Benchmarki

VRMark - benchmark do testowania komputera pod kątem VR

z dnia
Paweł Maziarz | Redaktor serwisu benchmark.pl
29 komentarzy Dyskutuj z nami

VRMark odpowie na pytanie czy dany komputer pozwoli na komfortowe korzystanie z gogli wirtualnej rzeczywistości i granie w gry VR.

Firma Futuremark udostępniła zapowiadany benchmark VRMark, który pozwala przetestować komputer pod kątem zgodności z goglami wirtualnej rzeczywistości (VR).

VRMark to już kolejny projekt, który wychodzi spod rąk fińskich programistów – podobnie jak poprzednie benchmarki 3DMark i PCMark ma on za zadanie przetestować wydajność komputera, ale tym razem producent skupił się na sprawdzeniu wydajności pod kątem obsługi gogli wirtualnej rzeczywistości. Warto bowiem wspomnieć, że do ich komfortowego użytkowania wymagane jest zapewnienie płynności co najmniej 90 fps dla dwóch różnych obrazów (każde oko widzi obraz z trochę innego ujęcia).

VRMark

Producent przygotował dwa tryby - Orange Room to podstawowy test, który symuluje użytkowanie gogli w mniej wymagających zastosowaniach, natomiast Blue Room jest przeznaczony dla najwydajniejszych komputerów i sprawdzi się podczas testowania sprzętu pod kątem gier VR działających w najwyższych ustawieniach graficznych.

VRMark można uruchomić na komputerach z systemem operacyjnym Windows 7 SP1 64-bit, Windows 8.1 64-bit lub Windows 10 64-bit. Warto również podkreślić, że do działania benchmarka nie są wymagane gogle VR.

Darmowa licencja Basic Edition pozwala na uruchomienie testu Orange Room oraz podejrzenie go w trybie Experience mode. Entuzjaści mogą jednak zakupić płatną licencję Advanced Edition, która daje dostęp do testu Blue Room oraz kilku dodatkowych funkcji – standardowa cena to 19,99 dolarów, ale przez pierwszy tydzień można ją kupić z 25% rabatem (za 14,99 dolarów). Do zastosowań komercyjnych przygotowano licencję Professional Edition.


VRMark 1.0.1227 (1007,3 MB)

 

Na koniec jeszcze kilka screenów i wyników dla konfiguracji z procesorem Intel Core i7-6700K, 16 GB pamięci RAM i kartą graficzną AMD Radeon Fury.

VRMark - screen

VRMark - screen

VRMark - screen  VRMark - screen

VRMark - screen  VRMark - screen

VRMark - screen  VRMark - screen

VRMark - screen  VRMark - screen

Źródło: Futuremark

Komentarze

29
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Nie ma źle fx 8350 + R9 290X 5800 126 fps
    http://www.3dmark.com/vrm/15837330
  • avatar
    VR to VR tamto a jak się okazuje to co 3 dostaje od tego padaczki i bólów głowy.
    Wiele magików co chwaliło patrzałki od Sony zanim jeszcze się pojawiały sprzedają sprzęt gdyż ich mózgi nie ogarniają obrazu jaki zostaje im serwowany.
  • avatar
    ------------
    SPRZĘT
    ------------

    [bez OC] Core i7-4790K
    [bez OC] MSI GeForce GTX970 100ME
    [OC xmp] DDR3_2X4GB_2400_CL10

    ------------
    WYNIKI:
    ------------

    6 488 IN VRMark Orange Room (V1.0)
    141.44 FPS Average frame rate
    109.00 FPS Target frame rate
    81.00 FPS Oculus Rift minimum spec frame rate

  • avatar
    GTX1070 - 9570ptk
  • avatar
    7170 na GTX 1060

    http://www.3dmark.com/vrm/15837189
  • avatar
    Na moim GTX980ti wynik 8229
  • avatar
    Hmm.. Ja na 5960x @4,3 i 2*980Ti mam 11k.
    Też macie na początku drop do 90 tak na 1 sek ? później mam cały czas powyżej 240.
  • avatar
    Hmm.. Ja na 5960x @4,3 i 2*980Ti mam 11k.
    Też macie na początku drop do 90 tak na 1 sek ? później mam cały czas powyżej 240.
  • avatar
    GTX 970 Gigabyte - 6 803 pkt. (i5-6600k 4.5Ghz)

    Average frame rate
    148.30 FPS

    Target frame rate
    109.00 FPS

    Oculus Rift minimum spec frame rate
    81.00 FPS
  • avatar
    9976
    http://www.3dmark.com/vrm/15844878
  • avatar
    Mysle ze na dzień dzisiejszy ten test mało miarodajny - ja w zaleznosci od ustawien mam wyniki różniące się i o 1000ptk
  • avatar
    GTX 980Ti 9505
    http://www.3dmark.com/vrpor/20786
  • avatar
    Dziadzia GTX 770 4gb ale daje rade:)
    Score
    3838.0
    Average frame rate
    83.7 fps
    Target frame rate
    109.0 fps
    Oculus Rift minimum spec frame rate
    81.0 fps

    http://www.3dmark.com/vrm/15870128
  • avatar
    R9 290 TRI-X OC
    Intel G3258 @4,3
    8Gb 1600MHz

    Score: 3680
    Avg FPS: 80.22
    http://www.3dmark.com/vrm/15871559
  • avatar
    ASUS GTX 680 - 3943 pkt.
    Może pora zmieniać kartę? :)