Gadżety

Drogie zestawy VR nas nie kręcą

z dnia
Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
17 komentarzy Dyskutuj z nami

Tylko 3 na 1000 użytkowników Steama korzysta z gogli rzeczywistości wirtualnej. Co jest tego przyczyną?

Gogle VR mogą być w przyszłości jednym z najważniejszych gadżetów gracza i nie tylko. Nie wiadomo jednak o jak dalekiej przyszłości mówimy. Obecnie przeszkodą na drodze do sukcesu są zbyt wysokie ceny, wypadające szczególnie blado w zestawieniu z liczbą (i jakością) kompatybilnych gier. Najlepiej podsumowują to statystyki platformy Steam.

O tym, że wyniki sprzedaży gogli VR są więcej niż niezadowalające dla producentów nie mówi się zbyt głośno, ale nikt chyba nie ma co do tego wątpliwości. Statystyki Steama wyraźnie pokazują, że rozpoznawalność wcale nie równa się popularności. Wynika z nich bowiem, że z gogli HTC Vive korzysta zaledwie 0,18 proc. użytkowników, a z wszystkich wersji Oculus Rift – jeszcze mniej.

Steam gogle VR

Czy gogle VR umarły zatem zanim zdążyły się na dobre narodzić? Niekoniecznie. Producenci gier pracują obecnie nad kilkoma godnymi uwagi tytułami, a firmy zajmujące się rozwojem sprzętu mogą coraz bardziej obniżać ceny. Ci zaś, którzy chcą wsiąknąć w wirtualną rzeczywistość już teraz, mogą natomiast skorzystać z szerokiej oferty gogli mobilnych.

Zobacz: Jakie gogle wirtualnej rzeczywistości? | TOP 10 gogli VR

Źródło: Steam, Conowego. Foto: Oculus VR

Komentarze

17
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    misiofazi
    Gdy takie zestawy staną się bezprzewodowe i cena spadnie w okolice 1200PLN (300$) to być może coś w temacie się ruszy...

    Obecnie jest to fajny ale bardzo drogi gadżet
  • avatar
    Dudi4Fr
    Ktoś się dziwi?

    1. Trzeba mieć co najmniej dobry sprzęt żeby myśleć o VR
    2. Cena samego zestawu VR (do tego u nas to cena astronomiczna przy naszych zarobkach)
    3. Gier jak na lekarstwo a z tego 90% to dema technologiczne trwające 15-60 minut.

    Nawet na YouTube nie ma nowych filmów o Vive czy Rift ponieważ youtuberzy przeszli te 20 "ciekawych" gier każda po godzina max i tyle sprzęt poszedł w kąt.
  • avatar
    Balrogos
    Occulus Rifty mówiły 200-300$ będą kosztować, me serce się uradowało i nawet serca innych osób tez, lecz Occulus otworzywszy drzwi wszedł do izby i rzekł "sześćset dolców dajcie wać pany" tośmy go pogonili
  • avatar
    mastah84
    Powodów jest wiele:
    1. wysoki koszt gogli VR
    2. brak ergonomii gogli VR (kable, czujniki)
    3. niewielka oferta oprogramowania wspierającego VR
    4. wysoki koszt PCta do VR
    5. wymagania portowe (USB, DP, HDMI) względem potencjalnego PCta
    6. ludzi to nie kręci, są ciekawsze rzeczy
    7. ludzie nie chcą się asymilować, nie chcą być Borgami hipnotyzowanymi przez twórców "treści"

    Ja się zaliczam do 7.

    Technologia pewnie w końcu stanieje i się przyjmie, ale na pewno nie nastąpi to jutro.
  • avatar
    DanyGee
    Za drogo i bardzo się cieszę, że gracze nie rzucili się na to. Pamiętam podobną sytuację lata temu z premierą PS2 - kosztowała 2.700PLN. Ceny specjalnie zawyżane, by oskubać oślinionych nagrzańców.
  • avatar
    wizard2233
    Komu to potrzebne? Raczej większość graczy siada lub leży na kanapie z padem w ręku i relaksuje sie grą razem z rodziną czy znajomymi niż zamyka sie w pokoju na pół dnia jak większość młodzików i pyka w cs-a albo lol-a do tego jeszcze słuchawki okulary... 0 kontaktu ze światem....
  • avatar
    Gameone
    Posiadam HTC Vive. Po 2 (dosłownie) minutach zabawy bez wahania stwierdziłem, że warto wydać kasę na taką zabawkę. Wrażenia i możliwości są nie do opisania, to trzeba po prostu spróbować.

    Na gry nie wydałem jeszcze ani centa (bo już żadnego nie mam), mimo to godzin gry łącznie już się z 50 uzbierało.

    Gry niektóre dają zabawy na kilkanaście minut, inne na kilka godzin.
    Najwięcej czasu spędziłem w QuiVR, które jest dopiero w Alfie i za darmo.

    Planuje wydać kasę na gry, w które warto inwestować, a nie na jakieś dema.
    Planuje kupić już kilka ciekawych i długich tytułów.
    VR to rynek, który się rozwija powolnymi krokami, ale końcu wszystko ma swój początek.
    I nie, nie obraziłbym się jak by zabawka była tańsza . No ale Apple tez tani nie jest a mimo to kasę ludzie mają.
  • avatar
    metan
    gdy bym mial kupic te gogle to tylko dla porno w vr, napewno nie do gier :D
    -2