Ciekawostki

Rosyjski tramwaj UVZ - Batmobil z zewnątrz, a wewnątrz jeszcze lepiej

przeczytasz w 1 min.

Dynamiczne oświetlenie LED-owe, antybakteryjne poręcze, wbudowane hotspoty WiFi, klimatyzacja – Bruce Wayne byłby dumny.

UVZ Russia One

Tramwaje mają swój urok. Najnowszemu modelowi stworzonemu przez rosyjska firmę UralVagonZavod (UVZ)  również nie można tego odmówić. Jest tylko jedna drobna różnica – urok tramwaju Russia One tkwi w jego nowoczesności.

Zacznijmy od tego, że UVZ Russia One wyglądem przypomina kultowego Batmobila. Już samo to powoduje uśmiech na twarzy, a trzeba jeszcze podkreślić, że konstrukcja ta ma wpływ nie tylko na walory estetyczne. Pochylona przednia szyba, na przykład, ma za zadanie pomagać maszyniście w dostrzeganiu pieszych. Panele kompozytowe są natomiast łatwe w wymianie.

Na uwagę zasługuje także wnętrze „jedynki”. Dynamiczne oświetlenie LED-owe i muzyka automatycznie dostosowujące się do pory dnia, antybakteryjne poręcze, wbudowane hotspoty WiFi, gniazda USB do ładowania gadżetów, klimatyzacja oraz moduły nawigacyjne (GPS i GLONASS) – to wszystko znajdziemy w tramwaju UVZ.

UVZ Russia One środek

Nie mamy jednak raczej co liczyć na takie cudeńka w Polsce. Jak sama nazwa wskazuje jest to przedmiot dumy narodowej i tramwaje te prawdopodobnie jeździć będą wyłącznie w największych rosyjskich miastach. UVZ Russia One trafią do produkcji już w przyszłym roku.

