Karty graficzne

Battlefield 3, Crysis 3, DeusEx: Human Revolution

przeczytasz w 2 min.

BattleField 3

BattleField 3BattleField 3
Po lewej: GeForce, po prawej Radeon

Typowa sceneria w strzelance BattleField 3. Pierwszym elementami, którym należy się przyjrzeć, to chodnik, most i budynki stojące w oddali. Według nas, oba obrazki wyglądają tak samo pod tymi względami. Wprawne oko może zauważyć brak latarni ulicznej na screenie z GeForce, ale uspokajamy: została wcześniej zestrzelona i leży tuż za niebieskim autem.

Crysis 3

Crysis 3Crysis 3
Po lewej: GeForce, po prawej Radeon

Crysis 3Crysis 3
Po lewej: GeForce, po prawej Radeon

Crysis 3 wygląda wyśmienicie pod każdym względem, ale czy obraz na GeForce i Radeon jest taki sam? Przyjrzymy się powyższym zrzutom ekranowym. Wszystkie obiekty, tekstury wyglądają na pierwszy rzut oka identycznie. Po przybliżeniu w przeglądarce zdjęć, według nas obraz na GeForce wydaje się odrobinę ostrzejszy, choć dotyczy niektórych elementów, jak np. tory kolejowe na drugiej serii zrzutów. Różnice jednak bardzo, bardzo subtelne i w zupełności niezauważalne w czasie grania.

DeusEx: Human Revolution

DeusEx: Human RevolutionDeusEx: Human Revolution
Po lewej: GeForce, po prawej Radeon

Na pierwszy rzut oka, wszystko wygląda poprawnie, dopiero po bliższym zapoznaniu się z obrazem generowanym przez akceleratory GeForce i Radeon wynikły spore różnice dotyczące wygładzania krawędzie FXAA. Okazuje się bowiem, że obie karty w inny sposób niwelują ostre krawędzie. O ile Radeon wygładza wszystkie linie, o tyle GeForce jedynie na wybranych obiektach. Najbardziej widać to po poziomych liniach, np. białe pudełka z napisem „Sarif” leżące tuż przed bohaterem gry. Oczywiście nie musimy mówić, że takie zabiegi mogą wpływać na wyższą liczbę kl./s na akceleratorach GeForce.