• benchmark.pl
  • Gry
  • Kulisy współpracy AMD i Crystal Dynamics nad grą Tomb Raider i technologią TressFX
Gry

Kulisy współpracy AMD i Crystal Dynamics nad grą Tomb Raider i technologią TressFX

przeczytasz w 2 min.

Nowa technologia TressFX, opracowana przez AMD i Crystal Dynamisc, zapewnia graczom dużo bardziej realistycznych doznania.

Tomb Raider gra TressFX

Nowy Tomb Raider trafił wreszcie na sklepowe półki. Jak już pisaliśmy, jest to produkcja bardzo udana i z pewnością doskonale bawić będą się tutaj nie tylko najwięksi fani serii. Nad grą pracowało studio Crystal Dynamics, ale swoją cegiełkę dołożyło również AMD.

Firmy współpracowały w celu zaimplementowania w grze technologii TressFX, która to jest działającym w czasie rzeczywistym systemem fizyki włosów. Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania Lara wygląda teraz dużo bardziej realistycznie - jej włosy wreszcie powiewają na wietrze, reaguję też na ruchy bohaterki.

“Wraz z premierą gry “Tomb Raider” i technologii TressFX, firmy AMD i Crystal Dynamics wyraźnie przesunęły granice realizmu w doznaniach płynących z gier komputerowych. W ciągu ostatnich kilku miesięcy firma AMD udowodniła, że program AMD Gaming Evolved jedzie na pełnym gazie, a dzisiejszy start jest świadectwem pomysłowości i innowacyjności firmy. Nasz zespół pracuje z najlepszymi twórcami gier na świecie, aby mieć pewność, że karty graficzne AMD Radeon™ HD Serii 7000 zapewniają najlepsze doznania w grach komputerowych.” - Matt Skynner, corporate vice president i general manager, AMD Graphics

Przy pracach nad TressFX wykorzystywano karty graficzne AMD Radeon HD Serii 7000. Ich architektura idealnie sprawdziła się podczas prac i pozwoliła na pełne wykorzystanie takich efektów jak High Definition Ambient Occlusion (HDAO) czy Depth of Field (DOF). Oczywiście nie znaczy to, że gra źle wyglądać będzie na równie wydajnych kartach konkurencji, choć akurat o tym nikt z AMD oczywiście nie wspominał.

"Firma AMD oraz Square Enix Studios, w tym Crystal Dynamics, mają długą, pełną sukcesów historię współpracy, która rozpoczęła się wraz z grą „Deus Ex: Human Revolution” firmowaną przez Eidos Montreal. Kontynuujemy tę ścisłą współpracę przy najnowszej odsłonie „Tomb Raidera”. Inżynierowie programu AMD Gaming Evolved i zespół Crystal Dynamics od miesięcy pracowali nad urzeczywistnieniem technologii włosów TressFX i to z pełnym sukcesem. Wierzymy, że karty graficzne AMD Radeon i architektura Graphics Core Next jest najlepszym sposobem, aby odczuć cały dynamizm realizmu, jaki stworzyliśmy w grafice Lary w Tomb Raiderze.” - Darrell Gallagher, szef studia w Crystal Dynamics


Warto przypomnieć o trwającej promocji “Nie spoczywaj na laurach: powrót”, w ramach której do kart graficznych AMD Radeon HD Serii 7900 i 7800 dołączane są kupony m.in. na nowego Tomb Raidera właśnie.