Źródło: Engadget, The Moscow Times

Komentarze

33
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    kitamo
    26
    u nas takie by sie nie utrzymały.Dzicz by zaraz poniszczyła wszystko.
    • avatar
      radzab7
      8
      Nie wiem jak będzie z wykonanie i utrzymaniem, ale wygląda ciekawie, choć znając życie, to naród po imprezie przeniesie się do tego tramwaju i będzie po wifi i ledach...
      • avatar
        jaroslawb1
        5
        Czy ktoś z Was jechał polskimi nowoczesnymi pociagami z Bydgoszczy,bo ja wczoraj i jestem w szoku?Automatycznie otwierane drzwi,zautomatyzowana toaleta jak w pięciogwiazgdkowej restauracji czy hotelu,a nawet lepsza.Sikanie w toalecie nie było takie jak to Adasia Miauczyńskiego w "Dniu Świra",pociąg ledwo się kłysał i deska nie opadała na elegancką nierdzewną muszlę,która nie pozbywa się zawartości poprzez wyrzut na szyny,lecz wygląda jak tradycyjna muszla.Dodatkowo klimatyzacja,miło,cicho schludnie i nic nie poniszczone.Siedzenia trochę twardawe ale eleganckie.Wnętrze trochę przypomina to z Solarisa.Przy suficie monitor informujący o trasie i ciepły,seksowny głos kobiecy,zapowiadający przyjazd do stacji,a stacja podświetlała sie na zielono po zatrzymaniu na niej,zaś odjazd to kolor niebieski.Mimo wielu postojów(pociąg osobowy) podróż z Częstochowy do Zawiercia trwała około 40 minut,czyli krócej niż samochodem.Fakt,ten ruski tramwaj to niezły bajer,ale tutaj trzeba przytoczyć przysłowie : "Swego nie znacie,cudze chwalicie"Podbne tramwaje do pociagów,którym jechałem jeżdżą po szynach w wielu polskich miastach,nie jechałem ale jazda pociągiem Śląskich Kolei,to czysta frajda.Dodam jeszcze że te pociagi sa w stanie rozwinąć prędkość 160 km na godzinę.
        • avatar
          rdaneel
          4
          Przód dostosowany do rozgniatania przechodniów/samochodów które sie tam dostaną.
          Typowo sowieckie podejście.
          • avatar
            Konto usunięte
            3
            Kiedy u nas takie coś? XD
            • avatar
              sceri
              3
              Środek jest tak zaprojektowany, że nie ma gdzie stać. A co dopiero siedzieć.
              Ja jestem dumny z tramwaju PESA, która jest bardzo estetyczna i wygląda nowocześnie.
              Swoją drogą, najwięcej pasażerów i tak mieści się w Konstalu 105Na. Tam w godzinach szczytu można nawet pokusić się o indukcję matematyczną: jak zmieści się N pasażerów, to N+1 też wejdzie do środka ;)
              • avatar
                maroo
                2
                Czekałem kiedyś na żonę na peronie - wracała z Katowic do Bielska - stoję sobie i coś klikam w telefonie aż nagle słysze pociąg - zerkam i... spodziewałem się że dopiero do peronu początku się zbliża a ten skubany jest 20m ode mnie - szok jak cicho toczą się wózki tego pociągu (mam na myśli ten dizajnerski z PESY). Byłem totalnie zaskoczony że nie słychać tego typowego szurania rantem koła o szynę jak pociąg zygzakuje na szynach. Jak to zrobi? No i hamulce - pena kultura. Słychać dosyć głośno przetworniki/falowniki i wentylatory - ale trzeszczenia czy mechaniki, nie bardzo. Zaskoczony jestem zakupem Pendolino - a wystarczyło dać troszkę funduszy do PESY na jakieś jeszcze usprawnienia. Ich pociągi mają homologację na 160km/h a mają mieć na 200km/h - po co 250 z włoskiego pociągu gdzie zapewne cena jest razy kilka?
                • avatar
                  Konto usunięte
                  1
                  no i panowie graficiarze zniszcza oselka taki tramwaj w dwa dni ... albo wytrawia tagi kwasem ...
                  • avatar
                    SoundsGreat
                    0
                    Bydgoska PESA i Warszawski Solaris także mogą zrobić coś podobnego - tylko że u nas jest wolny rynek i na takie cacko trzeba samemu sobie znaleźć kupca, zaś na zakup sprzętu takiej klasy przewoźników w Polskich miastach nie stać. W samej Bydgoszczy, gdzie PESĘ produkują, jeżdżą 4 tramwaje tego producenta (z czego 2 nowe, przegubowe, a dwa starszego typu z lat około 2000). Poznań? Ponoć drugie miasto w Polsce pod względem zarobków i jakości życia, a mimo to Tramino stanowi na oko połowę taboru, a reszta to takie same konstale jak w Bydzi, plus inne wynalazki starsze ode mnie.
                    • avatar
                      Kuciapa
                      -1
                      To dobrze , szkoda że o 15 lat za póżno . Nie podniecajcie sie tak bo poslowie wypomna to ze to oni niby zrobili . Przed wyborami :)
                      • avatar
                        Konto usunięte
                        0
                        Fajny dizajn i nic poza tym. Technologicznie i użytkowo zapowiada się słabo. Wózki jezdne będą tak wielkie, że na siedzenia na nich postawione trzeba będzie wdrapać się po schodku, kształt dzioba genialny do rozjeżdżania ludzi na torach - nikt, kto wpadnie tuz przed nim na tory nie będzie miał szans na przeżycie.
                        Ale za to kompleksy wyleczyć nim można. Jest kilka miast w Polce, gdzie by wzięli go za wszelką cenę.
                        • avatar
                          Konto usunięte
                          0
                          Rosja to nie kraj, to stan umysłu.
                          • avatar
                            Konto usunięte
                            0
                            Przód przypomina tył galeonu.
                            A po kiego GPS w tramwaju - żeby nie skręcił z szyn gdzieś w bok i nie pojechał w długą? Żeby motorniczy nie zgubił się w swoim własnym mieście? Albo jak się pomyli, żeby mu powiedziało że ma natychmiast zawrócić?
                            • avatar
                              wdowa94
                              0
                              Na zewnątrz brzydkie, nieopływowe i ogólnie przekombinowane.
                              Wewnątrz tak mało miejsc siedzących, że to chyba będzie jeździło jako pojazd zespolony z 3 jednostek...
                              • avatar
                                Konto usunięte
                                0
                                najbardziej podoba mi się to że kształt przedniej szyby ma pomagać w bezpieczeństwie. niestety wielu pieszych uważa, że zdąży przed tramwajem, a ten przecież nie zatrzyma się w miejscu...