Karty graficzne

Metro 2033, Metro: Last Light, Tomb Raider

Metro 2033

Metro 2033

Metro 2033 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AF x16

AMD Radeon 7990 6GB (1000/1500) 98
73
GeForce GTX 690 4GB (915/1502) 72
42
GeForce GTX Titan 6GB (836/1502) 63
42
Zotac GeForce GTX 780 3GB (863/1502) 57
36
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500) 54
40
Asus GTX 770 DCUII OC 2GB (1059/1753) 46
30
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) 46
30
GeForce GTX 680 2GB (1006/1502) 43
30
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Metro 2033 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AF x16

AMD Radeon 7990 6GB (1000/1500) 52
39
GeForce GTX 690 4GB (915/1502) 42
28
GeForce GTX Titan 6GB (836/1502) 38
26
Zotac GeForce GTX 780 3GB (863/1502) 33
18
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500) 27
20
Asus GTX 770 DCUII OC 2GB (1059/1753) 25
16
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) 25
16
GeForce GTX 680 2GB (1006/1502) 24
16
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Poprzeczka idzie wyżej. W Metro 2033 różnice na tle GTX-a 680 w zasadzie zanikły. Notowaliśmy praktycznie taką samą liczbę kl./s. Tym samym nowemu dziecku firmy Nvidia nie udało się wygrać z rywalem – Radeon HD 7970 GE okazał się w każdej rozdzielczości poza zasięgiem. Właściciele 30-calowcyh monitorów i fani starszej części Metra powinni jednak zapomnieć o tej klasie sprzętu – jest po prostu za słaby.

Metro: Last Light

Metro: Last Light

Metro: Last Light
1920x1080 - Najwyższe, SSAA x2, AF x16

Zotac GeForce GTX 780 3GB (863/1502) 60
52
Asus GTX 770 DCUII OC 2GB (1059/1753) 52
45
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) 52
45
Nvidia GTX 680 2GB (1006/1502) 50
44
Sapphire HD 7970 Vapor-X 3GB (1050/1500) 48
41
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Metro: Last Light
2560x1600 - Najwyższe, SSAA x2, AF x16

Zotac GeForce GTX 780 3GB (863/1502) 32
29
Asus GTX 770 DCUII OC 2GB (1059/1753) 28
24
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) 28
24
Sapphire HD 7970 Vapor-X 3GB (1050/1500) 27
23
Nvidia GTX 680 2GB (1006/1502) 26
23
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Lepiej nowego akceleratorowi z sercem GeForce powiodło się w ostatniej odsłonie Metra. Choć nadal brak jakiś większych różnic w porównaniu do starszego brata z tym samym rdzeniem GK104, to jednak udało się osiągać więcej kl./s niż na Radeonie HD 7970 GE. Te różnice szybko stopniały po uruchomieniu gry w rozdzielczości 2560x1600.

Tomb Raider

Tomb Raider

Tomb Raider
1920x1080, Najwyższe detale, FXAA, AF x16

AMD Radeon 7990 6GB (1000/1500) 85
78
GeForce GTX Titan 6GB (836/1502) 75
65
GeForce GTX 690 4GB (915/1502) 69
62
Zotac GeForce GTX 780 3GB (863/1502) 61
57
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500) 53
45
Asus GTX 770 DCUII OC 2GB (1059/1753) 53
44
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) 53
44
GeForce GTX 680 2GB (1006/1502) 51
43
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Tomb Raider
2560x1600, Najwyższe detale, FXAA, AF x16

AMD Radeon 7990 6GB (1000/1500) 57
45
GeForce GTX Titan 6GB (836/1502) 45
37
GeForce GTX 690 4GB (915/1502) 42
36
Zotac GeForce GTX 780 3GB (863/1502) 36
34
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500) 30
26
Asus GTX 770 DCUII OC 2GB (1059/1753) 30
23
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) 30
23
GeForce GTX 680 2GB (1006/1502) 27
22
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Na koniec pozostawiamy fajną przygodówkę, jaką niewątpliwie jest Tomb Raider. Wygląda naprawdę przepięknie, choć wiąże się to z dużymi wymaganiami sprzętowymi. GeForce GTX 770 pozwalał na komfortową grę w rozdzielczości Full HD. Większa jest jednak zarezerwowana dla topowych akceleratorów za grube tysiące złotych. Jeśli chodzi o same wyniki, to GTX 770 generował tyle samo kl./s, co jego konkurent, Radeon HD 7970 GE.