Dark Souls III - testy wydajności kart graficznych
Gry komputerowe

Dark Souls III - testy wydajności kart graficznych

przeczytasz w 2 min.

Kolejna z dużych premier tego roku już za nami. Sprawdzamy, jakie karty graficzne umilą nam częste i powolne umieranie w Dark Souls III.

Ocena benchmark.pl
  • 4,7/5
Plusy

- gęsty, mroczny klimat,; - świetnie wyglądające lokacje,; - zawrotny poziom trudności,; - przerażający wygląd przeciwników,; - nowy, dynamiczniejszy system walki,; - to składanka „The Best of Dark Souls”.

Minusy

- brak zmian w dość topornym interfejsie,; - silny konsolowy posmak wersji PC-towej.

Fenomen serii Dark Souls w dużej mierze opiera się na stopniu trudności rozgrywki. Oczywiście to nie wszystko, co gra ma do zaoferowania, ale jest to pewnością najbardziej rozpoznawalna cecha tej produkcji. Trzecia odsłona zadebiutowała na rynku kilka dni temu i z miejsca zebrała bardzo pochlebne recenzje. Większość nazwała ją godnym zwieńczeniem serii.

Dziś przyglądamy się stronie technicznej Dark Souls III. Sprawdzamy jakie karty graficzne są wstanie zapewnić w niej płynną animację, bowiem podane przez producenta konfiguracje (szczególnie zalecana) są nieco enigmatyczne. Należy jednak pamiętać, że seria Dark Souls nigdy nie słynęła z niesamowitej oprawy wizualnej i trzecia odsłona zbyt wiele w tej kwestii nie zmieniła.

Dark Souls 3

Silnik napędzający Dark Souls III to autorski projekt studia FromSoftware. Twórcy niestety nie ujawnili żadnych dokładniejszych szczegółów na temat jego działania czy możliwości. Produkcja nie korzysta z żadnych partnerskich technologii. Może to i lepiej, mając na uwadze jak wypadały ostatnio produkcje AAA wykorzystujące choćby GameWorks.

Gra posiada twardą blokadę jeśli chodzi o maksymalną ilośc klatek na sekundę. W przypadku edycji komputerowej ustalono ją na poziomie 60 (30 dla konsol). Nie ma żadnego, znanego sposobu na obejście tej blokady. Osoby posiadające monitory 120 / 144 Hz mogą czuć się nieco rozczarowane.

Dark Souls III

Wielu graczy po cichu liczyło, że łatka 1.03 przyniesie zniesienie wspomnianiej blokady maksymalnej liczby klatek na sekundę. Tak się niestety nie stało. Patch wprowadził wiele przeróżnych usprawnień i poprawił liczne pomniejsze błedy, ale to zasadzie wszystko co znalazło się na liście zmian.

Można więc spokojnie założyć, że blokada ilości klatek na sekundę zostanie tutaj na stałe i dopiero ewentualnie fanowskie modyfikacje (jeśli takowe powstaną) byćmoże zmienią ten stan rzeczy. Z drugiej strony 60 kl/s to wartość w pełni akceptowalna dla tego typu gry. Szczególnie, że konsolowe edycje zapewniają jedynie połowę tej wartości.

Wymagania sprzętowe

Podane przez producenta konfiguracje wyglądają całkiem rozsądnie choć wymienienie jednostki i5 jako minimalnej sparowanej z procesorem AMD FX-6300 daje nieco do myślenia. Inną ciekawostką jest ułożenie na jednym poziomie GeForce'a GTX 750 Ti z bardzo wiekowym już Radeonem 6870.

Minimalne wymagania:

    • OS: Windows 7 64-bit
    • procesor: Intel Core i5-2500 / AMD FX 6300
    • RAM: 8 GB
    • karta graficzna: NVIDIA GTX 750 Ti lub AMD Radeon HD 6870
    • wolne miejsce na dysku twardym: 20 GB
    • DirectX: DirectX 11

    Zalecane wymagania:

    • OS: Windows 7/10 64-bit
    • procesor: Intel Core i7-2600 lub AMD FX-8350
    • RAM: 8 GB
    • karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 970 lub AMD Radeon R9 290
    • wolne miejsce na dysku twardym: 20 GB
    • DirectX: DirectX 11

    Założenia testowe

    Dark Souls 3 udostępnia gotowe zestawy ustawień graficznych, z których skorzystaliśmy w trakcie naszych testów. W razie potrzeby każdy może oczywiście dostosować poszczególne opcje, których lista zawiera w zasadzie wszystkie istotne elementy. Warto w tym miejscu wspomnieć, że różnica wizualna pomiędzy najniższymi, a najwyższymi detalami jest bardzo subtelna.

    Dark Souls III

    Oczywiście najbardziej skorzystają na tym posiadacze słabszych kart. Ogólnie Dark Souls III okazało się produkcją nieźle zoptymalizowaną tudież adekwatnie do oprawy wizualnej. Nasze testy przeprowadziliśmy w lokalizacji - Osada Nieumarłych. Margines błędu pomiarowego wynosi 1 kl/s.