Gry komputerowe

Dlaczego Ubisoft pogorszył grafikę w Watch Dogs?

przeczytasz w 2 min.

Jedno trzeba Watch Dogs oddać. O produkcji tej mówiło się dużo przed premierą i równie wiele emocji wywołała ona już po pojawieniu się na rynku.

Watch Dogs gra grafika

Jedno trzeba Watch Dogs oddać. O produkcji tej mówiło się dużo jeszcze przed premierą i równie wiele emocji wywołała ona już po pojawieniu się na rynku. Właściwie, to jej temat obecny jest z nami cały czas, a ostatnio dyskusje ponownie mocno się ożywiły.

Powodem zamieszania po raz kolejny stała się oprawa graficzna wersji PC. Nie jest tajemnicą, iż podczas prezentacji gra wyglądała obłędnie, ale już po premierze tak dobrze nie było i to nawet na tych najmocniejszych komputerach. Kiedy pojawił się mod umożliwiający znancznie poprawienie oprawy graficznej przez Internet przelała się kolejna fala komentarzy.

Modyfikacja sprowadza się bowiem do odblokowania ustawień, które dostępne były we wczesnej wersji gry (tej robiącej wrażenie na zwiastunach), a które zostały później zablokowane. Dlaczego producent zdecydował się na taki krok? W trosce o graczy naturalnie.

"Wersja PC rzeczywiście zawiera jakieś stare, nieużywane ustawienia renderowania, które zostały wyłączone z wielu powodów, w tym możliwości ewentualnego wpływu na stabilność, wydajność i ogólną jakości gry. Moderzy są zwykle twórczy, doceniamy ich entuzjazm i chociaż mod poprawia oprawę wizualną w grze w niektórych sytuacjach, to może mieć także różne negatywne skutki."

Tłumaczenie bardzo piękne. Problem w tym, iż nieoficjalne informacje mówią o czymś zdecydowanie gorszym. To producenci konsol, a w zasadzie Sony wpłynąć miało podobno na decyzję Ubisoftu po to, by różnica pomiędzy grą w wersji na PC i PlayStation 4 nie była za duża. Potwierdzenia tych rewelacji nikt jednak nie ma i raczej już nie zdobędzie.

Co ciekawe, producent wypuścił ostatnio spory patch do gry. Naprawia on sporo błędów i nieco podciąga też grafikę. Jednocześnie blokuje on możliwość zainstalowania omawianej modyfikacji TheWorse. Szybko znaleziono jednak na to rozwiązanie i najnowsza wersja moda działa pomimo utrudnień ze strony producenta.


Pobierz: 

TheWorse Mod do gry Watch Dogs

 

Rozmiar pliku: 45 KB



Nie da się ukryć, że tego typu działaniami Ubisoft raczej nie zyskuje sympatii. Gracze korzystający z PC traktowani są dość nieładnie i wydaje się, że dostali oni produkt, na którego dopracowanie zabrakło czasu.

Źródło: lazygamer, forums.guru3d

Komentarze

69
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Badder
    39
    Jak zresztą zawsze. ea, ubi i acti to najgorsze firmy...
    • avatar
      Konto usunięte
      16
      czyli nie ma co liczyć, że na PC będzie lepsza grafika. Będziemy niestety sztucznie chamowani bo nowe konsole muszą być na równi. Żenada.
      • avatar
        Konto usunięte
        11
        Czemu nie napisali po prostu, że nie chciało im się skoro i tak się sprzeda?
        • avatar
          Konto usunięte
          11
          Jak bym wiedział wcześniej, że nas tak wydymają to bym kupił wiadro wazeliny :)
          • avatar
            Konto usunięte
            10
            Wszystko przez konsolowców, co mogliby płakać że wywalili kupe kasy na konsole i gre i mają coś gorszego niż pctowcy? to paranoja! jakby grali na kalkulatorach to też byśmy się cofnęli do ery pegasusa na kompach? debilizm do ntej potęgi żeby produkcję gier podporządkowywać pod słabsze konsole. zamiast drzeć ryja konsolowcy powinni sobie kupić kompa i grać na poziomie a nie że im wygody trzeba żeby podczas gry rozwalić się na kanapie z padem w łapie....brak mi słów jak konsolowe firmy dymają nieformalnie rynek PC.
            • avatar
              Konto usunięte
              7
              Ubi ma u mnie kolejnego minusa niech robią tak dalej to skończą jak EA i żadnej gry od nich nie kupię. Niech zaczną szanować pieniądze graczy a nie dymać ich po całości.
              • avatar
                Konto usunięte
                7
                I wszyscy mówią: Dzię-ku-je-myy, dla konsolowych dzieciaków.
                Poniżej przykład jak UBI sra na PC i nawet nie wie jakie banalne śmieci po sobie ostawia:

                http://forums.ubi.com/showthread.php/892110-Some-of-Ubisoft-devs-don-t-care-about-PC

