Karty graficzne

Testy: OpenCL, teselacja i gra

z dnia

W drugim etapie testów sprawdziliśmy możliwości kart w zakresie obliczeń OpenCL (renderowanie grafiki 3D), teselacji (Unigine Heaven) oraz w grze Lost Planet 2.

 

LuxMark  x64 1.0 – Benchmark OpenCL GPU
[Próbki na sekundę] więcej = lepiej

Radeon HD 6770 4606
GeForce GTX 550 Ti 1699

Dziesięć jednostek wykonawczych Junipera przeciwko czterem GF116. Wynik mógł być tylko jeden. Rozwiązania oparte na OpenCL wciąż jednak nie są tak powszechne jakbyśmy tego chcieli.

 

Unigine Heaven 2.5: 1680 x 1050 DirectX 11
[średnie kl./s] tessellation moderate, AF x4, AA x0, shaders high

GeForce GTX 550 Ti 28
Radeon HD 6770 25

Kolejny nierówny pojedynek, tym razem rozstrzygnięty na korzyść karty Nvidia, która ma cztery teselatory w porównaniu do jednego Radeona.

 

 

Lost Planet 2: 1680 x 1050, DirectX 11
[średnie kl./s] ustawienia wysokie, rozmycie włączone

Radeon HD 6770 25
GeForce GTX 550 Ti 23

Ostatnim testem był wbudowany w grę Lost Planet 2 benchmark (Test B). Również i w tym przypadku Radeonowi HD 6770 udało się nieco prześcignąć rywala. Obie karty mają swoje mocne i słabsze strony.