

Menu ustawień graficznych w Metro: Last Light
Opcje graficzne zawierają tylko podstawowe efekty do korekcji, jak ogólną jakość, wygładzanie krawędzi, czy też poziom teselacji. Grę możemy uruchomić w następujących trybach:
- Najwyższe
 - Wysokie
 - Normalne
 - Niskie
 
We wszystkich dokonaliśmy pomiarów, tak aby była pełna jasność tego, jak Metro : Last Light sprawuje się na wolniejszych i szybszych kartach graficznych.
Poziom detali graficznych
![]() Najwyższe  | ![]() Wysokie  | 
![]() Normalne  | ![]() Niskie  | 
![]() Najwyższe  | ![]() Wysokie  | 
![]() Normalne  | ![]() Niskie  | 
![]() Najwyższe  | ![]() Wysokie  | 
![]() Normalne  | ![]() Niskie  | 
![]() Najwyższe  | ![]() Wysokie  | 
![]() Normalne  | ![]() Niskie  | 
![]() Najwyższe  | ![]() Wysokie  | 
![]() Normalne  | ![]() Niskie  | 
Różnice między poszczególnymi poziomami detali graficznych są widoczne gołym okiem i wpływają na obciążenie karty graficznej. Przykładowo, rezygnując z fotorealistycznej jakości i wybierając tryb „Wysokie” mamy możliwość zabawy w Full HD na niezbyt drogim akceleratorze Radeon HD 7850. A przejście na „Normalne”, nie stanowi kłopotu dla taniego Radeona HD 7770! Gra na najniższym poziomie efektów graficznych wygląda przyzwoicie, choć brak wielu dodatkowych smaczków. Dla osób biorących pod uwagę w większym stopniu fabułę, czy opowiadaną w Metro: Last Light historię nie powinno to jednak przeszkadzać.




















