Oprogramowanie

Microsoft SkyDrive

przeczytasz w 3 min.

SkyDrive działa podobnie jak Dropbox i Dysk Google. Po zainstalowaniu aplikacji SkyDrive w Windows tworzony jest specjalny folder. Każdy przesunięty do niego plik lub folder zostanie zaktualizowany w witrynie SkyDrive, a następnie na wszystkich pozostałych synchronizowanych urządzeniach. Microsoft udostępnił również aplikację dla komputerów Mac.

SkyDrive jest zintegrowany z aplikacjami pakietu Office działającymi w chmurze. Narzędzia te umożliwiają tworzenie dokumentów Word, arkuszy i ankiet programu Excel, prezentacji programu PowerPoint oraz notatek OneNote.

Witryna SkyDrive zapewnia wygodny dostęp do plików w chmurze. Aplikacja webowa umożliwia podgląd i edycję plików pakietu Microsoft Office, pracę nad dokumentami wielu osób jednocześnie z możliwością przywrócenia pliku do wcześniejszej wersji (funkcja kontrola wersji). Portal zapewnia narzędzia potrzebne do prezentacji zdjęć bezpośrednio z dysku internetowego m.in. funkcję pokaz slajdów z opcją wysyłania pokazów pocztą e-mail, opcje geotagowania, nadawania podpisów i publikowania zdjęć na Facebooku i Twitterze.

Witryna dysku SkyDrive umożliwia wygodne przeglądanie zdjęć z opcją wyświetlania pokazów slajdów.

Microsoft udostępnił również aplikację SkyDrive na urządzenia z systemem Android, iOS oraz Windows Phone. W wersji mobilnej aplikacja SkyDrive pozwala na wyświetlanie plików zgromadzonych na dysku internetowym oraz wygodne zarządzanie nimi (usuwanie, porządkowanie, udostępnianie, przekazywanie innym itd.). Do SkyDrive można przekazywać serie zdjęć i dowolne pliki bezpośrednio z telefonu lub tabletu. Microsoft twierdzi, że SkyDrive oferuje najwięcej, jeśli używa się smartfonu z Windows Phone. Każde wykonane zdjęcie może być automatycznie wysyłane do folderu z aparatu, a następnie zapisane na dysku SkyDrive, gdzie zostanie w sposób bezpieczny zarchiwizowane. Bezpłatne Centrum Office pozwala na oglądanie i edycję plików programów Word, Excel i PowerPoint przechowywanych właśnie w SkyDrive.

W SkyDrive za darmo dostępne jest 7 GB na pliki i dokumenty. Jeśli potrzeba więcej miejsca, wówczas można wykupić dodatkową przestrzeń dysku w jednej z trzech opcji 20 GB (34 zł na rok), 50 GB (85 zł) albo 100 GB (169 zł).

iBard24

Usługa iBard24 łączy w sobie funkcje dysku internetowego z narzędziami do wykonywania kopii zapasowych danych w chmurze (backup online). iBard24 pozwala na łatwe współdzielenie dokumentów z innymi użytkownikami z opcją nadawania im indywidualnych uprawnień tylko do odczytu lub odczytu i zapisu. Ma wbudowane funkcje udostępniania plików w Internecie. W tym celu generowany jest unikalny odnośnik (link) do pliku, który umożliwia jego pobranie i zapisanie na dysku. Istnieje możliwość zabezpieczenia pobierania plików hasłem oraz wskazanie dokładnej daty, do której plik ten będzie udostępniany w Internecie. Wartym odnotowania jest fakt, że dysk iBard24 dostarczany jest przez spółkę iComarch24, która należy do Comarch – jednego z największych, polskich dostawców oprogramowania dla firm.

Witryna iBard24.pl umożliwia dostęp do plików zgromadzonych na dysku w chmurze, udostępnianie dokumentów, wyświetlanie zdjęć i odtwarzanie muzyki bezpośrednio z okna przeglądarki.

iBard24 powstał głównie z myślą o klientach biznesowych. Tworzenie kopii zapasowych odbywa się automatycznie według ustalonego harmonogramu. iBard24 ma wbudowane wsparcie dla protokołów CIFS/SMB oraz FTP, co pozwala na backup bezpośrednio z serwerów plików, bez konieczności wcześniejszego zgrywania danych na komputer użytkownika. Na serwerach iBard24 przechowywanych jest to 20 wersji tego samego pliku – w przypadku pomyłki lub awarii można odzyskać każdą z nich.

