Karty graficzne

Testy wydajnościowe

przeczytasz w 3 min.
  • Testy na zintegrowanej grafice zostały przeprowadzone na platformie z pamięcią RAM 2133 MHz (720/2133 MHz)
  • Testy na zewnętrznej karcie grafiki i w trybie Dual Graphics zostały przeprowadzone przy użyciu karty MSI Radeon R7 250 OC 2 GB DDR3 (1100/1800 MHz)

3DMark Sky Diver (Omega i Dual Graphics)
[punkty]

Dual Graphics (Omega) 9031
Dual Graphics (14.6) 8758
Grafika zintegrowana DX (Omega) 5616
Grafika zewnętrzna (Omega) 5590

3DMark wkrótce ma doczekać się dodatkowego testu Mantle, jednak jak na razie musimy uzbroić się w cierpliwość. W porównaniu do starszych sterowników 14.6, Omega oferuje widocznie lepszą wydajność, jednak w realnych zastosowaniach nie należy spodziewać się dużej różnicy. Widać, że oba układy graficzne - zintegrowany i zewnętrzny - charakteryzują się podobną wydajnością.

Dragon Age: Inkwizycja to gra, która ma swoje wymagania. Stanowi wyzwanie dla zintegrowanej z APU grafiki, więc sięgnijmy po technologie Mantle i Dual Graphics, by sprawdzić, jakiego wzrostu wydajności możemy się spodziewać.

Dragon Age: Inkwizycja – 1920 x 1080 (Mantle i Dual Graphics)
[kl./s.] ustawienia niskie

Dual Graphics (Omega) 41
 32
Grafika zewnętrzna Mantle (Omega) 29
 25
Grafika zewnętrzna DX (Omega) 28
 23
Grafika zintegrowana Mantle (Omega) 26
 22
Grafika zintegrowana DX (Omega) 23
 19
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Benchmark wbudowany w grę symuluje duże obciążenie podczas rozgrywki, więc podczas realnej gry przez większość czasu będziemy osiągać wyższe wyniki. Przykładowo w trybie Dual Graphics szybkość działania waha się pomiędzy 40, a 50 klatek na sekundę. Włączenie od akcji Mantle pozwala zintegrowanej i zewnętrznej grafiki na uzyskanie nieco większej wydajności, co w przypadku tak wymagającej gry jest na wagę złota. Tryb Dual Graphics działa bez problemu, jednak jedynie w trybie DirectX. Gdyby pomyślano o opcji Mantle CrossFire, wyniki i płynność rozgrywki mogłyby być jeszcze lepsze. Jeśli myślisz o w miarę komfortowej rozgrywce w Dragon Age: Inkwizycja na APU A10-7850K sugerowalibyśmy dodatkowo zastosowanie RAM 2400 MHz i podkręcenie.

Tomb Raider – 1920 x 1080 (Omega i Dual Graphics)
[kl./s.] ustawienia normalne

Dual Graphics (Omega) 59
46
Dual Graphics (14.6) 55
43
Grafika zewnętrzna (Omega) 32
27
Grafika zintegrowana DX (Omega) 31
25
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę


Hitman: Absolution – 1920 x 1080 (Omega i Dual Graphics)
[kl./s.] ustawienia niskie

Dual Graphics (Omega) 38
30
Dual Graphics (14.6) 36
28
Grafika zewnętrzna (Omega) 31
24
Grafika zintegrowana DX (Omega) 28
22
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Nowe sterowniki Omega przynoszą widoczne przyśpieszenie w trybie Dual Graphics. Przyśpieszenie przy zastosowaniu Dual Graphics zależy od gry - w Tomb Raider jest imponujące, podczas gdy w Hitmanie znacznie mniejsze. Trzy przetestowane przez nas gry znakomicie współpracują z trybem Dual Graphics, ale niestety nie jest to regułą. Żeby daleko nie szukać - Thief nadal zupełnie nie radzi sobie z tą technologią, a wszelkie próby uruchomienia Mantle CrossFire w tej konfiguracji spełzły na niczym.