Źródło: filialdosgames.blogspot, inf. prasowa, youtube

Komentarze

61
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Nieznośny
    8
    Mam HD7950 więc zapewne po zakupie gry skorzystam z tego ficzera. Co do samej technologii, to może szału nie robi, ale dobrze ostatnio widzieć kilka gier z logiem "AMD gaming evolved", bo to świadczy o tym, że oprócz akcji "Nie spoczywaj na laurach", podrasowywania sterowników pod BF3 i Crysisa 3 (przede wszystkim), AMD stara się promować swoje karty i prowadzić agresywny marketing co wcześniej raczej bardziej było widoczne u NVIDII. Najwidoczniej zmiana CEO i restrukturyzacja w firmie coś tam daje. Gdyby jeszcze proce lepsze robili.
    • avatar
      Konto usunięte
      6
      U mnie na GTX 460 przy stabilnych 45-50 FPS spada na 20 a czasem niżej tak że sobie darowałem ten efekt szczególnie że trochę sztucznie to wygląda bo włosy są jakieś takie za lekkie i latają na wszystkie strony.
      • avatar
        Konto usunięte
        6
        No niestety zbyt zasobozerne w porownaniu do efektu, jednak kazda taka nowinke witam z radoscia :)
        Odpowiednie usprawnienia, poprawa zasobozernosci i bardzo fajny bajer bedzie.
        • avatar
          trybcio86
          5
          do tego efektu wykorzystano radka 7xxx a wy to probujecie odpalac na gtx 460 i sie dziwicie ze szalu nie ma. Crysis 3 nie jest dla graczy ze kartami dx 10 i trudno nie wszystko mozna miec technika idzie do przodu
          • avatar
            pridem
            5
            i7 3770 + HD7970GHz +8gbDDR 1600 , ustawienia Ultra FHD i nie zauważyłem by cokolwiek cieło, klatkowało itd a sama gra wygląda ładniej/naturalniej niż Crysis 3. Może nie jest tak wygłaskana jak C3 ale bieganie po lesie z mgłą, przebijającym słońcem itd to po prostu coś pięknego. Polecam przełączyć na TV (47" Panaś) + 5.1 i naprawdę można się wczuć.
            ARCYDZIEŁO !! Jak stary fan TR (wszystkie przeszedłem poza AoD) bałem się że trochę ale mimo sporej ilości strzelania, gra po prostu wymiata!
            • avatar
              kwarc
              3
              Jak włączyłem TressFX na I7 3770k ,gtx 460 soc i 8 giga ramu,to na ustawieniach wysokich i rozdzielczości fullHD fps spadło z 60 do 20 szok.
              • avatar
                Remekra
                3
                Ogólnie to na kartach nvidii jest dużo problemów z błędami, niską wydajnością itd. Dlatego bo ostateczną wersje gry dostali dopiero w ten weekend:
                https://forums.geforce.com/default/topic/533493/geforce-drivers/nvidia-please-take-a-look-at-tomb-raider/post/3752523/#3752523
                Trzeba czekać na nowsze sterowniki.
                • avatar
                  piccardo
                  3
                  A ja mam jedno ale... Owa technologia tyczy się tylko 1 postaci i zjada 10-20 fps"ów. Więc reszta to dalej łysole albo mają mopa na głowie. Technologia ma jeszcze długą drogę, bardzo długą do przejścia... Pomysł fajny (ale kiedy będzie użyteczny?)
                  • avatar
                    ALEKS_D_RAVEN
                    3
                    Tu są wyniki wbudowanego benchmarka w grze

                    http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=131036665

                    Ustawienia:
                    Wszystko na maksa
                    Anizotropowe x16
                    FXAA
                    TressFX on

                    GPU: HD7970 ghz

                    ALe przy SMAA klatki potrafią spaść nawet do 20 fps minimum
                    • avatar
                      Konto usunięte
                      3
                      A ja Wam powiem tak, jak na pierwszą odsłonę tej technologii, to nie jest źle!
                      Takie rzeczy znacznie gorzej wyglądają w przypadku PhysX, który nie zmienił się od czasów jego pierwszych prezentacji przez firmę Ageia.
                      • avatar
                        Samarytanin
                        2
                        U mnie na radku 7870 na i5 2500k przy ustawieniach Ultimate (czyli z włączonym efektem włosów) spadek "średniej" klatek z 57 na 45. Czyli średnia FPS spadła o 12 klatek. To sporo ale idzie grać :) Testowane na gotowym teście wbudowanym w grze.

