Gry

Testy wydajności

Przeprowadziłem również testy wydajności w trzech różnych rozdzielczościach: 1280x1024, 1680x1050, 1920x1200. Oczywiście nie zapomniałem też o teście pamięci RAM, CPU, czy Vintage (starsze karty graficzne). Poniżej przedstawiam zastosowane wartości ustawień.

Tabela ustawień

  Maksymalne Minimalne
Windowed Mode On On
Vertical Sync Off Off
Shadow Maps On Off
High Detail Post Processing On Off
High Detail Shaders On Off
Real Time Reflection On Off
Distortion On Off
Force Global Lighting On On
DirectX10 Global Surfaces On On
3D Stereo Vision Off Off
Resolution Zależne od testu Zależne od testu
Actor Detail High Low
Texture Detail High Medium

 

Procedura testowa jest bardzo prosta – wykorzystałem do tego celu motyw, gdzie woda wlewa się do pomieszczenia przez zbitą szybę, fps potrafi wtedy drastycznie spaść. Oczywiście takich lokacji w grze jest więcej, a możemy być także pewni, że przez większość gry osiągane przez karty fps mogą być znacznie wyższe. Gra nie ma wsparcia dla AntyAliasingu, w związku z czym został on wymuszony w sterownikach. Natomiast filtrowanie anizotropowe jest na stałe ustawione na poziomie x4 i taki też zostawiłem do testów.

Platforma testowa

Procesor:
Intel Core i7 920 @ 4,0 GHz
Bloomfield, 45 nm

Płyta główna:
ASUS Rampage II Extreme, X58
Pamięć RAM:
Kingston HyperX 3GB DDR3 1866MHz
Triple Channel
  Dysk twardy:
Seagate Barracuda 7200.10, 320GB
  Zasilacz:
OCZ 600MXSP 600W

 

Karty graficzne

  • Gigabyte GTX295 (1792 MB, GDDR3)
  • ASUS Mars GTX285X2 (4096 MB, GDDR5)
  • Gainward GTX260 (1792 MB, GDDR3)
  • Gainward GTS250 (512 MB, GDDR3)
  • ASUS EN9800GT (512 MB, GDDR3)
  • GeForce 7900GTX (test vintage)
  • HIS 5970 (2048 MB, GDDR5)
  • HIS 5870 (1024 MB, GDDR5)
  • HIS 5850 (1024 MB, GDDR5)
  • Gigabyte HD 4850 (512 MB, GDDR3)
  • HIS 4550 (512 MB, GDDR3)
  • Radeon X1900XT (test vintage)

 

Sterowniki, system operacyjny i programy

  • Windows 7 64bit PL
  • DirectX 10.1, 9.0C
  • nVidia: 196.21
  • ATI: Catalyst 10.2
  • Fraps 2.9.6