Karty graficzne

Testy: Battlefield: Bad Company 2, Crysis, CMR: Dirt 2

przeczytasz w 2 min.

BattleField: Bad Company 2

Świat gry osadzono na silniku graficznym Frosbite. Grafika może być generowana w: DirectX 9, 10 lub 11 - w  zależności od posiadanego przez nas układu graficznego. Jakość grafiki stoi na wysokim poziomie, cały otaczający nas świat jest szczegółowy i  wykonany z dużą starannością, choć nie uniknięto miejsc ze słabszą jakością tekstur.

BattleField: Bad Company 2 - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AA x8, AF x16

AMD Radeon 6990 OC 4GB (880/1250) 130
95
ASUS GeForce GTX 590 3GB (612/855) 129
104
Zotac GeForce GTX 590 3GB (607/854) 128
104
AMD Radeon 6990 4GB (830/1250) 127
93
ASUS Radeon 5970 2GB (725/1000) 110
91
GeForce GTX 580 1,53GB (772/1002) 94
80
GeForce GTX 570 1,28GB (732/900) 75
61
AMD Radeon 6970 2GB (880/1375) 74
58
ASUS Radeon 6950 2GB (800/1250) 72
54
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

BattleField: Bad Company 2 - DX11
1920x1200, Maks. Detale, AA x8, AF x16

AMD Radeon 6990 OC 4GB (880/1250) 118
90
ASUS GeForce GTX 590 3GB (612/855) 113
89
Zotac GeForce GTX 590 3GB (607/854) 113
89
AMD Radeon 6990 4GB (830/1250) 113
85
ASUS Radeon 5970 2GB (725/1000) 100
82
GeForce GTX 580 1,53GB (772/1002) 80
67
AMD Radeon 6970 2GB (880/1375) 65
52
ASUS Radeon 6950 2GB (800/1250) 63
50
GeForce GTX 570 1,28GB (732/900) 63
50
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

BattleField: Bad Company 2 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AA x8, AF x16

AMD Radeon 6990 OC 4GB (880/1250) 88
73
AMD Radeon 6990 4GB (830/1250) 84
70
ASUS GeForce GTX 590 3GB (612/855) 78
63
Zotac GeForce GTX 590 3GB (607/854) 78
63
ASUS Radeon 5970 2GB (725/1000) 70
53
GeForce GTX 580 1,53GB (772/1002) 53
42
AMD Radeon 6970 2GB (880/1375) 46
35
GeForce GTX 570 1,28GB (732/900) 42
35
ASUS Radeon 6950 2GB (800/1250) 41
33
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Zacięta walka! GeForce GTX 590 i Radeon 6990 idą „łeb w łeb” i dopiero w końcowej fazie – rozdzielczości obrazu 2560x1600 - widzimy zwycięzcę. To układ graficzny „czerwonych”, który już w standardowej wersji jest szybszy od swojego rywala.
 

Crysis

Oferuje znakomitą grafikę i wykorzystuje nowoczesne techniki wyświetlania obrazu. Stawia spore wyzwanie dla procesorów i kart graficznych.

Crysis - DX10
1680x1050, Maks. Detale, AA x4, AF x16

ASUS GeForce GTX 590 3GB (612/855) 59
50
Zotac GeForce GTX 590 3GB (607/854) 59
50
AMD Radeon 6990 OC 4GB (880/1250) 47
25
AMD Radeon 6990 4GB (830/1250) 46
24
ASUS Radeon 5970 2GB (725/1000) 44
23
AMD Radeon 6970 2GB (880/1375) 41
33
GeForce GTX 580 1,53GB (772/1002) 40
30
ASUS Radeon 6950 2GB (800/1250) 37
30
GeForce GTX 570 1,28GB (732/900) 35
24
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Crysis - DX10
1920x1200, Maks. Detale, AA x4, AF x16

ASUS GeForce GTX 590 3GB (612/855) 52
39
Zotac GeForce GTX 590 3GB (607/854) 52
39
AMD Radeon 6990 OC 4GB (880/1250) 44
23
AMD Radeon 6990 4GB (830/1250) 43
22
ASUS Radeon 5970 2GB (725/1000) 39
22
AMD Radeon 6970 2GB (880/1375) 35
28
GeForce GTX 580 1,53GB (772/1002) 34
23
ASUS Radeon 6950 2GB (800/1250) 31
25
GeForce GTX 570 1,28GB (732/900) 29
21
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Crysis - DX10
2560x1600, Maks. Detale, AA x4, AF x16

