Karty graficzne

Podkręcanie

Podkręcanie

Podkręcanie

Podczas testów OC karty graficzne pracowały z maksymalnym przetaktowaniem, przy którym na ekranie nie pojawiały się jeszcze artefakty, bądź zawieszenia.

Nasze próby - Wiedźmin 3, wentylator w trybie auto

  Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti Xtreme Edition Zysk lub wzrost o/do
Nominalne taktowanie 1607(1772 - 1860)/11232 MHz  
Maksymalne taktowanie 1632(1932)/12097 MHz 25 MHz (160)/ 432 MHz (x2)
Parametry pracy wentylatora 76% / 2160 RPM 350 RPM (domyślnie 63% / 1810 RPM)
Temperatura rdzenia 79 stopni 8 stopni (domyślnie 71 stopni)
Ciśnienie akustyczne 43 dB(A) 2 dB(A) (domyślnie 41)

Nasze próby - Wiedźmin 3, wentylator 100%

  Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti Xtreme Edition Zysk / Wzrost o
Nominalne taktowanie 1607(1772 - 1860)/11232 MHz  
Maksymalne taktowanie 1632(1969)/12097 MHz 25 MHz (197)/ 432 MHz (x2) różnica tylko w GPU Boost
Parametry pracy wentylatora 100% / 2884 RPM 1034 RPM (domyślnie 63% / 1810 RPM)
Temperatura rdzenia 72 stopni 1 stopień (domyślnie 71 stopni)
Ciśnienie akustyczne 47 dB(A) 6 dB(A) (domyślnie 41)

Nota redaktorska: Autorska karta Gigabyte charakteryzuje się dobrą kulturą jak i prametrami pracy. Dość skromnie ustawiony limit mocy w domyślnej konfiguracji powoduje, że zegar rdzenia po booście nie jest tak wysoki jak ten, który widywaliśmy w konstrukcjach innych producentów. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby ręcznie go zwiększych i uzyskać całkiem niezły rezultat po OC.

Nawet przy ręcznym wymuszeniu pracy wentylatorów na 100%, kontrukcja była relatywnie cicha (w porównaniu z innym kartami przy takich parametrach), choć oczywiście 47 dB(A) dla wielu może okazać się wartością zbyt wysoką. Dlatego też sugerujemy pozostawienie wentylatorów w trybie auto, te 37 MHz więcej na rdzeniu naszym zdaniem nie jest "warte" dodatkowych 6 dB(A) w przypadku ciśnienia akustycznego.