Laptopy

Testy: GTA IV i Final Fantasy XIV

Final Fantasy XIV nie jest może najpopularniejszą grą, ale napędza ją z pewnością najpopularniejszy silnik ostatnich lat, czyli Unreal Engine.

Final Fantasy XIV: Official benchmark
[punkty]

1280 x 720 94
83
1920 x 1080 71
63
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

Jako że oficjalny benchmark podaje wyniki w niewiele mówiących punktach, pomiaru dokonaliśmy za pomocą programu Fraps przez pierwszą minutę trwania benchmarka. Wyniki mówią same za siebie, chociaż w niektórych momentach liczba klatek może być znacznie niższa - nie na tyle jednak, by zaszkodziło to płynności rozgrywki.

MSI GT70

Grand Theft Auto IV: Episodes from Liberty City

Piąta część Grand Theft Auto jest już za pasem i szelkami, więc może warto przypomnieć sobie czwartą część GTA, jak i dodatek Episodes from Liberty City. Pomimo dostępnych benchmarków postanowiliśmy dokonać testów podczas realnej rozgrywki. Test polegał na przejeździe ulicami Liberty City w obu dodatkach.

 

Ustawienia maksymalne

GTA IV: Ballad of Gay Tony (noc)
[kl./s] 

Ustawienia średnie 52
36
Ustawienia maksymalne 35
22
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

GTA IV: Lost and Damned (dzień)
[kl./s] 

Ustawienia średnie 39
29
Ustawienia maksymalne 23
19
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

 

 

Ustawienia średnie

Ustawienia maksymalne GTA IV wciąż potrafią "zmęczyć" nawet najlepszy sprzęt, ale gra ma bogate możliwości konfiguracyjne. Warto zauważyć, że do gry na pełnych detalach potrzebna jest pamięć graficzna o pojemności większej niż 1GB (GeForce GTX 675M w naszym modelu miał 2GB pamięci graficznej). Czy GTA V okaże się kolejnym zabójcą kart graficznych, czy też zostaniemy uraczeni konwersją z konsol obecnej generacji?