AMD Radeon 6990 4GB (830/1250) 37
21
AMD Radeon 6990 OC 4GB (880/1250) 37
21
ASUS GeForce GTX 590 3GB (612/855) 33
27
Zotac GeForce GTX 590 3GB (607/854) 33
27
ASUS Radeon 5970 2GB (725/1000) 30
16
AMD Radeon 6970 2GB (880/1375) 23
18
GeForce GTX 580 1,53GB (772/1002) 21
18
ASUS Radeon 6950 2GB (800/1250) 20
16
GeForce GTX 570 1,28GB (732/900) 17
14
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s



Już wkrótce odbędzie się premiera drugiej części, natomiast jeszcze pierwsza stawia duże wymagania kartom graficznym. Podstawowe tryby obrazu, czyli 1680x1050 i 1920x1200, należą bezsprzecznie do GeForce'a GTX 590. W największej rozdzielczości – 2560x1600 - pod względem średniej liczby kl./s lepszy już jest Radeon 6990. Mimo wszystko lepiej nam się grało na dwurdzeniowym GeForce, który miał znacznie mniejsze spadki wyświetlanych kl./s niż konkurent.

Generowany obraz w rozdzielczości 2560x1600 wraz z wygładzaniem krawędzi i pełnymi detalami graficznym sprawia, że Crysis wygląda wspaniale. Jeszcze przez długi czas pod tym względem będzie zawstydzał najnowsze gry.
 

CMR: Dirt2

Podrasowany silnik z Grida jest elastyczny, dzięki czemu możemy pograć na starszych i wolniejszych układach graficznych. Jakość grafiki stoi na bardzo dobrym poziomie. Ponadto jest możliwość uruchomienia gry w  DirectX 9.0c oraz DirectX 11.

CMR: Dirt2 - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AA x8, AF x16

ASUS GeForce GTX 590 3GB (612/855) 141
129
Zotac GeForce GTX 590 3GB (607/854) 141
129
AMD Radeon 6990 OC 4GB (880/1250) 135
121
AMD Radeon 6990 4GB (830/1250) 133
121
ASUS Radeon 5970 2GB (725/1000) 128
119
GeForce GTX 580 1,53GB (772/1002) 112
100
GeForce GTX 570 1,28GB (732/900) 94
83
AMD Radeon 6970 2GB (880/1375) 87
78
ASUS Radeon 6950 2GB (800/1250) 80
72
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

CMR: Dirt2 - DX11
1920x1200, Maks. Detale, AA x8, AF x16

ASUS GeForce GTX 590 3GB (612/855) 138
127
Zotac GeForce GTX 590 3GB (607/854) 138
127
AMD Radeon 6990 OC 4GB (880/1250) 131
122
AMD Radeon 6990 4GB (830/1250) 128
120
ASUS Radeon 5970 2GB (725/1000) 118
107
GeForce GTX 580 1,53GB (772/1002) 97
86
GeForce GTX 570 1,28GB (732/900) 84
71
AMD Radeon 6970 2GB (880/1375) 78
70
ASUS Radeon 6950 2GB (800/1250) 71
63
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

CMR: Dirt2 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AA x8, AF x16

ASUS GeForce GTX 590 3GB (612/855) 102
88
Zotac GeForce GTX 590 3GB (607/854) 102
88
AMD Radeon 6990 OC 4GB (880/1250) 101
90
AMD Radeon 6990 4GB (830/1250) 97
89
ASUS Radeon 5970 2GB (725/1000) 85
75
GeForce GTX 580 1,53GB (772/1002) 64
56
AMD Radeon 6970 2GB (880/1375) 58
52
ASUS Radeon 6950 2GB (800/1250) 52
46
GeForce GTX 570 1,28GB (732/900) 51
44
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Dirt 2 nie stanowił dużego wyzwania dla najnowszych „dwurdzeniówek”. GeForce GTX 590 wyświetlał superpłynny obraz nawet w rozdzielczości 2560x1600. W porównaniu do konkurenta był o włos lepszy, choć widać, że im wyższa rozdzielczość, tym jego przewaga malała.