Telefony

LG Optimus 2X - test rekordzisty Guinnessa

z dnia
Tomasz Duda | Redaktor serwisu benchmark.pl
31 komentarzy Dyskutuj z nami

Pierwszy na świecie telefon z dwurdzeniowym procesorem to nie tylko wydajność, ale i szerokie możliwości.

LG Optimus 2X

Dlaczego jest interesujący
... a dlaczego nie jest

wydajny procesor główny i układ graficzny
dotykowy ekran IPS
intuicyjny interfejs Optimus UI
atrakcyjna, nowoczesna stylistyka
dobra jakość wykonania
dwie wbudowane kamerki
nagrywanie filmów Full HD
dobrej jakości zdjęcia i nagrania z tylnej kamerki
przeglądarka WWW z obsługą flasha
wytrzymała bateria
aplikacja On-Screen Phone pozwala na zdalne  zarządzanie telefonem
• wyjście micro HDMI

małe problemy z płynnością działania interfejsu
przeciętna ilość pamięci RAM (w tej klasie sprzętu)
słabej jakości zdjęcia i nagrania z przedniej kamerki
brak sprzętowego przycisku wyzwalającego migawkę

LG Optimus 2X, znany w Polsce lepiej pod nazwą Swift 2X, to nowy smartfon na rynku, który stanowić ma bezpośrednią konkurencję dla takich tuzów jak Samsung Galaxy S II oraz HTC Sensation. Niniejszy telefon jest rekordzistą Guinnessa – dzierży tytuł pierwszego publicznie dostępnego telefonu z dwurdzeniowym procesorem.

Telefon robi naprawdę duże wrażenie od razu po wyjęciu z opakowania. Po pierwsze dlatego, że wygląda świetnie - jest stylowy i nowoczesny, a zarazem poręczny i znakomicie wykonany. Nie musi się też wstydzić tego, co ma w środku. Wyposażono go w procesor Nvidia Tegra 2 (1 GHz, 2x Cortex A9) zapewniający dobry stosunek wydajności do energochłonności.

Na pokładzie znajduje się też 512 MB pamięci operacyjnej i 8 GB pamięci masowej (rozszerzalnej o kolejne 32 GB), a ultramobilny GeForce (ULP) zapewni płynną animację gier 3D, które można pobrać ze sklepu Android Market.

Ponadto dwie zintegrowane kamerki przydadzą się w sytuacji, gdy nie mamy pod ręką sprzętu foto-wideo. Rejestrowane filmy mogą mieć rozdzielczość Full HD, a zewnętrzny port micro HDMI pozwoli na ich wyświetlanie na nowoczesnym telewizorze.

Najważniejsze cechy telefonu
porównanie do produktów konkurencyjnych na rynku

  LG Optimus 2X HTC Sensation Samsung Galaxy S 2 Motorola Atrix
 

LG Optimus 2X P990

HTC Sensation
Samsung Galaxy S II GT-i9100
Motorola Atrix
Cena 1700 - 1800 zł 2200 - 2300 zł 2050 - 2300 zł 1900 zł
         
Wymiary
(wy/sz/gł)
122,4 x 64,2 x 10,9 mm
126,1 x 65,4 x 11,3 mm 125,3 x 66,1 x 8,49 mm 117,6 x 63,5 x 11 mm
Waga 139 g 148 g 116 g 135 g
         
System Android 2.2
Optimus UI
Android 2.3
HTC Sense
Android 2.3
TouchWiz
Android 2.2
MotoBlur
         
Klawiatura ekranowa ekranowa ekranowa ekranowa
         
Ekran » 4,0"
» 480x800 px
» 16 mln kolorów
» LCD IPS
» multitouch
» 4,3"
» 540x960 px
» 16 mln kolorów 
» S-LCD
» multitouch
» 4,27"
» 480x800 px
» 16 mln kolorów 
» Super AMOLED Plus
» multitouch
» 4,0"
» 540x960 px
» 16 mln kolorów 
» LCD
» multitouch
Procesor » CPU: 1 GHz
» dwurdzeniowy
» ARMv7, Cortex A9
nVidia Tegra 2
» GPU: ULP GeForce
» CPU: 1,2 GHz
» dwurdzeniowy
» ARMv7, Qualcomm MSM 8260
» GPU: Adreno 220
» CPU: 1,2 GHz
» dwurdzeniowy
» ARMv7, Cortex A9 Samsung Exynos 4210
» GPU: ARM Mali-400 MP
» CPU:  1 GHz
» dwurdzeniowy
» ARMv7, Cortex A9
nVidia Tegra 2
» GPU: ULP GeForce
Pamięć » RAM: 512 MB
» Wbudowana: 8 GB
» Slot kart microSD
» RAM: 768 MB
» Wbudowana: 1 GB
» Slot kart microSD
» RAM: 1 GB
» Wbudowana: 16 GB
» Slot kart microSD
» RAM: 1 GB
» Wbudowana: 16 GB
» Slot kart microSD
         
