Innowacyjne rozwiązania w optymalizacji stron www. Rozmowa z Bartoszem Mozyrko
Technologie i Firma

Innowacyjne rozwiązania w optymalizacji stron www. Rozmowa z Bartoszem Mozyrko

Polacy z UsabilityTools oferują innowacyjne rozwiązania w optymalizacji stron www. O genezie i sukcesach firmy rozmawiamy z CEO Bartoszem Mozyrko.

Przeglądając strony www skupiamy swoją uwagę nie tylko na zamieszczonych na nich treściach, ale również na formę prezencji tychże treści. Wizualna i funkcjonalna strona portali czy serwisów internetowych jest bowiem niezwykle ważna. Polska firma UsabilityTools dostarcza innowacyjnych i kompleksowych rozwiązań, które pozwalają uczynić strony www bardziej intuicyjnymi w obsłudze, zwiększając satysfakcję użytkowników. O genezie, oferowanych usługach i sukcesach UsabilityTools rozmawiamy z CEO Bartoszem Mozyrko.

Geneza pomysłu na UsabilityTools.

Pomysł na stworzenie UsabilityTools narodził się dokładnie w 2009 roku. Wraz z grupą kognitywistów ze studiów, zostaliśmy poproszeni o pomoc w przebudowie serwisu naszej uczelni - Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza. Zgodziliśmy się, rzecz jasna. W trakcie realizacji projektu dla alma mater, zaczęliśmy zastanawiać się nad możliwym usprawnieniem prac oraz stworzeniem intuicyjnego, przeglądarkowego narzędzia do badań card-sortingowych. Pomysł ewoluował, a my systematycznie myśleliśmy nad nowymi funkcjonalnościami i dodawaliśmy kolejne narzędzia. Głównym założeniem było udostępnienie światu czegoś ambitnego, co pozwoli prowadzić badania stron internetowych wieloma różnymi sposobami. Czegoś kompletnego, ale przyjaznego w użytkowaniu. Poszliśmy z pomysłem do Dawida Wienera, ówczesnego wykładowcy uniwersyteckiego, a obecnie naszego partnera biznesowego. Zaproponował nam złożenie wniosku o dofinansowanie realizacji z funduszy unijnych. Wniosek otrzymał pozytywną opinię, dzięki czemu otworzyliśmy firmę i wystartowaliśmy z naszym projektem.

Czy rozpoczęcie działalności nastręczyło jakichś problemów?

Tak, całe mnóstwo. W momencie zakładania firmy brakowało nam cennego doświadczenia, zarówno od strony biznesowej, jak i managerskiej. Wiedzieliśmy, co chcemy zrobić oraz dlaczego i jak chcemy to zrobić. Nie wiedzieliśmy jedynie komu i w jakiej formie zaoferować nasze rozwiązania. Poświęciliśmy wówczas sporo czasu na tworzenie funkcjonalności, które po kilku miesiącach usunęliśmy, ponieważ nie rozwiązywały najważniejszych problemów naszych klientów. Musieliśmy również przebudować nasz zespół i rozszerzyć jego kompetencje o sprzedaż oraz marketing.

Czym zajmuje się UT?

UsabilityTools to, w dużym skrócie, zaawansowane narzędzie do zdalnych testów użyteczności oraz optymalizacji konwersji stron www. Pozwala na analizę zachowań użytkownika, wykrywanie błędów w zakresie użyteczności, a także analizę potrzeb i satysfakcji. Istotną naszego istnienia jest pomaganie klientom z branży e-commerce w podejmowaniu decyzji, które pozwolą im na zwiększenie zysków w internecie. Innymi słowy, nasza działalność opiera się na udzielaniu pomocy naszym klientom, by oni mogli sprawnie obsługiwać swoich klientów.

Ocena użyteczności

Jakie rozwiązania oferuje UsabilityTools swoim klientom?

Oferujemy przede wszystkim analityki wizualne, pozwalające zidentyfikować elementy strony, które sprawiają problem użytkownikom obniżając jej konwersję. Narzędzia wyjaśniają co i dlaczego wydarzyło się na stronie, stawiając nas w miejscu użytkowników. W naszej pracy chodzi o to, by zaoferować klientom rozwiązania, które przyciągną internautów na dłużej, usprawnią nawigowanie na stronie, uprzyjemnią na niej spędzony. Im lepiej czujemy się na danej stronie, im łatwiej możemy się po niej poruszać, tym chętniej będziemy na nią wracać.

Kamienie milowe w UsabilityTools.

Zdecydowanie przekroczenie liczby 100 klientów klasy enterprise do końca 2015 roku. Mowa tutaj o wartości licencji powyżej 12 000 dolarów rocznie.

Usability_Tools

Wasze największe sukcesy. Jest się czym chwalić?

Myślę, że do największych sukcesów zaliczyć możemy podpisanie umowy z amerykańskim Thomson Reuters, rozszerzenie możliwości platformy o analizę stron mobilnych (responsive web design), co było doskonałym krokiem, zwłaszcza mając na uwadze zmiany algorytmów przez Google oraz chęć zintensyfikowania ruchu na stronach mobilnych oraz zbudowanie Customer Advisory Board. Dumni jesteśmy również z wdrożenia rozwiązania uwzględniającego feedback od klientów w proces rozwoju produktu, dzięki czemu jesteśmy w stanie bezpośrednio reagować na potrzeby naszych klientów, nawiązując i rozwijając z nimi partnerskie relacje.

Czy macie jakieś rady dla chcących wystartować z własnym, innowacyjnym pomysłem biznesowym?

Owszem, ale nie wszystkim takie rady mogą się spodobać. Możemy podzielić się jedną, naszym zdaniem najważniejszą. Kradnijcie pomysły! W wielu przypadkach nie ma potrzeby wymyślać koła na nowo. Czasem wystarczy je tylko ulepszyć, udoskonalić, dodać mu funkcjonalność o której nie pomyślał jego wynalazca. Nie bójcie się tego. Lepiej żeby coś działało i przynosiło wymierne korzyści Wam i Waszym partnerom czy klientom, niż żeby było oryginalne i zostało na mockupie, w formie niezrealizowanego modelu.

Innowacyjne podejście do oceny użyteczności oraz optymalizacji stron www pozwoliło UsabilityTools na zaistnienie na rynku. Młoda firma oferuje szereg rozwiązań, dzięki którym klienci są w stanie realnie ocenić wartości użytkowe swoich stron www oraz przyjemność, jaką czerpią z ich przeglądania internauci. UsabilityTools nieustannie rozwija oferowane przez siebie usługi, doskonaląc możliwości zarówno swoje, jak i swoich klientów, pokazując jak innowacyjnym myśleniem potrafią kierować się nowoczesne polskie przedsiębiorstwa.

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!