Laptopy

Testy wydajnościowe - 3D Mark

przeczytasz w 2 min.

Ten model laptopa Dream Machines (który to przypomnijmy, wyposażony jest w desktopowy procesor Intel Core i7 9700K, 16 RAM 2400 MHz i układ graficzny GeForce RTX 2060) porównaliśmy z komputerem wyposażony w procesor Core i9 9900K, 16 GB RAM 3200 MHz i różne karty graficzne - w tym oczywiście GeForce RTX 2060 FE.

Wypada powiedzieć coś więcej na temat różnicy pomiędzy procesorami - o ile Core i9 9900K to aktualnie topowy model na podstawkę LGA 1151 to ma tyle samo rzeczywistych rdzeni co Core i7 9700K, czyli 8. 9900K obsługuje technologię HT (16 wątków), ma nieco więcej pamięci podręcznej (16 w stosunku do 12 MB) i minimalnie wyższe taktowania Turbo (5 GHz w stosunku do 4,9 GHz).

W ostatecznym rozrachunku to jednak 9700K byłby przez nas polecany jako najciekawszy procesor dla gracza, bowiem jest widocznie tańszy, a HT wcale w grach nie pomaga, a bywa, że i przeszkadza. Teoretycznie więc, dużych różnic być nie powinno.

3D Mark - Time Spy (DX12)
[punkty] wynik ogólny

GeForce RTX 2060 FE 7829
Radeon RX Vega 64 7574
MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 7330
Dream Machines RX2060-15PL17 6055
Radeon RX 590 5277

3D Mark - Time Spy (DX12)
[punkty] wynik układu graficznego

GeForce RTX 2060 FE 7439
Radeon RX Vega 64 7172
MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 6912
Dream Machines RX2060-15PL17 5940
Radeon RX 590 4824

3D Mark - Fire Strike (DX11)
[punkty] wynik ogólny

Radeon RX Vega 64 20072
MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 18455
GeForce RTX 2060 FE 17905
Radeon RX 590 14194
Dream Machines RX2060-15PL17 14164

3D Mark - Fire Strike (DX11)
[punkty] wynik układu graficznego

Radeon RX Vega 64 22788
MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 20159
GeForce RTX 2060 FE 19225
Radeon RX 590 16451
Dream Machines RX2060-15PL17 15442

Nawiązanie wyrównanej walki z bardzo szybkim desktopem z pewnością nie jest łatwe - nawet dla "wypasionego" laptopa gamingowego z desktopowym CPU. Oczywiście dzięki procesorowi zyskujemy jeszcze nieco mocy, ale częstotliwość pracy mobilnego RTX 2060 daje o sobie znać. Czy sytuacja będzie wyglądać podobnie podczas rzeczywistych testów w grach?