Procesory

Testy: World in Conflict, Lost Planet

A teraz przekonajmy się, czy nowsza i wydajniejsza architektura Penryna przyda się nam w grach 3D. Na pierwszy ogień jak zwykle 3Dmark06.





Jedynie na ostatnim wykresie, odnoszącym się do testu wydajności CPU, widać jakąś znaczącą różnicę w wynikach i dużą przewagę jednostek cztero- nad dwurdzeniowymi. W pozostałych przypadakch, wpływ procesora na osiągane przez kartę FPS jest raczej znikomy.

World in Conflict - DirectX10

Testy w rozdzielczości 1920x1200, z efektami graficznymi ustawionymi na najwyższy poziom (tekstury skompresowane). Wykresy przedstawiają liczbę klatek z każdej sekundy demka. Wnioski można wyciągnąć podobne, jak w przypadku 3DMarka.

Core2 Extreme X9650 (Penryn) (FSB 1333MHz)


Core2 Quad Q6600 @ 3GHz (FSB 1333MHz)


Core2 Quad Q6600 - 2.4GHz (FSB 1066MHz)


Core2 Duo E6400 @3GHz (FSB 1500MHz)


Lost Planet - DirectX10

Testy w bardzo wymagającym demku Lost Planet obalają mit, jakoby moc CPU miała tu kluczowy wpływ na liczbę FPS. Jak widać ani częstotliwość, ani liczba rdzeni, ani ilość pamięci cache - wyłącznie czysta moc płynąca z GPU karty graficznej.