Telefony

Testy

przeczytasz w 5 min.

Wydajność

Sprawność przeglądarki WWW
SunSpider JavaScript Benchmark
[ms] mniej = lepiej

Samsung Galaxy S 2 3447
LG Optimus 2X 3826
Samsung Galaxy R 4100
LG Swift 3D 4278
Sony Ericsson Xperia Neo 5055
HTC Desire S 5762
HTC EVO 3D 6108
HTC Titan 6488
HTC ChaCha 12819
HTC Wildfire S 15995
Dell Venue Pro 45333
Huawei Ideos U8500 66159

LG Swift 3D - SunSpider JavaScript Benchmark

Sprawność obsługi JavaScriptu w przeglądarce bardzo dobrze. Warto zaznaczyć, że pod tym względem smartfon spisał się nieco gorzej od swojego brata – Optimusa 2X, ale zdecydowanie lepiej od HTC EVO 3D.

AnTutu System Benchmark

TOTAL SCORE 5032
Memory 589
CPU Integer 1099
CPU Float 1055
2D Graphics 550
3D Graphics 1211
Database IO 295
SD Card Write 98
SD Card Read 135

 

LG Swift 3D - AnTutu System Benchmark

Osiągnięty wynik ogólny (5032 pkt.) jest niemal identyczny jak ten prezentowany przez Samsunga Galaxy R i tylko odrobinę gorszy od LG Optimus 2X. Do lidera, czyli Samsunga Galaxy S 2 sporo brakuje, ale i tak wynik uznajemy za świetny.

Prędkość transferu danych w pamięci wewnętrznej wynosi około 10 MB/s w czasie zapisu i ponad 13 MB/s podczas odczytu – są to wyniki dość przeciętne w tej klasie sprzętu.

Czas pracy na baterii LG Swift 3D

LG Swift 3D

W czasie testów sprawdziliśmy również jak długo wytrzymuje bateria tego urządzenia podczas typowych połączeń za pośrednictwem sieci komórkowej. W czasie połączenia podświetlenie ekranu było wyłączone, podobnie jak łączność Wi-Fi, 3G, Bluetooth, GPS i animowane tapety. Poziom głośności dźwięku ustawiliśmy na połowę.

Jeśli chodzi o deklaracje producenta w kwestii długości czasu rozmów 2G i 3G, to wyglądają one bardzo obiecująco, choć trzeba przyznać, że dane dotyczące czasu nie są podawane na każdej stronie LG. Czyżby producent miał coś do ukrycia?

Polska witryna tego modelu nie podaje tych informacji wcale, ale australijska i nowozelandzka deklarują 10 godzin rozmów 3G i aż 20 godzin rozmów 2G (GSM). Naturalnie rozumiemy, że pomiary producenta wykonywane są w warunkach laboratoryjnych, gdzie siła sygnału jest stała, podobnie jak temperatura i wilgotność otoczenia oraz natężenie ruchu w sieci komórkowej, ale wartości otrzymane realnie były dalekie od obietnic.

W czasie testu byliśmy w zasięgu średniej mocy sygnału 3G i uzyskiwaliśmy rezultaty wynoszące około 5,5 godziny, czyli mało. Nawet LG Optimus 2X, który dysponuje podobną baterią był o ok. 1,5 godziny lepszy.

W czasie typowego codziennego korzystania kiedy wykonywaliśmy kilka połączeń telefonicznych, wysłaliśmy kilkanaście SMS-ów, odebraliśmy tuzin e-maili, kilkadziesiąt minut słuchaliśmy muzyki i spędziliśmy sporo czasu w internecie, smartfon wytrzymywał góra 1,5 dnia, a przy lekkim zwiększeniu intensywności rozmów pracował co najwyżej od rana do późnego popołudnia – ok. 9 godzin.

W tym momencie warto jednak zaznaczyć, że ekran telefonu jest duży (4,3 cala), a podświetlenie należy do najjaśniejszych spośród wszystkich testowanych telefonów. W warunkach domowych w zupełności wystarczy ustawić je na 20% mocy. Jeśli będziemy się tego trzymać i nie przesadzimy z ilością rozmów i czasem spędzonym na graniu i buszowaniu po internecie, długość pracy z pewnością dotrze do 2 dni.