                Żal. Assassyna też pewnie spartolą - fajnie wyglądał na E3, gdy wyjdzie, będzie decha. Płaski jak cycki Courtney Cobain.
                • avatar
                  Konto usunięte
                  7
                  Brechta z tych łochów dlatego nie będę płacił im za gry!
                  • avatar
                    Kevio
                    6
                    Cały czas zachodzę w głowie kto jest odpowiedzialny na bebechy tych konsol.

                    Patrzą na PS4 to wystarczyłoby aby:
                    CPU - zamiast 4MB L2 Cache miało 8MB i zamiast 1,6GHz taktowania (normalnie tablet) było ze 2,6~3,0GHz z turbo na 3,2~3,6GHz (procki AMD chodzą nawet na 4,5~5GHz więc te takty powinny być osiągalne).
                    RAM - jako, że współdzielony i stosunkowo tani mogli go dać ze 12~16GB tak aby było na zaś jak się system rozłoży.
                    GPU - zamiast 1152 rdzeni i wydajności 1.84 TFLOPS podobnej do HD7850 mogli spokojnie dać 1600 rdzeni z 2.6 TFLOPS i było by coś a la R9-270X.

                    Może by koszty były by znacznie większe ale nie takie rzeczy się działy przy PS3. A tak, ile to już mamy od premiery? Prawie rok? I jakoś rozpędu to nie nabiera a już przyznali się, że krócej pożyją te konsole.
                    Mam tylko nadzieję, że studia jakość wyrobią się i nie będą plajtowały albo robiły coraz większego barachła aby się utrzymać...
                    • avatar
                      wdowa94
                      3
                      To już jest chamskie, by blokować moda :P
                      Ale chyba chodziło o to, że mod potrzebował upgrade'u :P
                      • avatar
                        Konto usunięte
                        2
                        Nie wiem jak sie czuja ci co kupili ta gre na pc ale ja bym oddal i chcial kasy spowrotem. Wkoncu produkt zostal okrojony i to dosc ostro.
                        • avatar
                          devilson131313
                          2
                          No ale co wy się dziwicie? Gra na konsole to jakieś około 300 zł, a na PC 130zł. Póki co na konsolach nowej generacji piractwo nie istnieje. Logicznym, że będą się troszczyć o bardziej dochodowe źródło. Tu nie chodzi o cała powaloną wojenke PC vs konsole. Tu chodzi o to żeby wydoić GRACZY z kasy.
                          • avatar
                            devilson131313
                            2
                            No ale co wy się dziwicie? Gra na konsole to jakieś około 300 zł, a na PC 130zł. Póki co na konsolach nowej generacji piractwo nie istnieje. Logicznym, że będą się troszczyć o bardziej dochodowe źródło. Tu nie chodzi o cała powaloną wojenke PC vs konsole. Tu chodzi o to żeby wydoić GRACZY z kasy.
                            • avatar
                              kitamo
                              2
                              nie podoba mi sie strategia jaka przyjmuje sie w redakcji benchmarka - nie wazne juz o czym pisac, byle by znalazl sie zalążek tematyczny "pc vs konsole" bo wtedy bez znaczenia czy artykul ma sens czy nie, generowana jest nadprogramowa ilosc odsłon.

                              Gdzie ten benchmark z przed dekady gdzie człowiek wchodzil by poczytac cos sensownego a nie ciagle gównoburze.
                              Do tego burdel w komentarzach, brak mozliwosci edycji i brak jakiejkolwiek moderacji.
                              BMK moze juz podac sobie reke z ontem + wp
                              • avatar
                                Konto usunięte
                                1
                                ubipejs :E suki pazerne
                                • avatar
                                  Konto usunięte
                                  1
                                  Sprawdzilem tego bloga ale zenada na maksa.

                                  Placz kogos kto kupil PS4 na kredyt i teraz bije temu poklony.

                                  Dlaczego na kredyt ? Masz tyle czasu na bezwartosciowe, smieciowe pisanie ze robisz w magazynie na pol etatu lub inna smieciowa niewolnicza prace u kogos. Secundo nie stac Cie na kompa.

                                  Uswiadomie Cie raz, a dobrze. Wez sie do roboty, to bedzie Cie stac i na konsole i na PC. Nie bedziesz musial swiata przekonywac jaki to wspanialy wynalazek udalo Ci sie kupic.

