Ciekawostki

Więcej energii w bateriach

z dnia
Grzegorz Kubera | Redaktor serwisu benchmark.pl
7 komentarzy Dyskutuj z nami

Anody z nanorurek pozwolą bateriom litowo-jonowym pracować dwa razy dłużej niż dotychczas.

Firma Amprius chce sprzedawać nowy typ anod dla akumulatorów litowo-jonowych, które pozwolą elektrycznym pojazdom pokonywać dłuższe dystanse, jak również wydłużą czas pracy urządzeń mobilnych takich jak komórki czy laptopy.

Anody marki Amprius wykonane są z krzemowych nanoruek, które mogą przechowywać 10 razy więcej ładunku niż grafit, materiał stosowany w obecnych anodach baterii litowo-jonowych. Według firmy Amprius, pojazdy elektryczne przejeżdżające 200 mil będą mogły pokonywać do 380 mil, natomiast laptopy pracujące 4 godz. na baterii będą pracować 7 godz. bez konieczności ładowania.


Elektryczne pojazdy będą pokonywać większe odległości (Fot. Ampirus.com)

Podczas gdy inne firmy specjalizujące się w bateriach skupiają się głównie na tym, aby przyspieszyć czas ładowania, Ampirus stara się zwiększyć pojemność akumulatorów bez zmienienia ich wielkości. Im bardziej pojemna jest bateria, tym dłużej może pracować telefon czy laptop.

Zagraniczny serwis Technology Review uważa, że na rynku pojawia się coraz więcej wymagających aplikacji, które skutecznie skracają czas pracy na baterii, więc nowości Ampirusa są bardziej niż mile widziane.

Najnowsze bateria mogą trafić na rynek już w 2010 r., choć na razie są to tylko "realne nadzieje", nie zaś konkretny termin wyznaczony przez producenta.

Źródło: Technology Review.com

Komentarze

7
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Dziwne, pisałem dziś newsa, gdzie opisywałem, projekt nowego typu baterii i tam te osiągi były jednak wyższe :P O baterii Densera mowa... Dziwne :P
  • avatar
    male przywlaszczonko? Nie ladnie
  • avatar
    Nic szczególnego ogniwa tworzące długie łańcuchy zostały już kiedyś wykorzystywane przy budowie GM EV1 który miał zasięg do 160-240km jakieś 12 lat temu :D niestety właścicielem patentu obecnie jest firma córka organizacji powszechnie znanej pod nazwą OPEC z siedzibą w Wiedniu :D
  • avatar
    To które są w końcu nowsze i lepsze Li-Ion czy Li-Polimer? Wydawało mi się ,że polimerówki.