Technologie i Firma

Wyszukiwarki firm i usług konkurują z Google

Mateusz Albin | Redaktor serwisu benchmark.pl
Autor: Mateusz Albin
Dyskutuj z nami

Panorama firm i podobne wyszukiwarki, pomimo dominacji Google, są coraz mocniejsze na rynku

Google stał się monopolistą jako internetowa wyszukiwarka informacji i wiadomości, ale coraz większą popularnością cieszą się wyspecjalizowane narzędzia do odnajdywania firm i usług, takie jak Panorama Firm. Na polskim rynku w swoich zasobach posiadają już ok. 2 mln firm.

Kiedy chcemy zdobyć informację o filmach, bieżących wydarzeniach lub uzyskać poradę jak sprawniej prać ubrania korzystamy z Google. W tej dziedzinie wyszukiwarka z Mountain Dew okazała się bezkonkurencyjna i zarówno Bing Microsoftu, jak i rosyjski Yandex na jej tle wydają się produktami niszowymi.

Wyszukiwarki firm w cieniu giganta, ale mocne

Tymczasem w cieniu dużych wyszukiwarek coraz śmielej pracują wyspecjalizowane serwisy, które doskonalą się w prezentowaniu informacji o firmach, produktach i usługach. Ich bazy zawierają wyłącznie tematyczne dane o przedsiębiorstwach oraz ich ofertach. Pozwala to bardzo trafnie prezentować wyniki potencjalnym klientom. Na polskim rynku w swoich zasobach posiadają już ok. 2 mln firm.

Według danych Megapanelu w kategorii wyszukiwarek i katalogów firm, najpopularniejsza jest panoramafirm.pl (3,4 mln realnych użytkowników), która miała więcej użytkowników niż pozostali gracze łącznie. Na kolejnych miejscach znalazły się pkt.pl (1,4 mln RU) oraz firmy.net (0,8 mln RU) i cylex.pl ( 0,7 mln RU).

Konkretne informacje kluczem do sukcesu

- Posiadając informacje o zapytaniach użytkowników, wyszukiwarka firm może, z wykorzystaniem zewnętrznej sieci reklamowej, docierać z przekazem reklamowym do wyselekcjonowanej grupy odbiorców. Możliwe jest wyświetlanie reklamy firmy wulkanizacyjnej wszystkim użytkownikom, którzy w ciągu ostatnich 3 dni w wyszukiwarce firm wpisali zapytanie o opony – komentuje Adrian Hinc, Kierownik Produktu Online, Eniro Polska.

W przyszłości wyszukiwarki firm wraz z rosnącą ilością danych w Internecie będą stanowiły swego rodzaju oazę uporządkowanych informacji dotyczących tego co i gdzie można kupić wraz z kompletem danych potrzebnych konsumentom.

Źródło: Eniro. Zdjęcie: Freeimages.com/Hopee

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!