Gry

Platforma testowa, metodologia i tabele ustawień

przeczytasz w 2 min.

Platforma testowa

 Procesor:
Intel Core i5 750 @3,7 GHz
 Płyta główna:
ASUS P7H57D-V EVO
 Pamięć RAM:
2 x 2 GB Kingston HyperX 1600 MHz CL7
 Dysk twardy:
Samsung HD753LJ 750 GB
 Zasilacz:
CM Silent Pro 700 W

 

Karty graficzne

  • GTX 580
  • GTX 560
  • GTX 480
  • GTX 470
  • Asus GTX 460 (768 MB, GDDR5)
  • GTS 450
  • MSI GTX 260 (896 MB, DDR3)
  • MSI 8600 GT OC Edition (256 MB, DDR3)
  • Gigabyte HD 5850 (1024 MB, GDDR5)
  • HIS HD 6850 (1024 MB, GDDR5)
  • HIS HD 6870 (1024 MB, GDDR5)
  • HIS HD 5770 (1024 MB, GDDR5)
  • HIS HD 5750 (1024 MB, GDDR5)
  • HIS HD 6950 (2048 MB, GDDR5)
  • HIS HD 6970 (2048 MB, GDDR5)

 

Sterowniki, system operacyjny i programy

  • Windows 7 64-bit PL (Ultimate) SP1
  • DirectX 9.0c
  • NVIDIA 266.58
  • ATI Catalyst 11.3
  • Fraps 3.2.3

Tym razem testy zostały przeprowadzone w sposób eksperymentalny. Pomimo dobrze przyjętych testów wydajności kart graficznych w Crysis 2, pojawiły się głosy dotyczące doboru lokacji testowej. Część użytkowników zarzuciła, że na przestrzeni całej gry liczba klatek jest znacznie wyższa niż w teście. Do testów kart graficznych w Shift 2 podszedłem więc nieco inaczej. Od zawsze w testach wybierałem fragmenty gry, które najbardziej dają popalić układom graficznym. Tym razem jeden z wykresów prezentuje wyniki osiągane przez karty na przestrzeni całego okrążenia. Są one znacznie wyższe niż te zarejestrowane w trakcie pierwszych piętnastu sekund wyścigu.

Na reszcie wykresów zaprezentowałem natomiast wyniki, których pomiaru dokonałem na samym starcie. Dzięki temu zabiegowi każdy może zobaczyć jak dana karta radzi sobie w sytuacjach ekstremalnych oraz takich, które nie wymagają sporej mocy obliczeniowej. Ogromna różnica w ilości klatek spowodowana jest sporym natężeniem gry świateł, detali otoczenia oraz ilości pojazdów od razu po starcie.

W komentarzach pod artykułem dajcie znać czy taka forma testów wam odpowiada. Jeśli nie, w następnych testach powrócę do starej metody.