Z drugiej jednak strony jeśli porwie nas wir grania w trybie 3D, nie spodziewajmy się uzyskać czasu dłuższego niż 2 godziny (25% baterii w pół godziny).

W trybie czuwania urządzenie będzie w stanie działać około 11 dni.

  • Rozmowy: 5:30 godz.
  • Internet: 5:00 godz.
  • Tryb czuwania: 11 dni

Kąty widzenia

LG Swift 3D kąty widzenia

Pod tym względem nie mamy smartfonowi nic do zarzucenia. Obraz widoczny jest dobrze nawet jeśli patrzymy pod ostrym kątem. Warto dodać przy tym, że ekran LG Swifta 3D oferuje naprawdę świetną jakość kolorów. Obraz jest nasycony i kontrastowy, ale wygląda naturalnie. Poziomy czerni są całkiem niezłe (subiektywnie lepsze niż np. w HTC Sensation), choć naturalnie dużo gorsze niż w ekranach AMOLED-owych.

Efekt stereoskopii jest bardzo ładny, ale znika nieco szybciej niż w przypadku HTC EVO 3D. Przechylając telefon o drobinę w bok tracimy całą głębię, a obraz rozjeżdża się w oczach. Granie w trybie 3D wygląda nieco inaczej niż w przypadku większości gier 2D. Chodzi tutaj o to, że telefon musimy trzymać cały czas nieruchomo i dokładnie na wprost oczu – nie możemy np. sterować za pomocą akcelerometru przechylając ekran.

Jakość zdjęć

LG Swift 3D - przykładowe zdjęcie
dzień, aparat z tyłu

Rozdzielczość zdjęć wykonywanych tylnymi modułami wynosi 5 Mpx (2592 x 1944 px). Mowa tutaj naturalnie o dwuwymiarowej wersji zdjęć. Jeśli przełączymy się w tryb 3D, fotki przeskoczą z formatu JPG do JPS i będą miały rozdzielczość 2048 x 1536 px (3,15 Mpx). Jeśli zmienimy ręcznie format JPS na JPG, zauważymy że tak naprawdę są to dwa tradycyjne „jotpegi” ułożone obok siebie, tworzące razem obraz 4096 x 1536 pikseli.

LG Swift 3D - przykładowe zdjęcie
3D (czerwony/cyjan)

Zdjęcia 3D cechują się podobną jakością co zdjęcia 2D, ale na ekranie Optimusa wyglądają o wiele atrakcyjniej. Na ekranie tradycyjnego monitora możemy owe fotki obejrzeć konwertując je do postaci anaglifowej i używać odpowiednich okularów, ale niestety tracimy przy tym kolory – najlepiej prezentują się one wprost na ekranie smartfona lub telewizora 3D.

LG Swift 3D - przykładowe zdjęcie
zdjęcie z lampą

W słoneczny dzień zarejestrujemy całkiem udane obrazy, choć gdy wyświetlimy je w pełnym rozmiarze zauważymy, że ich jakość zdecydowanie do najlepszych nie należy. Producent zastosował dość silne algorytmy odszumiające, przez co tracimy sporo detali obrazu.

LG Swift 3D - przykładowe zdjęcie
noc, aparat z tyłu

Zdjęcia nocne są gorsze od dziennych, choć zaznaczyć trzeba, że do wykonania tylnych kamerek użyto sensorów BSI (Backside Illumination). Technologia ta poprawia sprawność pracy w nocy, zwiększając ilość światła przechwytywanego przez matrycę. W tym przypadku sprawdza się to dość dobrze – szumy zostały nieco ograniczone.

W ustawieniach znajdziemy kompensację naświetlania, opcje autofokusa (np. makro lub śledzenie twarzy), rozdzielczość (maksymalnie 5 MPx), tryb krajobrazu (np. zachód słońca lub noc), balans bieli, efekty kolorystyczne (np. sepia lub czarno-biały), samowyzwalacz (od 3, do 10 sekund), tryb wykonywania zdjęć (pojedyncze lub ciągłe), jakość obrazu, automatyczny podgląd,  dźwięk migawki, geolokalizację, pamięć (wewnętrzna lub karta microSD) oraz możliwość włączania lub wyłączania lampy LED-owej.