                                  Granie w porownaniu do innych rozrywek dla prawdziwego faceta jest mega tanie, co to masz 400F za konsolke czy 900F za kompa ???

                                  Czlowieku wez sie ogarnij bo to rozpacz co tam wypisujesz.

                                  Piszesz o czyms o czym nie masz POJECIA, bladego, gdzies wyczytales, gdzies myslisz ze cos wiesz, ale wszystko co wiesz jest zbyt plytkie, poucz sie cos o programowaniu zanim zaczniesz pisac te swoje wypociny na blogu.

                                  I zeby nie bylo, mam i PS4 i mocnego PC ktory smiga na ultra, ale PS4 to konsola do gier, PC to maszynka do pracy. Jesli mam chwile czasu na gre to gram na tym na czym mi sie podoba (a PS4 to nie jest moja jedyna konsola), to prawda ze 1 specyfikacji wyciagniesz wiecej, zaczynajac od:

                                  - OS
                                  - API
                                  - BRAK DX
                                  - mozliwosc pisania nawet w Assemblerze

                                  To nie zadna magia, czy moc, to po prostu podstawy zasad programowania, PS4 to nie jest mocarny sprzet z XXIIw., wiec daruj sobie pisanie pierdol o tym jaka to grafa nie jest na PS4 i jaka na PC.

                                  Bo primo PC to komputer i zawsze wsadzisz nowa grafe lub druga do SLI i jedziesz w 4K, a tu uwidacznia sie plus i zarazem minus zamknietej platformy.

                                  Co nie znaczy ze nie mozna sie dobrze bawic przy PS4 mimo nizszej rozdzialki, mniejszego FPS czy ogolnie gorszej jakosci grafiki.

                                  • avatar
                                    kitamo
                                    1
                                    nie podoba mi sie strategia jaka przyjmuje sie w redakcji benchmarka - nie wazne juz o czym pisac, byle by znalazl sie zalążek tematyczny "pc vs konsole" bo wtedy bez znaczenia czy artykul ma sens czy nie, generowana jest nadprogramowa ilosc odsłon.

                                    Gdzie ten benchmark z przed dekady gdzie człowiek wchodzil by poczytac cos sensownego a nie ciagle gównoburze.
                                    Do tego burdel w komentarzach, brak mozliwosci edycji i brak jakiejkolwiek moderacji.
                                    BMK moze juz podac sobie reke z ontem + wp
                                    • avatar
                                      GunarDAN
                                      1
                                      Pal licho WD. W GTA VI oczekuję takiej grafy na starcie, a nie po dziesiątkach modów:

                                      https://www.youtube.com/watch?v=QIMHT51C1f0
                                      • avatar
                                        michael85
                                        0
                                        Przyznam że gdy zobaczyłem tytuł od razu pomyślałem o konsolach. Widać tak było.
                                        • avatar
                                          Konto usunięte
                                          -4
                                          Infamous z PS4
                                          https://www.youtube.com/watch?v=LOVt3TLciIM
                                          The Order 1886
                                          https://www.youtube.com/watch?v=ZaYmu7XVGvM
                                          I Deser Uncharted 4
                                          https://www.youtube.com/watch?v=y1Rx-Bbht5E
                                          Ten wasz Watch Dogs z pc do Infamousa klęka i ssie ;) Gdzie jest ten wasz next gen pc pytam się czy będziecie nadal mącić jakie to konsole są niedorobione.

                                          Goodbye pc srom :)
                                          • avatar
                                            Konto usunięte
                                            -5
                                            Blaszane oszołomu stulta pysk Włładzio wybije wam prowizorę blaszaną z głowy.

                                            http://restinpc.blogspot.com/

                                            • avatar
                                              Konto usunięte
                                              -21
                                              Infamous lepszy! Hail ps4! Hail Sony! (zesrał się w gacie)
                                              • avatar
                                                Konto usunięte
                                                0
                                                Bo sony tak chciało? Skoro gra miała być taka piękna to mieli by ich w dupie i wypuścili taką jak wcześniej, a jak SONY się nie podobało i stawiała ultimatum to trza było nie wypuszczać gry na ich konsolę. Tym to by tylko żal dupy ściskał, że niepotrzebnie grali z Ubi w giereczki biznesowe, a same U miało by pochwały ze strony graczy za grafikę taką jaką pokazywano na E3 2012. Ciekawe co niedługo wymyślą...
                                                • avatar
                                                  Konto usunięte
                                                  0
                                                  Zaraz i tak wyjdzie GTA i wszyscy zapomną o tym badziewiu.