Gry

Gra Mirror's Edge uwolni prawdziwą moc PhysX.

Mirror's Edge, gra tworzona przez czołowych producentów gier tj. Electronic Arts oraz Dice wkrótce ujrzy światło dzienne. Oprócz niesamowitych efektów gwarantowanych przez PhysX w grze pojawi się też inna nowość, jest nią... szkło. Szkło, które będzie w stanie ranić przeciwnika. Gra będzie mocno korzystać z dobrodziejstw PhysX, ciekawe zatem będzie porównanie w niej kart Nvidia z ATI, które jak wiadomo nie wspierają PhysX-a.

Dzięki silnikowi nVidia PhysX, świat gry Mirror’s Edge stać ma się rzeczywistością wraz z realistycznymi efektami wiatru, skutkami działania broni i ruchami postaci. Zwykłe przedmioty stają się częścią całej rozgrywki. Ubrania, flagi i transparenty mają wpływać na graczy i ich broń, efekty ścielącej się nisko mgły oddziałują z krokami gracza, eksplozje wypełniają powietrze dymem i odłamkami, zaś uderzeniom kul towarzyszyć mają interaktywne odpryski.

Komentarze

19
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    DeRuleX
    0
    "(...) w grze pojawi się też inna nowość, jest nią... szkło. Szkło, które będzie w stanie ranić przeciwnika." Jakby to była jakaś nowość, przecież takie coś to już w SoF II bylo.
    • avatar
      Konto usunięte
      0
      grałem ostatnio na x360 w tą grę - ciekawe jak wypadnie na PC i czy rzeczywiście PsychX coś wniesie nowego...
      • avatar
        Konto usunięte
        0
        Ehhh dla tych co dalej tego nie widzieli
        SD http://www.gametrailers.com/player/42963.html
        i w HD http://www.gametrailers.com/player/42962.html

        mi sie podoba tylko czy aby nVidia nie zrobi sobie tego na wyłączność? że niby tylko na nVidia PhysX mozna będzie to włączyć?O.o
        niech chociaż dadza też możliwość zarzucenia tego na procki bo napewno nie będzie to aż tak wymagające...
        • avatar
          deel77
          0
          W końcu jakaś "inna" gra.
          • avatar
            erte0
            0
            Dojdzie do tego, że GPU będzie się grzał niemiłosiernie od obliczeń a CPU nie będzie miał co robić... A gry dalej będą miały średni framerate na na tym samym poziomie co bez Physix.
            • avatar
              Szymon331
              0
              Powiem że w HD wygląda to całkiem przyzwoicie. Rewelacją nie jest gdyż wszystkie efekty gdzieś już widziałem ale w przypadku tej gry z całkowicie pierwszoosobowym planem niektóre momenty wyglądają naprawdę dynamicznie.
              • avatar
                Konto usunięte
                0
                tak ale równiez Ageia nie wydałaby sterów PhysX dla software bo same karty dedykowane to miały tylko PRZYSPISZYĆ pomóc itp obliczaniu fizyki w grze.
                • avatar
                  Konto usunięte
                  0
                  A ja powiem tak: Nikt nie zrobi gry która chodzi tylko na kartach jednego producenta, wiec fizyka w tej grze będzie cienka albo na Ati też będzie chodzić ewentualnie wolniej.
                  • avatar
                    Konto usunięte
                    0
                    to wszystko idzie w glupim kierunku. Powinny byc jakies standardy. Jeszcze moze sie w przyszlosci okazac ze nie bedziemy musieli zastanawiac nad radeonem czy geforceem gdyz bedziemy musieli kupic obie bo na jednj gra bedzie dzalac a na drugiej nie (wiem ze przesadzam ale mam mieszane uczucia co do tego). Jak ja to widze? Ano tak jak z wyswietlaniem grafiki, niech producenci pisza fizyke gry bezstronnie a czyj silnik (physX czy havok) sobie lepiej bedzie radzil to ten bedzie mial wieksze plusy u uztkowników (szkoda ze sam wiem ze to nie realne :-()
                    • avatar
                      ivanos
                      0
                      Temat liczenia fizyki w grach(czy też innych bardziej złożonych obliczeń) przez GPU karty graficznej nie jest nowy i można było się spodziewać takiego rozwoju spraw.Gwałtowny rozwój układów graficznych (GPU, czyli Graphics Processing Unit) na przestrzeni kilku ostatnich lat sprawia, że dziś ich moc obliczeniowa równa jest nierzadko serwerom wyposażonym w kilkadziesiąt tradycyjnych procesorów. Wystarczy powiedzieć, że wydajność układu GeForce 8800 GTX szacuje się na 520 Gflops (520 miliardów operacji zmiennoprzecinkowych na sekundę), podczas gdy moc obliczeniowa dwurdzeniowych procesorów Intela i AMD jest co najmniej 25-krotnie niższa. O przewadze kart graficznych decyduje też wielokrotnie większa wydajność podsystemu pamięci. Procesory pobierają dane z prędkością około 8 GB/s, podczas gdy wspomniany GeForce 8800 GTX posiada pamięci zdolne dostarczyć w jednej sekundzie dziesięć razy więcej informacji. Dzisiejsze GPU to potężne układy obliczeniowe, które aż proszą się o wykorzystanie do innych celów niż tylko do generowania grafiki.Dodatkowo proponuje przeczytać ten artykuł: http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=4469