Procesory

Gry - World War Z i seria Dark Souls

przeczytasz w 2 min.

W tych testach skupiamy się wyłącznie na porównanie AMD Ryzen 5 3400G z jego poprzednikiem, czyli modelem 2400G. Oba procesory pracowały z pamięcią RAM o taktowaniu 3200 MHz i CL14.

World War Z – 1920 x 1080, Vulkan (zintegrowana grafika)
[kl./s.] animation quality – default, resolution scale – 1.0

Ryzen 5 3400G – niskie 80
66
Ryzen 5 2400 G – niskie 76
64
Ryzen 5 3400G – średnie 48
41
Ryzen 5 2400G – średnie 45
39
Ryzen 5 3400G – wysokie 42
37
Ryzen 5 2400G – wysokie 40
35
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

World War Z to kolejna gra o niezbyt wysokich wymaganiach sprzętowych co pozwala na komfortową rozgrywkę na zintegrowanej grafice Vega 11. Zgodnie z oczekiwaniami Picasso jest nieco szybszy, ale też cudów nie ma co oczekiwać.

Dark Souls III - 1920 x 1080, niskie
[kl./s.]

Ryzen 5 3400G + RAM 3200 MHz 41
32
Ryzen 5 2400G + RAM 3200 MHz 38
30
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Dark Souls II: Scholar of the First Sin - 1920 x 1080, wysokie
[kl./s.] ograniczenie do 60 klatek na sekundę

Ryzen 5 3400G + RAM 3200 MHz 60
58
Ryzen 5 2400G + RAM 3200 MHz 59
56
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Dark Souls: Remastered - 1920 x 1080, wysokie
[kl./s.] ograniczenie do 60 klatek na sekundę

Ryzen 5 3400G + RAM 3200 MHz 60
58
Ryzen 5 2400G + RAM 3200 MHz 59
54
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Właściwie jedyną grą z trylogii Dark Souls która sprawi APU AMD problemy jest część trzecia - w rozdzielczości Full HD i ustawieniach niskich nawet najnowszy model ledwie wyciąga ponad 40 klatek na sekundę. Warto zmniejszyć rozdzielczość do 1600 x 900, aby uzyskać średnio ponad 50 klatek na sekundę. Dark Souls II i Dark Souls Remastered nie stanowią dla Vegi 11 większego wyzwania - można śmiało grać w FHD w najwyższych ustawieniach.