Gry komputerowe

Nvidia rozszerza dostęp do RT i DLSS - to ważny kamień milowy w branży gier

przeczytasz w 1 min.

Ray tracing i DLSS to jedne z najważniejszych rozwiązań, jakie w ostatnich latach pojawiły się w grach komputerowych. Nvidia nie zamierza jednak na tym poprzestawać i planuje rozwój obydwóch technik, także na nowych, energooszczędnych urządzeniach.

Do tej pory technologie ray tracingDLSS były dostępne właściwie tylko dla komputerów i laptopów. Wkrótce może się to zmienić - podczas konferencji GDC (Game Developers Conference), producent zademonstrował działanie technologii na platformie ARM.

Ray tracing i DLSS także na platformie ARM

Firma Nvidia pokazała dwa dema, w których zaprezentowano działanie technologii na platformie z procesorem MediaTek Kompanio 1200 oraz kartą graficzną GeForce RTX 3060.

Pierwsza prezentacja dotyczyła gry Wolfenstein: Youngblood z odbiciami światła wykorzystującymi ray tracing w czasie rzeczywistym oraz techniką DLSS, a druga dema technologicznego The Bistro z efektami ray tracingu, z włączonymi funkcjami RTX Direct Illumination (RTXDI) i Nvidia Optix AI-Acceleration Denoiser (NRD).

Koniecznie zobaczcie filmik poniżej.

RT i DLSS na platformie ARM - co z tego będą mieli gracze?

Demonstracja Nvidii stanowi kolejny kamień milowy w działaniach mających na celu zapewnienie zaawansowanej grafiki również w energooszczędnych urządzeniach, aby gracze mieli jeszcze większy wybór. Teoretycznie otwiera to furtkę do konstruowania nowej kategorii wysokowydajnych komputerów opartych na architekturze ARM (np. Chromebooków)

Warto dodać, że Nvidia przy okazji przeniosła kilka pakietów programistycznych (SDK) związanych z technikami RTX na urządzenia ARM. Z decyzji szczególnie ucieszą się deweloperzy, którzy będą mieli więcej narzędzi do tworzenia gier na wielu platformach (na czym oczywiście w efekcie powinni skorzystać też gracze).

Źródło: Nvidia

Komentarze

17
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    mbe13
    16
    Co oni rozszerzyli?? Cały czas potrzebna jest karta graficzna RTX.
    • avatar
      Ciekawski_
      7
      1. "...zaprezentowano działanie technologii na platformie z procesorem MediaTek Kompanio 1200 oraz kartą graficzną GeForce RTX 3060..."
      2. "...Demonstracja Nvidii stanowi kolejny kamień milowy w działaniach mających na celu zapewnienie zaawansowanej grafiki również w energooszczędnych urządzeniach..."
      Wybierz 1 lub 2 :-)

      Ewidentnie Nvidia przestraszyła się FSR. Ich DLSS bardzo szybko może zostać zmarginalizowany, dlatego kombinują z ARM. Ale to nic nie zmienia, bo nadal potrzeba ich RTX, aby to wszystko działało. Co za różnica z jakim CPU połączymy to samo GPU, skoro ograniczeniem jest właśnie to GPU?
      RT i FSR od AMD, zaistnieje na rynku ARM, za sprawą nowych SOC Samsunga, z RDNA2 na pokładzie.
      Nvidia nie ma jak na to odpowiedzieć w tej chwili, więc "mydlą oczy" takimi bzdurami jak ta opisana w tutaj.
      • avatar
        Marek1981
        2
        Kombinuja bo widza zagrozenie ze strony konkurencji. Sadze ze to umrze smiercia naturalna jak wiekszosc ich pomyslow. Stety/niestety AMD scisle wspolpracuje z MS i technologie tych firm beda sie szybciej uzupelniac.... straci na tym duet Intel/Nvidia. Choc mozna przyznac ze NV jest duzo lepuej zarzadzana
        • avatar
          anemusek
          -7
          DLSS jest bardzo przydatne ale tu nvidia ma coraz większą konkurencję i zobaczymy jak się to rozwinie.
          RT to jedna z ślepych uliczek w branży gier. Zawsze wyłączam bo to nic nie wnosi, a wręcz psuje.
          • avatar
            hovzi
            0
            Powoli będzie się można przymierzać do składania desktopa. Co raz więcej kart jest dostępnych w co raz niższych cenach. Wiadomo nie jest to czego wszyscy by chcieli, ale sytuacja się polepsza.
            • avatar
              ext73
              0
              Ale ani słowa o tym że to działa pod Linuksem. Konkretnie pod Arch Linuksem. NVIDIA odwaliła ostatnio świetna robotę. Na zoptymalizowanym Linuksie DLSS + RTX np. DOOM ETERNAL, czy Wolfenstein Young działa i wiley lepiej niż pod Windows 10
              • avatar
                ext73
                0
                A odnośnie FSR - Windows będzie za 'czarnym lądem' :)

                https://wccftech.com/amd-fsr-can-be-applied-to-all-vulkan-games-via-protons-fshack/