Aplikacja iBard24 dla Windows umożliwia zdefiniowanie zadań backupu, które zostaną wykonane według ustalonego harmonogramu.

Na tle konkurencji, iBard24 wyróżnia funkcja tworzenia kopii baz danych Microsoft SQL Server. Zwrócić należy uwagę na fakt, że wsparcie dla backupu w chmurze zostało zaimplementowane w wybranych produktach firmy Comarch. Aplikacje Comarch ERP Optima, ERP XL, Altum czy OptiMED24 mają wbudowane funkcje tworzenia kopii zapasowych danych bezpośrednio na dysku iBard24.

Oferta iBard24 obejmuje kilka wariantów usługi o pojemności dysku od 10 GB do 1 TB. Koszt wynajęcia dysku 10 GB, z którego może korzystać maksymalnie 5 użytkowników wynosi 199 zł netto rocznie.

Syncplicity

Kolejną usługą w chmurze, która umożliwia skutecznie tworzenie kopii zapasowych danych oraz synchronizację plików między wieloma różnymi urządzeniami jest Syncplicity. Bezpieczeństwo danych przechowywanych w chmurze gwarantuje bardzo dobrze znana w branży zarządzania i przechowywania danych firma EMC, do którego należy spółka Syncplicity. Usługa synchronizuje dane między komputerami PC i Mac, a także urządzeniami mobilnymi. Producent udostępnił dedykowaną aplikację dla iPhone’a, iPad’a i urządzeń z Androidem, co pozwala na dostęp do plików także np. w podróży służbowej.

Aplikacja Syncplicity dla Windows pozwala wskazać listę folderów, które będą synchronizowane między urządzeniami użytkownika. Jednocześnie dane te zostaną zapisane i zabezpieczone na dysku Syncplitiy.

Sama firma pozycjonuje swoje rozwiązanie jako „Dropbox dla biznesu”. I nie ma w tym wielkiej przesady, bowiem to co wyróżnia usługę Syncplicity na tle konkurencji jest mechanizm dystrybucji plików na komputery, smartfony i tablety pracowników mobilnych. Każdy z nich ma zawsze dostęp do najnowszej wersji udostępnianych dokumentów, zdjęć czy wideo – nieważne gdzie i z jakiego urządzenia korzystają w danej chwili. To np. dobry sposób na dostarczenie przedstawicielom handlowym aktualnych cenników, broszur promocyjnych, druków zamówień czy zdjęć produktów.

Syncplicity automatycznie tworzy kopie zapasowe plików przechowywanych w folderach wskazanych przez użytkownika. Backup danych odbywa się w trybie ciągłym i jest w pełni zautomatyzowany. Każda zmiana pliku przez użytkownika powoduje przesłanie jego kolejnej wersji na serwery Syncplicity. Nie ma tutaj harmonogramu, który wymuszałby backup danych tylko o ściśle określonych godzinach. Nie ma też konieczności przesuwania ważnych plików do wydzielonego folderu synchronizacji, jak to robi się w przypadku usług Dropbox, Dysk Google czy SkyDrive.

Witryna syncplicity.com daje dostęp do plików zgromadzonych na dysku internetowym Syncplicity.

Syncplicity z powodzeniem może być używany do wymiany dużych plików przez internet, zamiast przesyłania ich w formie załącznika do wiadomości e-mail lub udostępniania na serwerze FTP. Każdy udostępniany link do pliku możesz zabezpieczyć hasłem oraz ograniczyć czasowo.

Oferta dla użytkowników indywidualnych (Personal Edition) obejmuje darmowe konto o pojemności 2 GB z możliwością zwiększenia przestrzeni dyskowej do 50 GB za 15 dolarów miesięcznie. W taryfie dla firm (Business Edition) ceny rozpoczynają się od 45 dolarów miesięcznie za trzech użytkowników i nielimitowaną pojemność dysku na dane.

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!