LG Swift 3D - przykładowe zdjęcie
aparat z przodu

Przedni moduł obsługuje rozdzielczość VGA (640x480 px), a jego jakość można określić jako słabą. Sprawdzi się w czasie połączeń wideokonferencyjnych przez sieć komórkową, ale do robienia zdjęć nie radzimy go wykorzystywać.

Jakość nagrań wideo

Nagrania mają podobną charakterystykę jak zdjęcia – są dobre w dzień i przeciętne w nocy. Ich rozdzielczość wynosi 1280x720 px (HD Ready) w trybie 3D i 1920x1080 px (Full HD) w trybie 2D, ale należy zauważyć, że różnią się one pod tym względem od zdjęć.

Fotki składane były z dwóch identycznych obrazów o pełnej rozdzielczości, natomiast szerokość filmów 3D jest podzielona na pół. Zatem dłuższy bok (1280 px) dzielimy przez dwa, co daje 640 pikseli szerokości i 720 wysokości.

Skutek? Pogorszenie jakości obrazu poprzez zmniejszenie ilości szczegółów i dodatkowe (lekkie) rozmycie . Nie ma jednak powodów do większych zmartwień. Na ekranie telefonu zarówno filmy, jak i zdjęcia 3D wyglądają bardzo dobrze. Sytuacja pogarsza się gdy wysyłamy obraz na ekran 50-calowego telewizora z obsługą 3D.

Nagrania wyświetlane na YouTube i oglądane w anaglifowych (dwukolorowych) okularach na ekranie zwykłego monitora komputerowego wyglądać będą naprawdę słabo – o niebo gorzej niż w czasie wyświetlania na ekranie Swifta 3D. Niestety aby ocenić jakość wyświetlacza i nagrywanych filmów musimy je zobaczyć na własne oczy wprost na ekranie smartfona.

Jeśli chodzi o jakość nagrań 2D (Full HD) to oceniamy ją pozytywnie. Obraz jest w miarę płynny i dość szczegółowy, a jakość dźwięku zadowalająca (mikrofon jest bardzo czuły).

W ustawieniach bez problemu poprawimy rozdzielczość, balans bieli, kompensację naświetlania, efekty koloru, jakość nagrań, czas nagrań (normalny lub limit dla MMS), nagrywanie dźwięku, automatyczny podgląd i lokalizację zapisu plików.

Przednią kamerką nagramy filmy o rozdzielczości VGA (640x480 px).

GPS

LG Swift 3D - GPS

Geolokalizacja działa sprawnie na zewnątrz budynków i w samochodach. Sygnał wyszukiwany jest dość szybko (od kilku do kilkunastu sekund), a dokładność obliczeń jest równie dobra jak w przypadku tradycyjnych nawigacji samochodowych. Telefon sprawdzi się jako podręczna nawigacja w trakcie wycieczek pieszych i samochodowych.

Wi-Fi

LG Swift 3D - WiFi

Sieci bezprzewodowe wyszukiwane są błyskawicznie, a ich konfiguracja nie wymaga szerokiej wiedzy technicznej. Urządzenie wspiera standard 802.11 b/g/n, więc jest w stanie obsłużyć także wysokie prędkości połączeń. Współdzielenie internetu „komórkowego” przez Wi-Fi również nie przysparza żadnych kłopotów, a konfiguracja właściwie ogranicza się do podania hasła.

Opis procedur testowych

Wydajność sprawdziliśmy przy następujących ustawieniach:

  • wyłączone Wi-Fi
  • wyłączony Bluetooth
  • wyłączony GPS
  • brak aktywnej komunikacji z Internetem
  • wyłączone wigdety
  • minimalne podświetlenie ekranu
  • statyczna tapeta

Częstotliwość taktowania procesora głównego, graficznego i pamięci RAM ustawiona była na wartość domyślną dla danego telefonu.