy utwór trwa średnio 3 minuty - do przesłuchania 100 milionów potrzebne będzie ponad 500 lat), to wynik który robi wrażenie, ale świadczy o... niczym?

Apple Music 100 milionów utworów

Czy ten wynik świadczy o czymkolwiek?

Przekroczenie progu 100 milionów utworów w bibliotece Apple Music świadczy wyłącznie o tym, że w całym tym gąszczu piosenek najprawdopodobniej znajduje się więcej „niszowych” kawałków niż na Spotify i konkurencyjnych platformach.

W przypadku muzyki popularnej - zupełnie nie ma znaczenia, z którego serwisu korzystamy - istnieje niewielka szansa, że typowy słuchacz odczuje brak tych 20 milionów utworów na Spotify (obecnie ta platforma chwali się bazą ponad 80 milionów utworów).

Nieco gorzej w porównaniu z Apple Music poza Spotify wypada także Tidal, który zebrał dotychczas 90 milionów utworów oraz YouTube Music z 80 milionami kawałków.

Czy jednak tak potężna baza utworów zachęci potencjalnych klientów, aby skorzystać z platformy Apple? Być może nieco poprawi to pozycję Apple Music na rynku, ale realne konkurowanie ze Spotify jest moim zdaniem niemożliwe - przynajmniej obecnie.

Choć ceny wszystkich streamingów są na zbliżonym poziomie, to wypracowana przez lata marka Spotify wydaje się być na ten moment zbyt silna, aby zagroził jej gigant z Cupertino.

Źródło: Apple Newsroom

Komentarze

8
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Cinas
    3
    Na 10 moich ulubionych zespołów na Sadowniczym portaliku za płotem jest jeden wykonawca z 2 albumami z 11. Ta firma nadużywa wielu słów np "Innowacja" i "niesamowite" a także "mamy to czego inni nie mają"
    • avatar
      MieczysławZdun
      3
      20 milionów powodów? 5ule Apple płaci łącznie za kampanie która trwa? Wy, i pozostałe pseudo informacyjne strony o technologii w PL piszecie to samo od 3 tygodni. Tylko prośba nie piesz o to 20 milionach jak was można mieć za 200zl.
      • avatar
        hellsea
        2
        Nie ma tam muzyki, której słucham wiec mogą sobie nawet wpisać miliard sto dziewięćset.
        • avatar
          Dragonik
          1
          Kiedyś te usługi padną i wasza muzyka w subskrypcji zniknie.
          • avatar
            Sauvage
            0
            wkurwia mnie to że ta beznadziejna firma przejęła Shazm-a. Ale nadal szukając utworu da się zobaczyć klip w YT.
            • avatar
              anemusek
              0
              Akurat tak się śmiesznie składa, że te 100 mln to efekt śmietnika w ofercie, a nie bogatej biblioteki. Nabijanie cyferek np 19 wersjami baby shark itp.. Miałem wszystkie. Każda platformą ma jakieś braki i swój "konik". Spotify ssie jakością i to wbrew wielu opiniom ludzi, którzy nigdy nie wyszli poza Spotify ale bronią tej platformy jednak bardzo słychać. Apple Music, Tidal, Amazon Music, Deezer - wszystkie oferują znacznie lepsza jakość. Jedynie YouTube Music to tak niespecjalnie.