Gry komputerowe

Test gry Resident Evil 6 na GeForce GTX 650Ti OC

Czy karta klasy GeForce GTX 650Ti zapewni płynną rozgrywkę w Resident Evil 6?

Resident Evil 6 Test gry na GeForce GTX 650Ti OC

Pomimo, że Resident Evil 6 zebrał dość mieszane oceny, to jednak chyba żaden z miłośników tej serii nie zamierza przegapić tej odsłony w wersji na komputery PC.

Wersja PC pojawiła się zaledwie trzy miesiące po premierze konsolowej i została wzbogacona o wszystkie dodatki (nie zabraknie zatem dodatkowego poziomu trudności "No Hope"), nowy tryb gry - Mercenaries: No Mercy, a 5 kwietnia gra zostanie automatycznie zaktualizowana o postacie znane z Left 4 Dead (Coacha, Nicka, Ellis i Rochelle), które dostępne będą we wspomnianym trybie Mercenaries: No Mercy.

Co równie istotne, jej polska cena jest naprawdę przyzwoita, bowiem firma Cenega wyceniła ją na 79,90 zł.

W testach wykorzystaliśmy samodzielny benchmark gry. W odróżnieniu od benchmarka Resident Evil 5 bazuje on całkowicie na scenkach przerywnikowych, więc nie jest specjalnie wiarygodny. Samodzielnych benchmarków gier ostatnio jest jednak jak na lekarstwo, więc na bezrybiu i rak ryba...


W testach wykorzystaliśmy następującą platformę testową:

  • procesor:AMD FX 8350
  • płyta główna: Gigabyte GA-990X-UD3
  • RAM: Corsair Vengeance 2 x 8GB 1866 MHz CL9
  • karta graficzna: Palit GeForce GTX 650Ti OC 1GB (1006/1375MHz)
  • dysk:Kingston SSDNow V200+ 128 GB
  • system: Windows 7 64-bit SP1
  • sterowniki: ForceWare 314.21 beta

Resident Evil 6 benchmark
[punkty] ustawienia wysokie, rozmycie włączone

1280 x 1024 bez AA 7940
1680 x 1050 bez AA 6414
1920 x 1080 bez AA 5706
1920 x 1080 FXAA3HQ 5664

Benchmark podaje nam wynik w punktach oraz udziela informacji na temat działania gry, sugerując zmniejszenie lub możliwość zwiększenia detali. Dla laika jest to jakaś informacja, jednak pokusiliśmy się o sprawdzenie działania obu scen benchmarka za pomocą programu Fraps.

Resident Evil 6 benchmark - scena 1
[kl./s.] ustawienia wysokie, rozmycie włączone

1280 x 1024 bez AA 68
23
1680 x 1050 bez AA 54
22
1920 x 1080 bez AA 48
21
1920 x 1080 FXAA3HQ 47
20
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

Scena pierwsza kończy się ujęciem z bardzo dużą ilością postaci na ekranie, gdzie liczba klatek na sekundę gwałtownie spada. Stąd też tak duża dysproporcja pomiędzy średnimi, a minimalnymi klatkami na sekundę.

Resident Evil 6 benchmark - scena 2
[kl./s.] ustawienia wysokie, rozmycie włączone

1280 x 1024 bez AA 44
32
1680 x 1050 bez AA 36
26
1920 x 1080 bez AA 32
24
1920 x 1080 FXAA3HQ 32
23
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

W drugiej scenie nie ma tak wielkich różnic. Kolejną rzeczą zwracającą uwagę jest praktycznie brak różnic pomiędzy trybem bez wygładzania krawędzi, a z włączonym FXAA3HQ. Więcej informacji na temat działania gry dadzą nam rzeczywiste testy podczas realnej rozgrywki, które przeprowadzimy już wkrótce.


ALLBenchmark Catzilla pobierz benchmark download

Pobierz: 

Rozmiar pliku: 960 MB

Źródło: informacja własna

Komentarze

13
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Dudi4Fr
    2
    Ogólnie tytuł bardzo dobry aczkolwiek nie ma róży bez kolców w kampanii Leona sa 2 bugi i jeszcze 1 u Chirsa przez które nie da się ukończyć kampanii na 100% można pominąć dany rozdział ale gra nie zalicza skończenia kampanii wiec kilka rzeczy nie można odblokować. Na razie nie wiadomo o co chodzi ponieważ mają to gracze na wszystkich możliwych maszynach i systemach..
    Ale jak tylko będzie update to perfect ponieważ gra na długie godziny a jak ktoś chce wszędzie perfect to miesiące nawalania się szykują...
    • avatar
      kitamo
      2
      gierra ogolnie ma niskie wymagania, ale nie jest to tytul wysokich lotow. Animacja jest dosc sztywna, perspektywa podczas biegania daje efekt poruszania tlem a nie glownym bohaterem. Tekstury sa slabej jakosci, szczegolnie otoczenia. Glupota i AI przeciwnikow az oslabia, a klepanie kombosow z przyciskow pojawiajacych sie na ekranie niestety nie pomaga grze. Jest liniowa do bolu a odglosy pojawiajace sie w grze brzmia jak odgrzane ze starych automatow .
      Jedyne co na plus to zombiaki i niska cena.
      • avatar
        Konto usunięte
        1
        grałem jakąś godzinę i niepodoba mi się, przewrócone krzesło jest dla Leona ścianą którą nie może przeskoczyć, strzelałem w ranną kobietę i nic się nie dzieje do momentu kiedy zamienia się w trola wtedy już można kobiecinę zastrzelić poza tym bieganie, ludzie to gra decyduje kiedy można biegać jeżeli gierka tego nie chce to nie możesz przyspieszyć musisz iść ślimaczym tempem eeeee słabo
        • avatar
          Konto usunięte
          -1
          Widać FX nie domaga w końcówce sceny 1 :/
          Ciekawe jak sytuacja ma się na Phenomach oraz Intelach
          • avatar
            Konto usunięte
            0
            We... piątka wygląda dwa razy lepiej na pc niż szósta część,co oni w ogóle zrobili?Jestem fanem serii ale powiem szczerze,że się zawiodłem
            • avatar
              Luiso
              0
              Muszę sam sprawdzić jak w to się gra. Bo nie ukrywam, że licze właśnie na kampanie Leonem ala RE4. jeżeli jest taka mechanika jak tam to dla mnie nie ma problemu. Dla mnie 4 cześć jest dalej strasznie grywalna i ani trochę nie czuję w niej sztywności... choć pewnie moje oczekiwania co do RE6 nie zostaną spełnione - jak to ostatnio bywa ze wszystkimi grami.
              • avatar
                rafino
                0
                na 7770 i antku 640 (4x; 3 ghz) wszystko na max 4615 (1920 na 1080) , wszystko na min. 5370.
                na llano 1920 na 1080 i min. - raptem 1602 i dramatyczne spadki. choć pewno w 1024 da się pograć.