Gry

Testy w rozdzielczości: 1920x1080

przeczytasz w 3 min.

Forza Horizon 3 PC

Ustawienia testowe

Forza Horizon 3 - opcje graficzne PC

Forza Horizon 3, Miasto(deszcz)
1920x1080, Ustawienia Średnie, MSAAx2

  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s
GeForce GTX 1080 (1607/1250) 95
 67
GeForce GTX 1070 (1506/2000) 93
  62
GeForce GTX 980 Ti (1000/1750) 92
 60
AMD Radeon R9 Fury X (1050/500) 88
 55
Radeon R9 390X (1050/1500)  77
 50
GeForce GTX 1060 (1506/2000) 76
 48
GeForce GTX 980 (1126/1750) 76
 47
Radeon RX 480 (1120/2000) 64
 42
Radeon RX 470 (1216/1750) 59
 38
GeForce GTX 970 (1051/1750) 59
 37
GeForce GTX 960 (1126/1750) 47
 30
Radeon R9 380 (970/1375) 46
 28
Radeon RX 460 (1216/1750) 35
 21

Przecieraliśmy oczy ze zdumienia patrząc na wyniki jakie uzyskaliśmy w rozdzielczości FullHD i to przy średnim poziomie detali. Powtórzyliśmy testy, zmieniliśmy lokację i niestety okazało się, że nie w tym tkwi problem. Okazało się bowiem, że mocniejsze karty zwyczajnie się tutaj nudzą. Obciążenie GTX 1080 wynosiło zaledwie 50 - 55%. Czemu?

Na to pytanie nie znaleźliśmy odpowiedzi, a problem jest powszechny, użytkownicy z mocnymi konfiguracjami zgłaszają identyczny problem na forum producenta gry. Wydaje się więc, że trzeba czekać na łatki, szczególnie jeśli ktoś liczył na zabawę przy 120 czy 144 kl/s (a to powinno być możliwe na topowych kartach).

Forza Horizon 3, Miasto(deszcz)
1920x1080, Ustawienia Ultra, MSAAx4

  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s
GeForce GTX 1080 (1607/1250) 90
 61
GeForce GTX 1070 (1506/2000) 88
  57
GeForce GTX 980 Ti (1000/1750) 87
 55
AMD Radeon R9 Fury X (1050/500) 81
 49
Radeon R9 390X (1050/1500)  71
 42
GeForce GTX 1060 (1506/2000) 68
 40
GeForce GTX 980 (1126/1750) 67
 39
Radeon RX 480 (1120/2000) 59
 32
Radeon RX 470 (1216/1750) 56
 30
GeForce GTX 970 (1051/1750) 55
 30

Po podniesieniu detali na poziom w zasadzie niewiele się zmieniło. Wszystkie karty przekrojowo straciły około 5-7 kl/s i nadal w przypadku najmocniejszych konstrukcji ich obciążenie w trakcie nie było nigdzie w pobliżu nawet 70%. 

W tym momencie sprawdziliśmy jeszcze jak wygląda sprawa obciążenia CPU. Jest w zasadzie identycznie jak w przypadku Forzy Motorsport 6: Apex - jeden rdzeń na 100%, dwa na około 30%, pozostałe na 5-10%. Widać więc wyraźnie, że to nie procesor jest przyczyną (taktowanie też nie robiło większej różnicy).