Oprogramowanie

Instalacja i aktywacja Office 2010 beta

Jeśli chcesz samodzielnie wypróbować nowe funkcje pakietu, możesz go bezpłatnie pobrać ze stron Microsoftu. Po aktywacji będziesz mógł z niego korzystać do 31 października 2010 r. Zanim jednak zdecydujesz się na testowanie oprogramowania, wiedz że pakiet dostępny jest w kilku wersjach językowych, ale polskiej niestety zabrakło. Polecamy więc wersję angielską. Do interfejsu można się przyzwyczaić, zwłaszcza że jest prosty w obsłudze. Najbardziej brakuje za to słownika j. polskiego – pisząc teksty czy maile będziesz musiał przykładać więcej uwagi do tego, aby nie robić błędów.

Pobieranie i instalacja

Uruchom Internet Explorera (pewność, że witryny MS będą działać poprawnie), wejdź na stronę MS Office i w prawym górnym rogu kliknij przycisk "Pobierz teraz".

Następnie polecamy wybór wersji pakietu "Dla średnich i dużych firm”, ponieważ oferuje znacznie więcej aplikacji, które będziesz mógł przetestować. Otworzy się nowa strona. Znajdź na niej przycisk "Pobierz teraz" i kliknij go. Wersja, którą polecamy - Office Professional Plus 2010 beta - oferuje następujące programy:

  • Word
  • PowerPoint
  • Outlook
  • Excel
  • OneNote
  • Access
  • Publisher
  • InfoPath
  • SharePoint Workspace
  • Communicator

Następnie trzeba wypełnić odpowiedni formularz rejestracyjny. Uzupełnij niezbędne pola, a na końcu kliknij przycisk "Continue".

Formularz rejestracyjny

 

Kolejny krok to zapisanie klucza produktu – skopiuj i zapisz go na dysku komputera. Później zjedź na dół strony i wybierz język (polecamy angielski) oraz wersję pakietu (32 lub 64 bit).

Klucz i wersja pakietu



 

Po kliknięciu w przycisk "Download Now" uruchomi się menedżer pobierania. Teraz musisz jeszcze wskazać docelowy folder dla pakietu i kliknąć przycisk "Zapisz".

Specjalny menedżer pobierania pakietu

W menedżerze pobierania będziesz mógł obserwować postęp pobierania. Kiedy pakiet zostanie zapisany na dysku, w aplikacji uaktywni się przycisk "Launch". Kliknij go i zainstaluj oprogramowanie Office 2010 beta.

Aktywacja

Kiedy już zainstalujesz pakiet Office 2010 beta, uruchom dowolny program i z menu "File" wybierz podmenu "Help". Następnie kliknij na odsyłaczu "Change Product Key", który znajduje się po prawej stronie.

Wpisz teraz klucz produktu, który zapisałeś wcześniej na dysku, a następnie kliknij przycisk „Install Now”. Uruchomisz w ten sposób proces konfiguracji pakietu – kiedy się zakończy, będziesz musial ponownie uruchomić Office'a i aktywować go przez internet (oczywiście niezbędny jest dostęp do internetu). Proces aktywacji online trwa chwilę i po nim możesz używać oprogramowania przez długie miesiące.