Gry komputerowe

Wyniki i analiza testów: rozdzielczość 2560x1440 i 3840x2160

GTA V
2560 x 1440 px, ustawienia bardzo wysokie

2x GeForce GTX 980 69
62
2x GeForce GTX 970 62
56
GeForce GTX Titan X 61
57
Radeon 295X2 55
49
ZOTAC GeForce GTX 980 AMP! Extreme 52
47
ZOTAC GeForce GTX 970 AMP! Omega Edition 46
40
Sapphire Radeon 290X Vapor-X 44
36
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Po podbiciu rozdzielczości o jedno oczko sensowna zabawa jest w zasadzie możliwa już tylko na najmocniejszych kartach graficznych lub w konfiguracji SLI. Wsparcie dla tego ostatniego w tym konkretnym tytule Nvidia udostępniła w najnowszych sterownikach. I choć działa ono całkiem przyzwoicie to jednak wydajność skaluje się relatywnie słabo po dołożeniu drugiej karty.

Warto również dodać, że włączenie wygładzania MSAA x4 praktycznie uniemożliwia płynną rozgrywkę w bardzo wysokich ustawieniach. Wynika to najprawdopodobniej z faktu, że kartom zaczyna brakować pamięci. Pojawia się charakterystyczne przycięcia i doczytywanie tekstur „w locie”. W tym momencie zapewne byłoby widać pewną przewagę konstrukcji wyposażonych w więcej niż 4 GB pamięci.

GTA V
3840 x 2160 px, ustawienia  bardzo wysokie

2x GeForce GTX 980 51
26
2x GeForce GTX 970 42
22
GeForce GTX Titan X 42
37
Radeon 295X2 36
22
ZOTAC GeForce GTX 980 AMP! Extreme 29
22
ZOTAC GeForce GTX 970 AMP! Omega Edition 23
17
Sapphire Radeon 290X Vapor-X 22
17
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

W rozdzielczości 4K trudno mówić o przyjemniej zabawie przy maksymalnym ustawieniu detali graficznych. Nawet duet kart GTX 980 nie podoła, o ile nie obniżymy jakości tekstur oraz kilku innych elementów otoczenia. Wszystko ponownie sprowadza się do niewystarczającej ilości VRAM. Charakterystyczne przycięcia są w tym przypadku na tyle częste, że rozgrywka w zasadzie nie jest w ogóle możliwa. Większa ilość pamięci na karcie Titan X pozwala na osiągniećie znacznie wyższego wyniki w minimalnych klatkach na sekundę.