Gry

Battlefield 3 - testy CPU, RAM i Vintage

Pamięć RAM

Battlefield 3
1920x1200, Ultra

4 GB @1600 MHz 36
30
4 GB @1333 MHz 36
30
2 GB @1600 MHz 35
29
2 GB @1333 MHz 36
29
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Test wpływu ilości pamięci RAM na płynność animacji skończył się w zasadzie jak zawsze. Wyniki osiągane przez platformę z 4 GB RAM były identyczne jak te, które zmierzyliśmy w zestawie testowym z pojedynczą kością 2 GB. Oczywiście niedobór pamięci może nie być odczuwalny w samej grze, jednak po jej zminimalizowaniu i uruchomieniu innej aplikacji...

Procesor

Battlefield 3
karta 6970, 1920x1200, Ultra

Intel Core i5 750
4 rdzenie @3,7 GHz
36
31
Intel Core i5 750
3 rdzenie @3,7 GHz
36
31
Intel Core i5 750
2 rdzenie @3,7 GHz
19
10
Intel Core i5 750
1 rdzeń @3,7 GHz
4
1
   
Intel Core i5 750
4 rdzenie @2,66 GHz
36
29
Intel Core i5 750
3 rdzenie @2,66 GHz
35
28
Intel Core i5 750
2 rdzenie @2,66 GHz
15
7
Intel Core i5 750
1 rdzeń @2,66 GHz
4
2
   
Intel Core i5 750
4 rdzenie @2 GHz
35
23
Intel Core i5 750
3 rdzenie @2 GHz
34
27
Intel Core i5 750
2 rdzenie @2 GHz
17
7
Intel Core i5 750
1 rdzeń @2 GHz
4
1
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Testy CPU dowodzą, że Battlefield 3 wykorzystuje jedynie trzy rdzenie procesora. Różnice w średniej oraz minimalnej ilości klatek pomiędzy procesorami trzy- i czterordzeniowymi są w zasadzie zerowe. Schody zaczynają się po wyłączeniu dwóch rdzeni w procesorze Core i5 750. Spadek wydajności jest bardzo drastyczny, a gra staje się niegrywalna (przynajmniej na ustawieniach ultra). Obniżenie jakości grafiki nie przynosi żadnych efektów. Nie powinno to dziwić - przecież za jej wyświetlanie odpowiada przede wszystkim karta graficzna.

Nie miałem możliwości testowania na konfiguracji z procesorem dwurdzeniowym (jak wspomniałem wyżej, zmuszony byłem wyłączać rdzenie). Posiadaczy procesorów dwurdzeniowych proszę o podzielenie się z resztą czytelników swoimi opiniami w komentarzach. :-)

Vintage

Battlefield 3
Vintage, 8600 GT OC

1280x720 low 22
16
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Do testów Vintage byłem zmuszony obniżyć wszystkie ustawienia do absolutnego minimum. Jak się okazało nawet to nie przyniosło pożądanych rezultatów. Średnie 22 klatki na sekundę, przy minimalnej ich liczbie szesnastu, to zdecydowanie za mało. Oczywiście rozdzielczość 720p (1280x720) można obniżyć nawet do 640x480. Gwarantuję jednak, że wasze serca i umysły tego nie wytrzymają.