Gry

Testy: CPU, RAM, Vintage

przeczytasz w 1 min.

Pamięć RAM

Shift 2: RAM
1920x1200, maksymalne, AA wysoki

4 GB @1600 MHz 42
39
4 GB @1333 MHz 42
39
2 GB @1600 MHz 41
39
2 GB @1333 MHz 41
39
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Wyniki na wykresach mówią same za siebie. Nie ważne, czy w komputerze znajdują się dwa, czy też cztery gigabajty pamięci RAM. Wyniki osiągane w trakcie gry w Shift 2 będą niemalże identyczne. Nie zaobserwowałem również dłuższego wczytywania się tras.
 

Testy procesora (CPU)

Shift 2: CPU (karta HD 6970)
1920x1200, ustawienia maksymalne, AA wysoki

Intel Core i5 750
4 rdzenie @3,7 GHz
42
39
Intel Core i5 750
3 rdzenie @3,7 GHz
42
40
Intel Core i5 750
2 rdzenie @3,7 GHz
42
38
Intel Core i5 750
1 rdzeń @3,7 GHz
22
20
  
Intel Core i5 750
4 rdzenie @2,66 GHz
40
38
Intel Core i5 750
3 rdzenie @2,66 GHz
39
37
Intel Core i5 750
2 rdzenie @2,66 GHz
35
32
Intel Core i5 750
1 rdzeń @2,66 GHz
15
14
  
Intel Core i5 750
4 rdzenie @2 GHz
32
29
Intel Core i5 750
3 rdzenie @2 GHz
29
27
Intel Core i5 750
2 rdzenie @2 GHz
26
23
Intel Core i5 750
1 rdzeń @2 GHz
11
10
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s


Shift 2 wydaje się nie w pełni wykorzystywać moc obliczeniową drzemiącą w procesorach trzy- i czterordzeniowych. Większy wpływ na poprawne funkcjonowanie gry ma taktowanie poszczególnych rdzeni. Gdy zmniejszymy taktowanie z 3,7 GHz do 2,66, a następnie do 2 GHz, zauważymy że każdy dodatkowy rdzeń oznacza lepszą płynność animacji i większą średnią ilość klatek. Zdecydowanie odradzam uruchamianie Shifta 2 na procesorach jednordzeniowych.

Vintage

Procedura testowa identyczna, jak w przypadku pozostałych kart graficznych.

Shift 2: Vintage
8600 GT OC

1280x720 minimalne 31
27
1280x720 średnie 24
22
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

O ile rozdzielczość 1280x720 i średnie detale przewyższały możliwości stareńkiego 8600 GT, obniżenie detali do minimalnych  powodowało przyrost klatek pozwalający na całkiem przyjemną grę. Wyniki na wykresie zostały odnotowane na samym początku wyścigu, jednak z wyłączonym wygładzaniem krawędzi. W trakcie reszty okrążenia można było odnotować przyrost rzędu 3-4 kl./s. W Shift 2 w takiej konfiguracji można więc zagrać. Gra traci jednak wtedy cały swój urok i wygląda jak hit sprzed dekady.