Gry komputerowe

Grey Goo: twórcy o początkach tej ciepło przyjętej strategii

Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
4 komentarze Dyskutuj z nami

Jest już pierwszy odcinek pamiętników dewelopara. Mamy też świeżutki zwiastun Grey Goo w polskiej wersji językowej.

Grey Goo

Grey Goo to strategia czasu rzeczywistego (RTS) stworzona przez studio Petroglyph Games złożone w dużej części z projektantów pierwszych odsłon Command & Conquer. Tytuł zadebiutował na rynku pod koniec stycznia i cieszył się ciepłym przyjęciem – zarówno ze strony graczy, jak i recenzentów. 

Do gustu społeczności przypadło przede wszystkim czerpanie z klasyki gatunku – kochana przez wielu RTS-owa formuła została bowiem zachowana. Rozgrywka jest wymagająca, a interfejs prosty do opanowania. I choć wielu zarzuca temu tytułowi brak świeżości, średnia ocen na poziomie 80 proc. pokazuje, że warto przyjrzeć się Grey Goo nieco bliżej. Odpowiedzialne za grę studio Petroglyph Games przygotowało serię pamiętników, z których dowiemy się jak wyglądał proces powstawania tej produkcji. Pierwszy odcinek jest już dostępny.

„Twórcy gier w pogoni za nowymi rozwiązaniami zapominają co jest istotą rozgrywki. A przecież niejeden gracz powie – »Hej, zagrajmy tak jak się grało 10 lat temu«. I właśnie na tej zasadzie oparliśmy ideę naszej gry” – mówią twórcy. I właśnie tej tematyce poświęcony został pierwszy odcinek z serii Developers Diary, zatytułowany „Wracamy do podstaw”. Czym kierowali się twórcy projektując Grey Goo? Zobaczcie sami:

Rodzimy wydawca gry – Techland – opublikował przy okazji nowy zwiastun gry Grey Goo w polskiej wersji językowej. Pochwalił się on także, że na naszym rynku pudełkowa wersja tego tytułu jest tańsza niż cyfrowa na platformie Steam – jej cena wynosi 99,90 zł. Wracając jednak, to już wspominany zwiastun:

Więcej na temat samej gry przeczytasz w newsie Grey Goo: nowy RTS twórców Command & Conquer.

Źródło: Techland

Komentarze

4
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    phillosoff
    Old school... :)
    2
  • avatar
    Po1nter
    Już dawno nie grałem w tak trudnego RTSa (choć zapewne dla niektórych to nic nadzwyczajnego). Gra bardzo fajnie animowana, ale uboga troszkę. Mimo to bardzo mi się podobała.
    1
  • avatar
    Zero-Cool
    Mi nie przypadła do gustu, wole chyba starego bardziej rozbudowanego Earth 2160 którego próbowali wskrzesić.

    Poza tym co ma seriia C&C (Red Alert, Generals, Tiberium Sun czy co też tam jeszcze mieli) do gier studia Reality Pump (seria Earth), mogliby zrobić gre taką jakie robili 15 lat temu.
  • avatar
    witoldsz
    Przeszedłem kampanię, teraz trochę w multi. Gra jest mega wciągająca. Dla RTSowych laików jak ja - całkiem trudna, przez co się nie nudzi.