Bateria 1500 mAh
Li-ion
1520 mAh
Li-ion
1650 mAh
Li-ion
1930 mAh
Li-ion Polymer
Deklarowany
czas pracy (GSM)
» Rozmowa: 470 min
» Czuwanie: 400 h
» Rozmowa: 500 min
» Czuwanie: 525 h
» Rozmowa: 1100 min
» Czuwanie: 710 h
» Rozmowa: 530 min
» Czuwanie: 400 h
         
Aparat /
kamera
» 8 MPx (tył)
» 1,3 MPx (przód)
» autofokus
» lampa błyskowa LED
» geotagging
» detekcja twarzy
» nagrywanie 1920x1080 px
» 8 MPx (tył)
» 0,3 MPx (przód)
» autofokus
» lampa błyskowa LED
» geotagging
» detekcja twarzy
» nagrywanie 1920x1080 px
» 8 MPx (tył)
» 2 MPx (przód)
» autofokus
» geotagging
» lampa błyskowa LED
» detekcja twarzy
» nagrywanie 1920x1080 px
» 5 MPx (tył)
» 0,3 MPx (przód)
» autofokus
» lampa błyskowa LED
» geotagging
» detekcja twarzy
» nagrywanie 1280x720 px
         
Internet » 3G
» HSPA+
» GPRS
» EDGE
» Wi-Fi 802.11 b/g/n
» 3G
» HSPA +
» GPRS
» EDGE
» Wi-Fi 802.11 b/g/n
» 3G
» HSPA +
» GPRS
» EDGE
» Wi-Fi 802.11 b/g/n
» obsługa standardu NFC (zapowiedziane)
» 3G
» HSPA +
» GPRS
» EDGE
» Wi-Fi 802.11 b/g/n
Komunikacja
i złącza
» GPS
» Bluetooth 2.1
» micro USB
» słuchawkowe
» micro HDMI
» GPS
» Bluetooth 3.0
» micro USB
» słuchawkowe
» obsługa standardu MHL
» GPS
» Bluetooth 3.0
» micro USB
» słuchawkowe
» obsługa standardu MHL
» GPS
» Bluetooth 2.1
» micro USB
» słuchawkowe
         
Dodatkowe funkcje » akcelerometr
» kompas cyfrowy
» żyroskop
» DLNA
» radio FM
» czujnik zbliżeniowy
» czujnik światła
» akcelerometr
» kompas cyfrowy
» żyroskop
» DLNA
» radio FM
» czujnik zbliżeniowy
» czujnk światła
» akcelerometr
» kompas cyfrowy
» żyroskop
» DLNA
» radio FM
» czujnik zbliżeniowy
» czujnk światła
» akcelerometr
» kompas cyfrowy
» DLNA
» radio FM
» czujnik zbliżeniowy
» czujnk światła
» skaner biometryczny

 

Ciekawostki

Ustawienia gestówLG wprowadził możliwość wykorzystania gestów do nawigacji i obsługi wybranych funkcji (Gesture UI). Jeśli przeglądamy akurat zdjęcia w galerii, jedno puknięcie palcem w prawy bok spowoduje przejście do następnej grafiki (puknięcie w lewy bok oznacza powrót do poprzedniego elementu).

Kolejnym dobrym przykładem zastosowania Gesture UI jest zmiana położenia pulpitowych widżetów. Jeśli przytrzymamy palec na wybranym elemencie - przejdziemy do trybu edycji. W tym momencie chcąc przenieść go na inny pulpit nie musimy nawet ruszać palcem – wystarczy, że lekko przechylimy dłoń w prawo lub w lewo, a pulpity zaczną przesuwać się automatycznie. Gdy dotrzemy do wybranego (na przykład siódmego) pulpitu możemy podnieść palec, a widżet sam opadnie we wskazane miejsce.

Gdy telefon dzwoni, możemy błyskawicznie wyciszyć dźwięk odwracając urządzenie (kładąc je na ekranie). Również w czasie pisania możemy używać gestów – uderzając palcem w jeden z boków przesuwamy kursor o jedno pole w pionie lub w poziomie.