Karty graficzne

GPU obsługujące DirectX 11 pod koniec roku 2009

Sebastian Ogłoziński | Redaktor serwisu benchmark.pl
Autor: Sebastian Ogłoziński
35 komentarzy Dyskutuj z nami

DirectX 11 ma być dostępny jako rozszerzenie do systemu Windows 7, jednak układów obsługujących ten zestaw bibliotek można spodziewać się na kilka miesięcy wcześniej przed premierą samych GPU.

Prawdopodobnie DirectX 11 obsługiwany będzie przez najnowsze chipy nVidii o nazwie GT300, produkowane w 40nm procesie technologicznym. Gier korzystających z dobrodziejstw bibliotek nie ujrzymy wcześniej jak w 2010 roku.

 

Komentarze

35
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    kotabka
    Czyli jak zwykle, jest(będzie) sprzęt, tyle że brak gier które w pełni w pełni wykorzystają jego możliwości ;].
  • avatar
    Pisschrist
    Wydaje mi się że źle zrozumieliscie kotabkę. Chodziło o to, że nie np. teraz jest sprzęt, który obsługuje DX10, a nie ma gier, które w pełni wykorzystałyby jego potencjał. Więc po co robić kolejnego DX, skoro obecny nadal ma dużo niewykorzystanych możliwości?
  • avatar
    kotabka
    Dziękuję za obronę ;). Kolejność jest jak najbardziej w porządku, tylko odstępy czasowe niekoniecznie. Chodziło mi po prostu o to, że np. wychodzi DX10, są karty graficzne które go obsługują, ale gier nie ma przez długi czas, lub jest ich zaledwie garstka. Po co w takiej sytuacji wydawać ogromne sumy np. na najnowszą grafę zgodną z DX10 i przesiadać się na Vistę? Więcej punktów w najnowszysm 3DMarku to dla mnie średni powód :). Producenci powinni zapewnić lepsze wsparcie dla swojego sprzętu/standardów.
  • avatar
    GunarDAN
    Albo okaże się, że "cud" pod nazwą DX11 będzie oferował takie graficzne "bajery", które niewiele poprawią jakościowo grafikę, kosztem wyższych wymagań sprzętowych.
  • avatar
    Konto usunięte
    Znajomy zrobił taką wypasioną animację coś na wzór demka futuremark - nature. Animacja oczywiście się renderuje używając jednak starego dx8.1... Powiem tyle wygląd w niczym nie ustępuje dzisiejszym hitom dx9 i dx10(imho). A animacje oglądamy w full hd na 24" monitorku, teksturki wszystko miodzio.

    Uważam, że gdyby się skupili na optymalizacji kodu w grach, to przy niezmniejszonej wydajności mogliby pełniej wykorzystać możliwości aktualnego dx`a. A tak? Nie wiele lepsza jakość okupiona nową kartą graficzną.

    Ale po co? Użytkownik pobiegnie kupi nowy sprzęt rynek się cieszy a biznes kręci...
  • avatar
    Konto usunięte
    Czyli kolejny martwy produkt jak dx10. A chyba nikt nie wierzy ,że gry pod 11 pojawią się 2010 roku?
    Będzie ich tyle co w 2007 dla 10
    Wątpię aby jeszcze kiedykolwiek któryś directx był tak popularny jak 9, a może do następnej generacji konsol, które będą korzystać z czegoś jak 11.1 albo dx 12, wiec nie ma sensu czekac na 11,ot co
  • avatar
    Szymon331
    Czyli powtórzyło się to co pisałem już jakiś czas temu odnośnie DX11. Nie ujrzymy go za szybko a i sporo czasu upłynie nim uruchomimy pierwszą grę zeń korzystającą. Lizę na to że jakieś minimalne zmiany (a nie oszukujmy się będą one minimalne) w grafice nie uderzą w obniżenie wydajności. Na ten czas mam nadzieję że z DX10 wycisną coś więcej, czekam na to już około roku.
  • avatar
    mgkiler
    Dzis grafika w grach jest i tak na ta rewelacyjnym poziomie ze czego chciec wiecej.
  • avatar
    Konto usunięte
    Moim zdaniem powinni poczekać z tym dx11, nie wiem czy jest jakaś gra tak naprawdę w pełni wykorzystująca możliwości dx10. Jeżeli tak to zapewne nie wiele, a oni już z kolejną wersją wyskakują
  • avatar
    Konto usunięte
    To zerknijcie sobie pod ten link. Dlaczego nie iść w tę stronę?

    http://www.cyberjoy.pl/news/157208/Radeon.4800.ray.tracing.z.DirectX.9.w.czasie.rzeczywistym.html
  • avatar
    Konto usunięte
    Przez cały okres istnienia dx10 zagrałem tylko w jedną grę która wykorzystuje ów bobliotekę i w zachwyt jakoś nie popadłem ;P co nowego wniesie dx11? ..nic. Jednie więcej ''bajerów''. A jeśli chodzi o wielowątkowość to biblioteka directX nie ma z tym nic wspólnego tylko to jak jest gra zoptymalizowana do wielordzeniowości i wykorzystania jednostek strumieniowych SSE3,4.. i tyle.
  • avatar
    Konto usunięte
    a może to jest odwrócenie uwagi od projektu opencl?
    prosta zmiana numerka i proszę ile zażartej dyskusji o dx-ach.
  • avatar
    Fiona
    Ja jestem totalnie zielona w niuansach dx.
    Jestem tylko finalnym odbiorcą, i jako finalny odbiorca nie widziałam nic co by mnie rzuciło na kolana w dx10.
    A przecież gry to nie tylko sam dx, to jeszcze optymalizacja kodu - z tym tragicznie, grywalność - jeszcze gorzej, o błędach i wydawaniu gier w wersji alfa nie wspomnę litościwie.

    To co mi po grze w choćby dx 15, jak będzie co 3 minuty wywalać mnie do win., wymagać karty w cenie samochodu, ściągnięcia patchy o wielkości 4 gb, a przy samej grze usnę po 30 minutach ????
  • avatar
    infango
    fajnie bo wspomaganie cpu przez gpu będzie standardowo jako rozszerzenie dx 11 więc można się spodziewać wysypu darmowych aplikacji które to wykorzystają
  • avatar
    Konto usunięte
    no to fajnie poczekamy zobaczymy.