Gry PlayStation 4

Fallout 4 na PS4 Pro - rzeczywiście ładniejszy?

Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
26 komentarzy Dyskutuj z nami

Ekipa Digital Foundry sprawdziła czy aktualizacja gry Fallout 4 na PlayStation 4 Pro faktycznie wpływa pozytywnie na jakość grafiki.

Specjalnie z myślą o posiadaczach PlayStation 4 Pro firma Bethesda udostępniła paczkę, mającą poprawiać jakość oprawy wizualnej w grze Fallout 4. Czy rzeczywiście warto było czekać? Sprawdziła to ekipa Digital Foundry.

Zwiększenie natywnej rozdzielczości do 1440p (plus całkiem niezłe skalowanie do 4K) i zakresu rysowania obiektów oraz dużo ładniejsze efekty „god rays”, czyli promieni słońca. To trzy powody, dla których łatka przygotowana przez Bethesdę warta jest uwagi. 

Ekipa Digital Foundry przyznaje, że choć na pierwszy rzut oka można nie zauważyć ładniejszej oprawy, w rzeczywistości poprawa jest i to niemała. Oko gracza powinno też docenić sprawniejsze wygładzanie krawędzi.

Poprawę, ale niestety zaledwie symboliczną, odnotować można również ze względu na płynność animacji. Mówimy tu jednak tylko o 3-4 klatkach na sekundę więcej. Szkoda, tym bardziej że to właśnie płynność jest jednym z największym mankamentów tej produkcji.

Przedstawione przez Digital Foundry porównanie pokazuje jednak, że ekipie odpowiedzialnej za przygotowanie łatki zdecydowanie należy się pochwała. Przekonajcie się sami, oglądając wideo poniżej:

Poniżej możecie też zobaczyć porównanie od Candyland:

Źródło: Eurogamer

Komentarze

26
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Tchorg
    Nie wiem jak na tych konsolach to działa ale jeśli ma problemy z płynnością to powinni dać opcje 1080p bez bajerów w 60fps czyli tak żeby konsola utrzymywała te rwania od 62-70fps.
    To właśnie mankament konsol rzadko kiedy dają wybory, a jak zrobią źle optymalizacji to musisz tak z tym żyć i nie zjedziesz z ustawieniami.

    Ja osobiście wolę zejść z cieni i tekstur na rzecz jakiegoś Supersamplingu czy VSR o ile gra nie ma tego w sobie, (nie mówię o post procesowych wygładzeniach bo to syf).

    Na PS3 czasem Aliazing tak kuł mie w oczy że nie wytrzymałem przy grze 10 minut.
    7
  • avatar
    thevpe
    Chochlik znajdź sobie portal związany z gramatyką. To jest portal nie związany z kółkiem gramatyczno-ortograficznym. Idź popraw chłopaków pijących za sklepem za to że piszą na ścianie ch.. z błędem a na pewno Ci podziękują i postawią browarka.

    Zastanów się, zaśmiecasz tylko w komentarzach.

    A ja przepraszam, po prostu grrr na takich idealnych ludzi.
    4
  • avatar
    Konto usunięte
    Lepsze godraysy, zasięg rysowania niektórych obiektów i mniejsze ząbkowanie jako efekt wyższej rozdzielczości. Generalnie nieco więcej niż oferuje texture pack na pc, który już jest tematem żartów na yt. Wygląda na to, że porządne tekstury potrafią zrobić tylko amatorzy z nexus`a. To co bethesda wypuściła wymaga gtx 1080 nie oferując nic w zamiany. Jak nie szybkość gry powiązana z fps to 50gigabajtowy texture pack zawierający jedynie lekki filtr wyostrzający.
    3
  • avatar
    Speedstar
    Pewnie w trakcie gry nawet bym nie zauważył tych różnic. Co jak co ale ja poczekam sobie na PS5, starczy mi PS3 i całkiem nie najgorszy Pecet
    1
  • avatar
    Konto usunięte
    Redaktorze:

    "(...) wydłużony zakres rysowania obiektów (...)"

    Zakres rysowania może być zwiększony. Zwiększanie odległości nie jest wydłużaniem.


    "Przedstawione przez Digital Foundry porównanie zdecydowanie pokazuje jednak, że ekipie odpowiedzialnej za przygotowanie łatki zdecydowanie należy się pochwała."

    Niepotrzebne powtórzenie "zdecydowanie". Proszę wybrać jedno obojętnie które.
    -4