Karty graficzne

Platforma testowa i aplikacje

z dnia


AMD Phenom II X6 1100T 3,3-3,7 GHz (6C/6T) Procesor:
AMD Phenom II X6 1100T 3,3-3,7 GHz (6C/6T)
Asus Crosshair IV Formula (890FX) Płyta główna:
Asus Crosshair IV Formula (890FX)
Asus HD 6770 DirectCU Silent 1GB GDDR5 Karta graficzna:
Asus HD 6770 DirectCU Silent 1GB GDDR5
Asus ENGTX 550 Ti 1GB GDDR5 Karta graficzna:
Asus ENGTX 550 Ti 1GB GDDR5

 Kingston HyperX LoVo 2 x 2 GB 1333 MHz

Pamięć RAM:
Kingston HyperX LoVo 2 x 2 GB 1333 MHz

Seagate Momentus XT 500 GB

Twardy dysk:
Seagate Momentus XT 500 GB

Windows 7 Ultimate 64-bit SP1

System operacyjny:
Windows 7 Ultimate 64-bit SP1

 

Wykorzystane sterowniki:

  • AMD Catalyst 11.9
  • NVidia Forceware 285.62

3D Mark 06

3D Mark 06

Starsza wersja benchmarka do sprawdzania wydajności kart graficznych. Wykorzystaliśmy wersję 06 do porównania ogólnej wydajności dwóch jednostek Llano pracujących z różnymi rodzajami pamięci RAM, oraz po podkręceniu. Program uruchamialiśmy w domyślnych ustawieniach (po uruchomieniu programu nie zmienieliśmy żadnych ustawień) w rozdzielczości 1280 x 1024.

3D Mark Vantage

3D Mark VantageJeden z najpopularniejszych benchmarków, który pozwala określić wydajność komputera w zastosowaniach rozrywkowych przy wykorzystaniu bibliotek DirectX 10. Aplikację uruchamiamy w  trybie Performance. Odczytujemy wynik całościowy (3D Mark Score) oraz układu graficznego (GPU Score).


3D Mark 11

3D Mark 11Najnowsza wersja niezwykle popularnego benchmarka firmy Futuremark. Wymaga do działania karty obsługującej DirectX 11 i garściami czerpie z  nowoczesnych technologii zaimplementowanych w tych konstrukcjach, jak choćby teselacja. Przeprowadzamy testy w ustawieniach Performance (1280 x 720) i odczytujemy wyniki testów.


Lux Mark 1.0

Lux Mark 1.0Benchmark oparty na OpenCL wykorzystujący silnik renderujący Luxrender. Możliwe jest renderowanie obrazka za pomoca procesora (wykorzystanie natywne bądź przez OpenCL), układu graficznego (OpenCL) jak i równocześnie CPU i  GPU (OpenCL). Wynik podawany jest w tysiącach próbek na sekundę - im więcej tym lepiej.

Unigine Heaven 2.5

Najnowsza wersja benchmarka opartego na silniku Unigine, który potrafi wykorzystać sprzętową teselację. Wydajnośc kart ATI i NVIDII przetestowaliśmy w DirectX 11, rozdzielczości  1680 x 1050, ustawieniach wysokich (shaders: high), oraz średnim poziomie teselacji (moderate). Filtrowanie anizotropowe zostało ustawione na poziomie x4, a wygładzanie krawędzi wyłączone.

Lost Planet 2

Druga część Lost Planet firmy Capcom wyposażona jest w benchmark (jest on także dostępny jako oddzielny program), za pomocą którego możemy sprawdzić działanie gry za pomocą dwóch testów, w ustawieniach DirectX 9 lub DirectX 11. Wykorzystaliśmy test B (jego przebieg jest w  zasadzie identyczny, w odróżnieniu od testu A) w rozdzielczości 1680 x 1050 w  wersji DirectX 11 (ustawienia wysokie). Test był przeprowadzany trzykrotnie, a wynik został uśredniony. Wynik wyrażany jest w średniej ilości klatek na sekundę - im więcej tym lepiej.