                        Jeśli jednak spojrzeć na fakty, że to tylko włosy, to wpływ na ilość klatek jest bardzo duży. Włosy może nie są jeszcze dobrze dopracowane i mają swoje bugi to jednak wygląd jest niesamowity względem zwykłych.
                        • avatar
                          Konto usunięte
                          1
                          Gra jest bardzo fajną odskocznią od nudy. Wartka akcja. Fajna bohaterka. Trochę grozy. Widać że grafika stworzona z myślą o konsolach ale na kompie wygląda cudnie. Włosy sprawiają bardzo miłe wrażenie jednak wygląda na to że nie mokną i trochę szkoda że nie pomyśleli żeby zrobić coś takiego że włosy po zmoczeniu przylegają do ciała a nie powiewają jak na reklamach. U mnie na kompie śmiga na max i tak jakby leciutko frapowało przy domyślnych ustawieniach w CCC.
                          • avatar
                            popo601
                            0
                            Ktoś powie ile spadku FPS jest na Radkach po włączeniu opcji TressFX bo u mojego kolegi na GTX 680 spada równo 10 FPS i jestem ciekaw jak się to ma na kartach AMD serii 7xxx
                            • avatar
                              Kieresz
                              0
                              poswiecic polowe klatek dla wlosow na ktore sie nawet nie patrzy.....nope
                              • avatar
                                superinferno
                                0
                                Dziwne bo u mnie na hd6950 w rozdziałce 1920x1080 wszystko na full (tylko antialiasing fxaa) stałe 75 fpsów a po uruchomieniu tressfx buja się od 55 do 65 fpsów.
                                • avatar
                                  popo601
                                  -1
                                  hehe no właśnie cała ta technologia skupia się tylko i wyłącznie na głównej bohaterce a co z resztą ? No i zabranie 10 do 20 FPS grze to trochę przesada moim zdaniem muszą to jeszcze bardzo mocno dopracować.
                                  • avatar
                                    henus7
                                    -1
                                    Wygląd fajny a za grosz realistyki... Woda/deszcz/błoto czy gówno a włoski nadal piękne rozczesane i suche :D Bez komentarza... wolę oryginalny kucyk.
                                    • avatar
                                      popo601
                                      -3
                                      Ciekawe co za hejtery mnie minusują i za co za to że prawdę piszę.
                                      • avatar
                                        Lightning
                                        -5
                                        Wg mnie nie ma sie czym zachwycać. Te włosy i tak są połączone a ich ruchy wyglądają nienaturalne. Myślałem, że wyjdzie im to znacznie lepiej.
                                        • avatar
                                          Konto usunięte
                                          -5
                                          heuheuhue ten tressfx to jakaś kpina :D od razu to wyłączyłem w diabły, ia to klasy "genius" grafika miejscami dziwna i zbugowana, ale nawet nieźle ogólnie ;]
                                          • avatar
                                            atomowy
                                            -8
                                            Myślałem, że tych włosów więcej będzie miała. A ilość tych można policzyć na palcach. Trochę zawiodłem się na tym tressFX, większe wrażenie zrobiło na mnie physX od nvidii jakieś 4 lata temu.
                                            • avatar
                                              devilson131313
                                              0
                                              Gdzie jest warkocz ja się pytam?! ;P
                                              • avatar
                                                Konto usunięte
                                                0
                                                U mnie tak to wygląda (ASUS Matrix Platinum):
                                                http://youtu.be/gkvPKMouPpI
                                                1920x1080 Settings: MAX Antialiasing: FXAA
                                                ASUS 7970 MATRIX PLATINUM @ 1285Mhz/6850Mhz
                                                intel Q9650@4,1Ghz
                                                4Gb ram