Gry komputerowe

Plants vs Zombies: Garden Warfare - testy wydajności Mantle vs DirectX

przeczytasz w 1 min.

Plants vs Zombies: Garden Warfare to już czwarta gra, która korzysta z dobrodziejstw technologii Mantle. Jaki przynosi ona wzrost płynności animacji?

Plants vs. Zombies: Garden Warfare gra

Za nami polska premiera gry Plants vs. Zombies: Garden Warfare, która w dosyć humorystyczny sposób przedstawia walkę zombie z roślinami. Jest to też czwarta gra z obsługą technologii Mantle – tak się składa, że już wiemy jak się ona sprawdza w najnowszym dziele programistów z PopCap Games.

Mantle to niskopoziomowy interfejs programowania, który pozwala lepiej wykorzystać potencjał kart graficznych bazujących na architekturze GCN – zwłaszcza, gdy mamy do czynienia ze słabszym procesorem i powstaje tak zwane wąskie gardło, wynikające z narzutu API lub nieefektywnego dzielenia obliczeń na wątki.

Plants vs. Zombies: Garden Warfare wydajność Mantle

Powyżej wykres, który porównuje wydajność procesorów AMD FX-8350 i Intel Core i7-4960X EE – w obydwóch przypadkach z kartą graficzną Radeon R9 290X, maksymalnymi ustawieniami graficznymi i aktywnym Mantle. W mniejszych rozdzielczościach, a więc tam gdzie większe znaczenie ma procesor, lepiej poradził sobie model FX-8350. Warto jednak zauważyć, że układ AMD kosztuje około 650 złotych, natomiast Intela już około 3700 złotych. Widać zatem, że Mantle pozwala rozwinąć skrzydła tańszemu i teoretycznie słabszemu modelowi.

Plants vs. Zombies: Garden Warfare wydajność Mantle

Plants vs. Zombies: Garden Warfare wydajność Mantle

Plants vs. Zombies: Garden Warfare wydajność Mantle

Jak wygląda wzrost wydajności na platformie z procesorem AMD FX-8350, ale już z różnymi kartami graficznymi? Mantle zapewnia wyższą płynność niż DirectX 11.1, a w większości przypadków wzrost wydajności jest naprawdę spory.

Plants vs. Zombies: Garden Warfare wydajność Mantle

Plants vs. Zombies: Garden Warfare wydajność Mantle

Plants vs. Zombies: Garden Warfare wydajność Mantle

Ta sama sytuacja, ale tym razem z procesorem Intel Core i7-4960X EE. Ponownie Mantle oferuje wyższą płynność niż DirectX 11.1, a w większości przypadków przyrost wydajności jest zauważalny.

Widać zatem efekty współpracy firm AMDDICE, bowiem po raz kolejny Mantle przynosi spory wzrost wydajności w grze bazującej na silniku Frostbite 3 – wcześniej już z niego korzystał Battlefield 4, gdzie również można było odczuć zauważalny przyrost płynności. Jeżeli zatem planujecie grać w Plants vs. Zombies: Garden Warfare to bez względu na posiadaną kartę Radeon (na bazie architektury GCN) lepiej jest korzystać z trybu Mantle.

Źródło: AMD

Komentarze

63
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    43
    Brawo AMD.
    • avatar
      Anonim20
      24
      5 gier już obsługuje Sniper Elite III pod początku produkcji miał wdrążone Mantle :)
      • avatar
        Konto usunięte
        8
        AMD FX-8350 - 630zł
        Intel Core i7-4960X - 3640zł

        Nie mam więcej pytań - wybieram AMD.
        • avatar
          Konto usunięte
          6
          Gry to jedno, AMD dużo by wygrało jeśli MANTLE będzie zaimplementowane tak dawało rade np. w 3DS max... wielu szuka rozwiązania na zasadzie "kompromisu" czyli: dobre GPU do gier i np. do renderingu i niestety wielu dostaje na twarz odpowiedź: albo GPU do gier - albo pod rendering. Jeśli MANTLE jest/ będzie tą odpowiedzią i odciąży CPU dając realny wzrost wydajności w obliczeniach na powiedzmy średniej klasy sprzęcie to z chęcią sięgnę po AMD. Nie jestem pewien czy pójdzie to w tym kierunku z uwagi na to iż karty dedykowane pod rendering stracą na atrakcyjności, czyli zyski spadną. Ciekaw jestem także na odpowiedź NV bo maxwell wygląda obiecująco i należy pamiętać że MANTLE to otwarta technologia więc posiadanie przyszłych modeli GTX nie będzie wykluczało posiadaczy z możliwości korzystania z MANTLE. Nie tak dawno zmieniałem płytę i procesor (z97 i nowy i5) została do zmiany grafika. Zastanawiałem się czy inwestować teraz, czy poczekać na rozwój MANTLE i jednocześnie GTX870 / 880. I chyba poczekam. Obecnie obie firmy oferują starsze modele w nowej odsłonie i jakoś nie trafia do mnie ta oferta. Pomimo iż dotychczas inwestowałem w karty NV to z niecierpliwością czekam i mam nadzieję że AMD pokarze NOWY ostry pazur.
          • avatar
            14r33k
            5
            Jakość obrazu jest taka sama w obu trybach?
            • avatar
              KMyL13
              1
              Ja słyszałem, że prawdziwy potencjał Mantle'a tkwi nie w grach, które dostają obsługę Mantle w którymś tam patchu po premierze gry, tylko w tych, gdzie Mantle brało udział od początku procesu produkcji.

              Gdzieś jakieś demo jakiejś gry dostępnej na Steam miało to udowadniać, ale nie mogę sobie przypomnieć nazwy :S
              • avatar
                Konto usunięte
                1
                Czy w Plants vs Zombies: Garden Warfare na konsoli "xbox 360" w trybie kooperacji można grać w dwie osoby na jednym ekranie???
                • avatar
                  Konto usunięte
                  -4
                  Chciałbym zobaczyć jak wygląda wydajność w DX11 na gpu Nvidia + plus AMD i obok AMD pod mantle, najlepiej w grze nie powstającej w ścisłej współpracy z AMD.
                  • avatar
                    mjwhite
                    -8
                    ciężko się będzie przebić z tym mantle na rynku PC, prędzej skończy w jakiś konsolach albo zostanie wchłonięte przez DX.
                    • avatar
                      Konto usunięte
                      -9
                      Testowanie z procesorem i7 EE mija sie z celem, bo wiadomo ze tam roznice sie zacieraja z racji jednego z najszybszych dostepnych procesorow.

                      Dla mnie realne testy to sa i5-2400, i5-2500 i odpowiedniki na Ivy i Haswell. Te wlasnie procesory sa najczesciej wybierane przez graczy a nie jakies "EE" ktore ciezko spotkac nawet u entuzjastow, z racji wygorowanej ceny.
                      • avatar
                        Konto usunięte
                        -18
                        W ogóle śmieszna i dziwna gra. Ciekawe ile osób to kupi.
                        • avatar
                          kabanosek
                          -19
                          Ale to jest żałosne. Różnica widoczna jest na kartach high-endowych. Na tych mid to różnica około 10% ;3

                          Paskudnie to wygląda.
                          • avatar
                            Martines
                            -21
                            Prędzej wyjdzie DX12 niż to Mantle stanie się standardem.
                            • avatar
                              Franz
                              -45
                              Wszystko pięnie, ale to na razie nadal bardzo niszowe rozwiązanie - ile było premier gier od stycznia, a ile gier obsługuje Mantle - tylko 4 i to pokazuje na razie mizerny jego potencjał.