Gry

Oprawa graficzna: Szczegółowość tekstur

Specyfikacja sprzętu testowego:

  • Procesor – Inter Core 2 Duo 2,2 GHz.
  • Płyta główna - Gigabyte GA-P35-DS3R
  • Pamięć RAM - 2 GB
  • Karta graficzna - GeForce 8800 GTS 512
  • Karta muzyczna - Sound Blaster X–Fi Xtreme Music

Testowe ustawienia gry:

  • Rozdzielczość – 1920x1200 (16:9)
  • Szczegółowość tekstur – niska, średnia, wysoka, bardzo wysoka
  • Jakość efektów cząsteczkowych - niska, średnia, wysoka
  • Filtrowanie – punktowe, liniowe, anizotropowe.
  • Dynamiczne cienie - włączone, wyłączone.
  • Efekt ziarna – włączone, wyłączone.

Mass Effect w wydaniu na komputery PC nie ma koszmarnych wymagań sprzętowych, jednak na najwyższych testowanych przeze mnie ustawieniach graficznych (wymieniam je powyżej) tytuł ten potrafi mocno „chrupnąć”. Co ciekawe, gra niesamowicie obciąża procesor wyciskając z niego siódme poty.

Efekt wody

Oprawa wizualna Mass Effect jest całkiem niezła. Tekstury na najwyższych ustawieniach są naprawdę bogate, zaś dodatkowe efekty graficzne przydają grze odpowiedniego klimatu urealniając to co widzimy na ekranie. Nie radzę natomiast grać na niskim ustawieniu szczegółowości tekstur, gdyż gra traci wówczas tu zbyt wiele ze swojego uroku.

Szczegółowość tekstur niska, filtrowanie anizotropowe

Szczegółowość tekstur średnia, filtrowanie anizotropowe

Szczegółowość tekstur wysoka, filtrowanie anizotropowe
 

Szczegółowość tekstur bardzo wysoka